Gå til innhold

Får deres 10-åringer ukepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I såfall, hvor mye får de og hva gjør de?

Anonymous poster hash: 26383...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får 50 kr.

Gjør ingenting for pengene egentlig, at barn får lommepenger av sine foreldre er vel ganske vanlig.

Husarbeid, rydding og andre arbeidsoppgaver i heimen forventer jeg at de bidrar med uten å få betalt for det, jeg får ikke betalt for å rydde, det gjør ikke de heller ;)

Dårlig oppførsel kan gi trekk i lommepengene da...

Anonymous poster hash: 45329...235
Skrevet

Ja. Hundre kroner hver fredag. Må smøre matpakke selv, lufte hunden hver dag, rydde rommet hver onsdag, ta ansvar for matboks, dekke på middagsbordet.

Anonymous poster hash: 006b8...ee7

Skrevet

50 kr.

Må dekke av og på bord. Ut med søpla. Rydde rommet. Si ja når vi ber henne hjelpe til med ting. Ikke alltid i praksis dette altså.

Skrevet

Her får 12 åringen 200 kr i uka, må holde rommet ryddig, støvsuge hele leiligheten en gang i uka, og ta inn og ut av oppvaskmaskina en gang.

Så får lillebroren på 7 år 100 kr, for å holde rommet sitt ryddig og støvsuge stua en gang i uka.

Lillebror fikk ukelønn, egentlig bare fordi storesøster skulle bli motivert. Hun gadd aldri før, og ble sur fordi hun ikke hadde penger. Etter at lillebroren fikk ukepenger og, så har hun blitt flink til å gjøre det hun skal. Og som enslig mor med full jobb, så er jeg avhengig av at de kan hjelpe til litt og.

Anonymous poster hash: 92056...590
Skrevet

Da tror jeg bo begynner med 50 kr i uka.

Anonymous poster hash: 26383...ddb

Skrevet

Ja, 50 kr i uka. Må da rydde rommet sitt, og hjelpe litt til når vi spør.

Anonymous poster hash: 67b32...46c

Skrevet

50 kr i uka. Han legger skitne klær i skittentøyskurven, setter i oppvaskmaskinen etter han har spist, holder rommet sitt ryddig, og støvsuger på rommet en gang pr. uke. Stort sett rydde og holde orden etter seg selv med andre ord. ;)

Anonymous poster hash: d288d...599
Skrevet

De får 100 kr hver fredag som er koblet opp mot at de har gjort spilleleksene sine den uka.

Skrevet

50 kr i uken dersom han har gjort arbeidsoppgavene sine ila uken. Det er rydde/støvsuge rom og kjellerstue, rydde etter seg, dekke bord og hjelpe med middagen 2 ganger i uken, gå ut med søpla.

Skrevet

600

Anonymous poster hash: b3d53...c14
Gjest lillehi
Skrevet

600

Anonymous poster hash: b3d53...c14

I uken??😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...