Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nummer 1 og 2 kom med to års mellomrom. Jeg fylte 37 rett etter andremann ble født. Når burde vi få nummer 3? Tenker jeg ikke vil ha 3 tette, dvs vente så de to eldste hvertfall er ute av bleier og litt selvstendige. Men jeg er jo snart 40... jeg tåler svangerskap veldig dårlig og blir mest sannsynlig sengeliggende store deler av det.

Tips eller råd?

Anonymous poster hash: e565d...024

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Vi har 18 mnd mellom en og to - det ble veldig tette og hektisk, to "babyer" samtidig

Det er 3 årog 3 mnd mellom to og tre - Barna var mer selvstendige, ferdig med bleie osv, samtidig har de mye glede av hverandre, og leker kjemepasse sammen, liker samme filmer på kino osv. Syns det har vært en perfekt aldersforskjell.

Nå venter jeg nr fire, akkurat fire år etter at tredje ble født - i svangerskapet har det vært topp at de er så store og selvstendige, men er veldig spent på om forskjellen blir litt stor opp til de andre, det får tiden vise...

Anonymous poster hash: dd898...172
Skrevet

Vel.. Hadde tenkt å skrive at det er greit å vente litt. Her var søsknene 4,5 og 7 når tredje kom..

Men alderen tatt i betraktning ville jeg fått nr 3 når du var rundt 40.. Hvis det absolutt ikke holder med to og hvis dette var seriøst..

Anonymous poster hash: df629...cf1

Skrevet

Vel.. Hadde tenkt å skrive at det er greit å vente litt. Her var søsknene 4,5 og 7 når tredje kom..

Men alderen tatt i betraktning ville jeg fått nr 3 når du var rundt 40.. Hvis det absolutt ikke holder med to og hvis dette var seriøst..Anonymous poster hash: df629...cf1

Hvorfor skulle det ikke være seriøst??

Skrevet

Jeg har to tette (18 måneders aldersforskjell) og kan ikke i heiteste helvete forstå hvorfor folk planlegger tre tette :P

Her blir det iallfall 4 år mellom nr. 2 og en eventuell nr. 3 :)

Skrevet

Men alderen tatt i betraktning ville jeg fått nr 3 når du var rundt 40.. Hvis det absolutt ikke holder med to og hvis dette var seriøst..Anonymous poster hash: df629...cf1

Hvorfor skulle det ikke være seriøst??

Fordi du/ hi planlegger nummer 3 uten å ha en tanke om når. Realiteten er at hun snart nærmer seg 40 og blir veldig dårlig i svangerskapene som det står. Utsatte selv nummer tre noen ekstra år siden jeg ble så dårlig med nummer to..

Anonymous poster hash: df629...cf1

Skrevet

Har 3 år og 3 mnd mellom 1 og 2. Litt hektisk, men en bra aldersforskjell hittil :) Vil ha 4 eller 5 år mellom nr 2 og 3. Fordi jeg vil kose meg litt med siste og vil at de andre skal være mer selvstendige. Ville gått for fire år mellom om jeg var deg. Ikke så stor forskjell om du er 40 eller 41, men stor forskjell om nr 2 er 3 eller 4 år ;)

Skrevet

Har 3 år og 3 mnd mellom 1 og 2. Litt hektisk, men en bra aldersforskjell hittil :) Vil ha 4 eller 5 år mellom nr 2 og 3. Fordi jeg vil kose meg litt med siste og vil at de andre skal være mer selvstendige. Ville gått for fire år mellom om jeg var deg. Ikke så stor forskjell om du er 40 eller 41, men stor forskjell om nr 2 er 3 eller 4 år ;)

Takk for fint svar:)

Skrevet

Fruktbarheten går drastisk ned etterhvert og om er par år er det ikke sikkert du blir så lett gravid og hvis du blir det er det lettere å miste. Det er flere som blir gravide når de kommer i førtiårene og får barn så det er jo helt klart mulig å vente , men selv hadde jeg ikke tatt sjansen på å vente alt for lenge.Vi har 19 Mnd mellom nr 2 og 3. Og det har gått kjempebra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...