Gå til innhold

Har barnets far noen gang kalt barnet noe stygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hva? Og hvorfor?

Hos oss skjedde dette i forrige uke, og det gnager fortsatt i bakhodet mitt, selv om det bare har skjedd en gang.

Han sa det til meg, ikke til barnet. Hun er vel for lita til å forstå uansett, men likevel! Han var lei av å prøve å få henne til å sove uten hell da hun var syk. Ingen unnskyldning i mine øyne.

Han kalte henne drittunge, ikke nok for meg. Måten han sa det på var nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri.

Har vel kanskje sagt ting som "vet du hva lømmelen gjorde?" Men da har ikke synderen hørt det selv. Og det lømmelen hadde gjort var ganske hårreisende. :-)

Å gi stygge tilnavn til barnet gjør vi ikke.

Anonymous poster hash: 17364...425

Skrevet

Nei, pappaen har aldri sagt noe stygt til barnet, men det har jeg :(:sukk:  Jeg har sagt han oppførte seg som en drittunge. Ikke greit i det hele tatt. Fikk heldigvis snakket om det og sagt unnskyld.

Anonymous poster hash: d4eb8...8ca
Skrevet

Nei, pappaen har aldri sagt noe stygt til barnet, men det har jeg :(:sukk: Jeg har sagt han oppførte seg som en drittunge. Ikke greit i det hele tatt. Fikk heldigvis snakket om det og sagt unnskyld.

Anonymous poster hash: d4eb8...8ca

Her kritiserte du ikke gutten, du kritiserte oppførselen til gutten.

-Du oppfører deg som drittunge.

-Du er en drittunge.

Ser du forskjellen? Du gjorde ikke noe galt her?

Anonymous poster hash: a7a3b...45d

Skrevet

Nei ikke så langt - hun er 6 år nå.

Vi har ikke for vane å kalle folk noe stygt, men heller si hva vi mener i vår familie.

Anonymous poster hash: a9dbe...fdb
Skrevet

Jepp i svake øyeblikk. Har omtalt dem begge som drittunger til barnets far når jeg har vært frustrert. Til barnet har jeg sagt "bæsunge" en gang han gråt for alt mulig. Har alltid bedt om unnskyldning og hverken barn eller far bærer noe nag eller husker det. Likevel ikke noe jeg er stolt av, men jeg er bare et menneske.

Skrevet

Etter år mer kolikk, refluks og melkeproteinallergi, noe som innebærer enorme mengder vræling, så har vi begge kalt ungene litt mindre pene navn. Vel og merke oss foreldre imellom, ikke til barna. Spesielt da jeg gjennomgikk en fødselsdepresjon, fikk min mann høre masse mindre pent. Han dømte meg ikke for det. Han kunne prate til meg om det, men han ble aldri sint.

Skrevet

Jeg har sunget "sov nå for pokker din lille rasstapp" etter 3 døgn med grining og Max 20 min sammenhengende søvn -.- Det var med eldste. Yngste er så lettvint og liten fortsatt at jeg ikke har følt noe frustrasjon ennå... Eldste har forøvrig fått høre at oppførselen hans er både drittungeverdig og idiotisk. "Nå oppfører du deg helt idiotisk, selvsagt må du kle på deg annet enn shorts når det er 15 blå!" ble sagt forrige uke. Han er 6 år og vrang og hormonell om dagen -.-

Har forøvrig aldri kalt BARNET noe utover i nattsangen den gangen, men oppførsel har fått tilnavn som idiotisk eller annet som beskriver godt.

Anonymous poster hash: 3bd6f...51d

Skrevet

Jeg har kalt barna mine for drittunger. Ikke noe jeg er stolt av, og det skjedde når jeg var sliten, lei og barna ikke oppførte seg bra (ingen unnskyldning, jeg vet, men en forklaring).

Jeg er likevel en god mamma for barna mine, og selv om jeg mener det absolutt ikke er greit å si slikt til barna sine, får de vel ikke varige men av det heller.

Skrevet

Han har ALDRI sagt noe styggt om/til barnet.

Jeg har derimot sagt til han at vi har en liten drittunge. Da ble han sint ;-) med all rett tenker jeg. Vi har ikke en drittunge, jeg var bare veldig, veldig, veeeeldig sliten da vi brukte to timer på legging, og barnet kom inn til oss om natten og hadde show. Han sover nemmelig som en stein :-p

Anonymous poster hash: 31349...52f

Skrevet

Jepp, vi satt og snakket sammen om hvor morro det skulle bli når hun ble større (var bare 3 mnd ca), vi skulle lære henne å sykle osv. Plutselig sier han at han skulle ønske hun var en gutt for da kunne de gjøre mer "gutteting"! Jeg svarte om han virkelig mente det? Han svarer da at det var det styggeste han noen gang hadde sagt og at han skjønte ikke hvor det kom fra. Heldigvis har han ALDRI sagt noe stygt om vår datter igjen og nå er hun 4 :) Men, ja den gnager litt enda...

Anonymous poster hash: babcf...c1b
Skrevet

Nei, men han har sittet på huk foran treåringen og sagt rolig og smilende: "mammaen din er ei lita hore, er hun ikke?" og "mamma er SLEM" og "Mamma er så flink til å ødelegge stemningen rundt oss, er hun ikke slem?"

Og så har han ropt JÆVLA HORE til meg mens han gikk å leide gutten.

Årsak: Jeg er på vei bort fra han etter mange år med psykisk mishandling som har gått over i fysisk mishandling.

Skikkelig ondskapsfullt og stygt. Han er ikke helt frisk. Vi planlegger å flykte. I mellomtiden lister jeg meg på tæna for å slippe andre utbrudd.

Anonymous poster hash: 0dae7...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...