Gå til innhold

Hvor vanlig er det å ha helseforsikring? Har DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: f5865...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennom sykepleierforbundet.

Anonymous poster hash: 7a25d...2dc
Skrevet

Det er vel ganske vanlig etter hvert? Jeg har både helse- ulykkes- og uføreforsikring.

Anonymous poster hash: 63bf1...219
Skrevet

Nei jeg hadde. Så hadde jeg dessverre ikke en stund. Nå får jeg ikke noen skikkelig pga sykdom.

Skrevet

Med helseforsikring mener jeg forsikring som dekker behandling hos private spesialister ved sykdom/skade. Psykolog, kiropraktor, kirurgi..

HI

Skrevet

Med helseforsikring mener jeg forsikring som dekker behandling hos private spesialister ved sykdom/skade. Psykolog, kiropraktor, kirurgi..

HI

Jeg har det. Får den dekket via jobben.

Er sikret behandling eller operasjon hos privat spesialist innen en viss tid. Slipper sykehuskø med andre ord.

Anonymous poster hash: 58912...d77

Skrevet

Jeg ble anbefalt å ta det da vi kjøpte leiligheten, og det er jeg veldig glad for i dag! Jeg ble kreftsyk for to år siden, g da jeg etter 1 år måtte over på AAP, og fikk redusert inntekt, fikk jeg utbetalt 2000kr pr mnd så lenge jeg var minst 50% borte fra jobb. Det hjalp veldig! Og ikke minst, det er ikke mulig for meg å få syke/uføreforsikring nå, så jeg er veldig glad for at jeg tegnet det da jeg var syk!

Det gjelder også barneforsikrig, forresten. Hvis barnet blir sykt over langveis, sånn st vi får redusert inntekt, bil bi få utdanning. I tillegg er barnet "inne i systemet", hvis det skulle være så uheldig å bli tidlig ufør.

Anonymous poster hash: 4f8e5...a91

Skrevet

Ja, men bor i usa og må ha helseforsikring for ikke gå konkurs hvis vi skal til legen. Latterlig hvor dyrt en tur til legen er når man ikke er forsikret her.

Når jeg bodde i Norge hadde jeg kun ulykke og uføreforsikring (eller hva det nå heter)

Skrevet

Ja har det gjennom jobben.

Det er helt genialt. Fikk henvisning til spesialist og fikk time om tre måneder da de mente det ikke var akutt. Noe det var mtp sykemelding. Men det er vel ikke så alvorlig for den norske stat.

Brukte helseforsikringen, kom på Volvat etter fem dager. Fikk den hjelpen jeg trengte og 14 dager senere var jeg neste bra igjen. Ingen sykemelding.

Anonymous poster hash: 930ef...735

Skrevet

Ja gjennom jobben. Har brukt den til å slippe ventetid til røntgen lft ultralyd.

Anonymous poster hash: d5e9c...62d

Skrevet

Nei, men er lege og slipper til gjennom kolleger om det skulle trenges.

Anonymous poster hash: d5f74...96e

Skrevet

Ja, gjennom jobben. Vi har også forsikring om jeg skulle bli uføre eller død. På den måten har familien en økonomisk trygghet.

Anonymous poster hash: c99f8...f9a
Skrevet

Ja, har gjennom jobben. Dekker det meste av tannlege, lege, medisiner, briller osv. Til voksne og barn

Anonymous poster hash: 00c28...da3

Skrevet

Jeg har en ufør- og livsforsikring som også til en viss grad betaler for privat behandling, forsikringen kan hjelpe deg frem i køen på en måte ved å betale privat behandling om det er lang ventetid i det offentlige.

Anonymous poster hash: 8a032...fa6
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har livsforsikring, ulykkesforsikring, uføreforsikring og Fagforbundets gruppeforsikring...Jeg er en forsikringsjunkie :P

Skrevet

Nei, ble ufør som 16 åring. Fikk ikke forsikring før det siden min mor også er syk.

Anonymous poster hash: 013c4...525

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...