Gå til innhold

Hvor farlig kan dette være for gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vasket noe med en blanding av klorin, salmiakk og whitesprit (terpentin), og måtte skylle dette av på ett bad med lite ventilasjon. Lukta var så sterk at jeg like godt kunne stått å sniffa ut av flaska, å det svidde i øyene så tårene begynte å renne. Tenkte etterpå at dette kanskje kunne få konsekvenser for forsteret, men er ikke sikker. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 2e96d...116
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er potensielt veldig skadelig. Les informasjon fra helsedirektoratet.

Anonymous poster hash: b35f5...64e

Skrevet

jeg vet ikke. Jeg vet at du aldri skal blande klorin og salmiakk fordi det danner en giftig gass, men hvordan den virker, og hvor skadelig den er vet jeg ikke.

Skrevet

Man skal aldri blande salmiakk og klorin. Og sikkert ikke whitesprit heller. Resultatet kunne vært at du hadde besvimt. Vet fra jobber jeg har hatt at gravide helst ikke skulle jobbe med så sterke stoffer. 

Anonymous poster hash: c65c4...7b7
Skrevet

Ikke særlig lurt nei. Klorin og salmiakk må aldri blandes.

Anonymous poster hash: aeac1...68b
Skrevet

Prøvde å ringe legevakta for å høre hva de mente, men han som tok telefonen virket veldig uvitende, og jeg fikk ikke noe særlig med info.

Skrevet

Ring giftinformasjonen.

Anonymous poster hash: b35f5...64e

Skrevet

Hvorfor blandet du salmiakk og klor, står det ikke til og med på flaska at det er farlig pga gassdannelsen?

Ville ringt giftsentralen jeg, de har mer peil enn legevakten.

Anonymous poster hash: 2a6eb...8f0
Skrevet

Det var da ei salig blanding! Høres skadelig ut for flere enn bare gravide, den.. Ville ikke kjørt på med den igjen!

Skrevet

Da ringer du giftsentralen informasjonen får svar fra dem

Skrevet

Giftinformasjonen skulle det stå....

Skrevet

Snakket med giftinformasjon, å fikk beskjed om at det hørtes ut som det gikk helt fint med meg, og det var ingen grunn til bekymring siden jeg hadde vært utsatt for det i så kort tid :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...