Gå til innhold

Jeg har et litt dumt spm ang katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første gang for meg som katteerier.

Katten vår har aldri vært ute før pga vi ville vente til hun ble sterilisert. Hun ble sterilisert for 9 dager siden..men på den 9 dagen ringte vi dyrlege pga stygt sår og det viste seg hun hadde fått en stygg infeksjon. Hun ble da operert på nytt..

Nå har det gått 1 uke og alt ser bra ut..

til sammen nå har pus gått i over 2 uker med body, hatt det vondt, fått sprøytet inn i munn med antibiotika og masse styr..

Tror dere hun vil stikke av når vi slipper henne ut? jeg ser liksom for meg at pus tenker "nå er jeg endelig ute og ikke søren om jeg kommer tilbake med alt dette jeg har fått gjennomgå!!"

Er så redd for at hun ikke kommer tilbake! :/

Anonymous poster hash: 40948...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg ville kanskje ventet litt til? gi pusemor masse kos, deilig mat og knytt henne til dere ved å vise at dere ikke bare representerer smerte og ugreie... Så... begynn å slippe henne ut.. ;)

Anonymous poster hash: fbd98...08b
Skrevet

Hehe, unnskyld at jeg ler :) tror nok ikke katten stikker av fordi hun har opplevd en operasjon med en påfølgende infeksjon og synes dere er slemme.

Men du burde gå ut sammen med henne, la henne lukte litt rundt og føle seg frem, la døra stå på gløtt :)

Min erfaring er at de ikke er lenge ute og søker inn temmelig fort i starten. Du skal jo ikke plutselig sette henne på utsiden og lukke døra!

Anonymous poster hash: 535b1...e31

Skrevet

Hvis du er bekymret for det, ville jeg ventet litt med å slippe henne ut. Du kan eventuelt også kjøpe et halsbånd og lufte henne litt selv de første gangene. Når pus er helt frisk ville jeg nok sørget for at hun har det veldig ålreit en stund (mener ikke at hun ikke skal ha det ålreit til vanlig altså), slik at hun forbinder dere og huset med noe positivt. Skap positiv tilhørighet og tilknytning mellom deg og pus, slik at hun trives i heimen.

Anonymous poster hash: 8a0e0...c04

Skrevet

Dette er første gang for meg som katteerier.

Katten vår har aldri vært ute før pga vi ville vente til hun ble sterilisert. Hun ble sterilisert for 9 dager siden..men på den 9 dagen ringte vi dyrlege pga stygt sår og det viste seg hun hadde fått en stygg infeksjon. Hun ble da operert på nytt..

Nå har det gått 1 uke og alt ser bra ut..

til sammen nå har pus gått i over 2 uker med body, hatt det vondt, fått sprøytet inn i munn med antibiotika og masse styr..

Tror dere hun vil stikke av når vi slipper henne ut? jeg ser liksom for meg at pus tenker "nå er jeg endelig ute og ikke søren om jeg kommer tilbake med alt dette jeg har fått gjennomgå!!"

Er så redd for at hun ikke kommer tilbake! :/

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et bånd så du kan gå tur med katten din i starten. La den bli kjent med området, lære seg hvor den bor før du slipper den ut alene. Jeg har gjort dette med begge mine katter, og vi har flyttet tre ganger så de har måttet bli vant til nye steder i tillegg. Etter å ha gått tur med kattene i bånd i ca to uker, har jeg sluppet de ut mens jeg også har Vært ute. Så har jeg kunnet slippe de inn om de blir usikre :-)

Skrevet

Jeg ville nok ventet en uke før jeg slapp henne ut.

Skal snart sterilisere 2 jentekatter selv, venter bare på at tiden skal gå etter løpetid.. De er kjempe annige på å få komme ut og hannkatten ble kastrert for flere mnder siden og er ute hver dag :P

Skrevet

Takk for svar! :) jeg har gitt hun masse god mat (som hun ikke får til vanlig) og ekstra kos :)

Bånd skal jeg kjøpe! Har alltid tenkt at katter i bånd er dyreplageri, men skjønner jo helt klart nå at det trengs i visse situasjoner :) hehe

HI

Skrevet

Bare vær forberedt på at katten blir spinnvill når du introduserer båndet. Katten min ble helt gæren da jeg prøvde å iføre han bånd... Hoppet og hoppet og hoppet, og rullet rundt i luften som en villmann... Var mer I luften enn nede på bakken. Det var egentlig et under at jeg greide å få av han det båndet ;)

Skrevet

Bare vær forberedt på at katten blir spinnvill når du introduserer båndet. Katten min ble helt gæren da jeg prøvde å iføre han bånd... Hoppet og hoppet og hoppet, og rullet rundt i luften som en villmann... Var mer I luften enn nede på bakken. Det var egentlig et under at jeg greide å få av han det båndet ;)

Hihi,ca sånn var pus i starten når hun fikk på seg skjerm også :) skal prøve bånd litt inne først så hun blir litt vandt til det tror jeg :)

HI

Skrevet

Begge mine katter går fint i bånd, anbefales :)
Jeg begynte med å ta det på inne og leke med de, litt lenger for hver dag. Etter ca 2 uker tok jeg de med ut for første gang, går helt supert. De bruker flexi bånd og hundesæle.

Anonymous poster hash: 716c1...7b2
Skrevet

Her sitter hun med skjermen sin og koser seg på fanget, tok det nettopp :)

post-42-228838_thumb.jpg

Skrevet

Litt bedre bilde av henne! :) Da hun var frisk og rask vel og merke! ;)

post-42-1329497_thumb.jpg

Skrevet

Slapp henne ut når plastret var tatt av, veterinærkontroll var tatt og pelsen var begynt å komme tilbake. Hadde henne ikke i bånd, men lot døra stå åpen og jeg var ute sammen med henne i hagen de første gangene.

Skrevet

Åååå for en nydelig pus!! Jeg har aldri vært noe særlig glad i katter, men så fikk vi en katt som var "skilpaddefarget" og korthåret som din, og jeg ble helt forelsket.

Er fortsatt ikke noe glad i katter, men akkurat den typen der.. Den skal jeg skaffe meg selv :)

Føler de ser ut som kattunger hele livet dems, og de har sååå fine øyne!

Skrevet

Åååå for en nydelig pus!! Jeg har aldri vært noe særlig glad i katter, men så fikk vi en katt som var "skilpaddefarget" og korthåret som din, og jeg ble helt forelsket.

Er fortsatt ikke noe glad i katter, men akkurat den typen der.. Den skal jeg skaffe meg selv :)

Ser den! :) vi fant en lapp på oppslagstavla på butikken med bilde av pus som det sto "jeg trenger et hjem" !

Da ringte vi med en gang og jeg angrer ikke et sekund :)

Skrevet

Litt bedre bilde av henne! :) Da hun var frisk og rask vel og merke! ;)Anonymous poster hash: 40948...c43

Ser den! :) vi fant en lapp på oppslagstavla på butikken med bilde av pus som det sto "jeg trenger et hjem" !

Da ringte vi med en gang og jeg angrer ikke et sekund :)Anonymous poster hash: 40948...c43

Var det en kattunge når dere tok henne til dere da, eller var hun voksen? :)

Det forstår jeg godt!!

Skrevet

Litt bedre bilde av henne! :) Da hun var frisk og rask vel og merke! ;)Anonymous poster hash: 40948...c43

Da ringte vi med en gang og jeg angrer ikke et sekund :)Anonymous poster hash: 40948...c43

Var det en kattunge når dere tok henne til dere da, eller var hun voksen? :)

Det forstår jeg godt!!

Hun var kattunge :) siste i "flokken" :)

Skrevet

Hvor gammel er hun? 

Anonymous poster hash: cac92...042
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: cac92...042

8 mnd ;) hun har kun vært på terassen :)

Skrevet

For en nydelig pus du har :)

Jeg vil anbefale at du venter med å slippe henne ut. Det er fremdeles et operasjonssår, og det kan lett bli infisert igjen. (Min katt slikket på seg en infeksjon to uker etter operasjonen, så hun endte opp totalt med en måned med skjerm. Kjempegøy)

Anbefaler også sele til katten, det er absolutt ikke dyreplageri. Min endte opp som innekatt pga angrep fra annen katt, og den eneste måten hun tør å gå ut på er om jeg er med ;)

Gi pus masse god mat og ta henne ut på turer du :) God bedring til pus!

Anonymous poster hash: d07f8...fd2
Skrevet

For en nydelig pus du har :)

Jeg vil anbefale at du venter med å slippe henne ut. Det er fremdeles et operasjonssår, og det kan lett bli infisert igjen. (Min katt slikket på seg en infeksjon to uker etter operasjonen, så hun endte opp totalt med en måned med skjerm. Kjempegøy)

Anbefaler også sele til katten, det er absolutt ikke dyreplageri. Min endte opp som innekatt pga angrep fra annen katt, og den eneste måten hun tør å gå ut på er om jeg er med ;)

Gi pus masse god mat og ta henne ut på turer du :) God bedring til pus!

Anonymous poster hash: d07f8...fd2

Takk! :) skal vente med og slippe henne ut, jeg :) skal kjøpe sele også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...