Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 På vei hjem fra jobb i går. Rett etter avkjørsel fra motorveien stoppet bilen og den ville ikke kjøre mer. Fikk startet fint, men kjørte ikke framover. Der sto jeg da i rushtrafikken, ca 10min kjøring hjemmefra og skulle hente i bhg og sfo. De fleste kjørte forbi, men det tok ikke lang tid før to snille menn stoppet. Han ene var så grei at han tauet meg hjem. Han fikk til og med manuvrert bilen inn på gårdsplassen mens jeg sprang og hentet i bhg (ca 10min for sent). Er alene med to barn og hverdagen blir mye vanskeligere uten bil. Heldigvis trenger jeg ikke bil til levering/henting av barn, men er avhengig av bil til jobb. Var på to langturer i helgen og er veldig glad for at bilen ikke stoppet da. Fikk jobbe hjemmefra i dag og har fått time på verksted i morgen og bestilt leiebil. Veldig irriterende. Dette har aldri skjedd før og er redd for at det blir dyrt. Er veldig glad for at det gikk så bra som det gjorde og veldig takknemlig til de som stoppet og hjalp. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b
skjotta Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Luktet det vondt? I så fall kan det være clutchen. ..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Det kan være mange ting, om den bare stoppet rett opp uten lyd eller lukt er det trolig noe så enkelt som bensinpumpa. Men her er det egentlig umulig å mene noe som helst.. Lykke til, skjønner godt at det er kjipt! Anonymous poster hash: b7f64...bdc
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Har tenkt at det kan være clutchen. Sliter mye på clutchen nesten hver dag i kø. Satt i kø 20min på morgenen i går. Det luktet ikke noe da. Har googlet og funnet ut at det også kan være noe drivakselgreier. Kjedelig uansett. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Hei, Samme skjedde oss i høst. Bilen bare stoppet midt på E6...ristet litt først før den stoppet. Moteren ville ikke starte igjen. det viste seg at registerkjedet (reima?) hadde røket. Og så forplantet problemene seg, uten at jeg helt forsto hva det var konkret. Heldigvis for oss hadde vi nybilgaranti fremdeles, hvis ikke hadde det kostet mellom 50000 og 60000. Beklager å skremme deg, håper inderlig dette ikke gjelder din bil. Anonymous poster hash: 51781...804
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Det kan være mange ting, om den bare stoppet rett opp uten lyd eller lukt er det trolig noe så enkelt som bensinpumpa. Men her er det egentlig umulig å mene noe som helst.. Lykke til, skjønner godt at det er kjipt! Anonymous poster hash: b7f64...bdc Ingen lyd og ingen lukt, starter fint og motoren går. Alt virker normalt egentlig, men den vil ikke gå - verken framover eller bakover. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Det kan være mange ting, om den bare stoppet rett opp uten lyd eller lukt er det trolig noe så enkelt som bensinpumpa. Men her er det egentlig umulig å mene noe som helst.. Lykke til, skjønner godt at det er kjipt! Anonymous poster hash: b7f64...bdc Ingen lyd og ingen lukt, starter fint og motoren går. Alt virker normalt egentlig, men den vil ikke gå - verken framover eller bakover. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b åhh.. Motoren går ja.. Nei da er det nok ikke pumpa.. Da har jeg ingen peiling! Håper det ikke er dyrt! Anonymous poster hash: b7f64...bdc
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Hei, Samme skjedde oss i høst. Bilen bare stoppet midt på E6...ristet litt først før den stoppet. Moteren ville ikke starte igjen. det viste seg at registerkjedet (reima?) hadde røket. Og så forplantet problemene seg, uten at jeg helt forsto hva det var konkret. Heldigvis for oss hadde vi nybilgaranti fremdeles, hvis ikke hadde det kostet mellom 50000 og 60000. Beklager å skremme deg, håper inderlig dette ikke gjelder din bil. Anonymous poster hash: 51781...804 uff og uff. Bilen min er ikke verdt så mye en gang. Veldig hjelpeløs når bilen bare stopper og ikke vil videre, spesielt når en er på vei for å rekke noe. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 For oss online hobby mekfolk så tipper jeg i retning clutch selv siden du kan starte bilen Anonymous poster hash: 5355c...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Kan søre så enkelt som en clutshvier eller en skrue til et stag som har løsnet. Føles pedalene normale? Det er i tilfelle oftest en enkel ting å fikse, i hvertfall på gamle biler. Anonymous poster hash: 59e1c...518
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Kan søre så enkelt som en clutshvier eller en skrue til et stag som har løsnet. Føles pedalene normale? Det er i tilfelle oftest en enkel ting å fikse, i hvertfall på gamle biler. Anonymous poster hash: 59e1c...518 søre = være Anonymous poster hash: 59e1c...518
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Kan søre så enkelt som en clutshvier eller en skrue til et stag som har løsnet. Føles pedalene normale? Det er i tilfelle oftest en enkel ting å fikse, i hvertfall på gamle biler. Anonymous poster hash: 59e1c...518 Ja, pedalene føles normale. Alt føles normalt egentlig bortsett fra at bilen ikke går. Ingen clutchlukt heller. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Skjedde med min, høres ganske likt ut, og dte var turboen som hadde "gått'an". Tror det kostet opp mot 50 000 med ny, og min garantihadde gåt tut bare et par uker før. Irriterende! Håper det ikke er det som har skjedd med deg. Anonymous poster hash: 48dbc...dc9
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Skjedde med min, høres ganske likt ut, og dte var turboen som hadde "gått'an". Tror det kostet opp mot 50 000 med ny, og min garantihadde gåt tut bare et par uker før. Irriterende! Håper det ikke er det som har skjedd med deg. Anonymous poster hash: 48dbc...dc9 Hva gjorde du da? Fikk du det fikset for 50000? Tror ikke jeg kommer til å koste 50000 på bilden da den er 12 år gammel. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #15 Skrevet 4. mars 2014 Oi, huff, det er jo så innmari mye som kan være galt her. Enkleste er å få et verksted til å se over det, men be om pris før de fikser noe! (skjedde her at de bare fikset noe vi egentlig hadde tenkt å fikse selv om det var den feilen, og det kostet 20.000 mer enn det ville kostet om vi gjorde det selv...)Hadde en mazda for noen år tilbake, en gammel haug, og da hadde vaieren (?) til speedpedalen hoppet av/røket. Motoren startet altså, men ga ingen reaksjon på speedpedalen. Vi vraket bilen rett etterpå, så vet ikke hvor mye det ville ha kosta å fikse det. Hadde en suzuki også for litt siden, som slet med girkassa. Av og til kunne jeg sette den i gir, men den ga ingen gass, uansett gir. Clutchen var fin, men aner ikke hva som var galt med girkassa. Vi valgte å selge den som delebil. Anonymous poster hash: 5872b...b47
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #16 Skrevet 4. mars 2014 Hvor går ca grensen for å fikse på en 12 år gammel bil da mon? Hadde begynt å vurdere ny bil, men hadde håpet å ha denne i 2-3 år til. Ikke noe særlig å ha en bil en ikke kan stole på da. Anonymous poster hash: 4f9cb...62b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #17 Skrevet 4. mars 2014 Sjekk drivakselen! Mye mulig den har hoppet av. Anonymous poster hash: 265b3...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå