Gå til innhold

Var barnet mye syk ved bhg start?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte? Langvarig?

Har hatt en dårlig start her med mye sykdom. Lurer på når det skal gi seg, får vondt av å se henne syk så ofte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med begge ungene. Jeg jobber selv i bhg, og de nye barna går i bhg max to uker før de blir syke og må være hjemme, ofte flere ganger i løpet av 1 mnd før de har blitt vant til baseluskene og blir kvitt diverse sjukdommer :)

Anonymous poster hash: 9b430...614
Skrevet

Var mye sykdom ja. Virket nesten som det ene avløste det andre. Det gikk i forkjølelse, feber og omgangssyke. Jeg fikk det meste jeg også, så var kostant på felgen. Det ble bedre da våren kom.

Skrevet

Ja!

Han gikk ikke mer enn 6 dager i barnehagen før jeg blir oppringt å sier at jeg må hente han fordi han var syk.Heldigvis var det en fredag så mandag var han frisk igjen.

Han har bare gått i barnehage i 7 mnder men har vært mye syk.

Føler til tider at han har vært mer hjemme enn i barnehagen.

Når han hadde feber var han vekke i 8 dager,å når han fikk vannkopper var han vekke i ca 2 uker.

De andre gangene har han vært vekke ca 3 dager når han har vært syk.

Anonymous poster hash: 303c1...f37
Skrevet

Min startet i aug og jeg kan telle på en hånd de ukene han HAR vært frisk. Går i ett dette her. Bronkitt, halsbetennelse, bihulebetennelse, Mykoplasmalungebet, øreverk m.m

Men ikke spysjuken. Ingen på avdelingen hans har hatt det. ( bankeribordet)

Skrevet

Oi, det var det jeg fryktet. Til nå har det vært omgangssyke og halsbetennelse. Og øyekatarr, noe vi voksne også fikk, hurra! :P konstant rennende nese siden hun startet, sånn som jeg forbinder med de fleste bhg-barn :)

Skrevet

Vi har vel knapt hatt en eneste sammenhengende uke i barnehagen siden august. De har blant annet hatt ekstreme tilfeller med diare i flere perioder denne vinteren. Begynner å bli alvorlig lei nå. Det gjør arbeidsgiveren vår også, som må sette inn vikar hver gang vi ringer pga sykt barn. Hun smitter også oss og øvrig familie, så far i huset var nettopp hjemme en uke med heftig influensa han også. Er vel meg og eldstemann som er neste ut vel. Argh! Trøster meg med at det snart må bli bedre.

Anonymous poster hash: 111df...ef9
Skrevet

Ja sønnen min på 2.5 år har vel hatt det meste av sykdommer føler jeg.

Halsbetennelse har han hatt flere ganger før jeg sa til de ansatte at han alltid må ha på seg hals når de er ute ettersom han har problemer med mandlene.Etter det har han faktisk ikke fått det flere ganger til tross for at det har vært ganske kaldt ute.

Han har hatt spysyke,hatt feber 2-3 ganger,øyekatarr,ofte forkjølet,å ble smittet av vannkopper.

Alt dette på bare 8 mnder faktisk!

Skrevet

Nei, faktisk ikke. Har hatt 5 sykt barndager siden august, og alle fem kom etter nyttår.

Anonymous poster hash: f6c09...ff2

Skrevet

hvordan gjør man med sykt barn dager i forhold til jobben når barnet er såpass mye sykt? Skal snart ha barnehagestart selv og kjenner jeg er litt redd for dette med sykt barn, man har vel egentlig bare rett til så så mange dager for å være hjemme med sykt barn?

Skrevet

og når barnet har smittet deg, så er det fortsatt sykt barn, men du er også syk, regnes det da som sykt barn fravær eller egenmelding/sykemelding?

Skrevet

Da går det vel under syk barnepasser eller hva det heter.

Når du er syk selv altså

Anonymous poster hash: 303c1...f37
Skrevet

hvordan gjør man med sykt barn dager i forhold til jobben når barnet er såpass mye sykt? Skal snart ha barnehagestart selv og kjenner jeg er litt redd for dette med sykt barn, man har vel egentlig bare rett til så så mange dager for å være hjemme med sykt barn?

Jeg fikk beskjed fra arbeidsgiver om at det ville nok bli mye fravær første tiden i bhg, så om mine 10 dager og pappa'n sine 10 dager blir brukt opp så kunne man søke om flere dager. Hvordan aner jeg ikke, men fastlegen sa at de kan gi sykemelding dersom dagene er oppbrukt.

Så uansett hva som er regelen, så ordner det seg :)

Skrevet

og når barnet har smittet deg, så er det fortsatt sykt barn, men du er også syk, regnes det da som sykt barn fravær eller egenmelding/sykemelding?

Hvis jeg ikke husker feil har jeg 24 egenmeldingsdager per år. Skulle gjerne byttet disse inn i sykt-barn dager i stedet :P hvis JEG blir syk bruker jeg av disse dagene, samme om ungen er syk.

Sykt barnepasser bruker jeg kun om jeg må være hjemme pga barn og samboer er syke, ingen som kan passe ungen. Blir jeg syk sammen med de bruker jeg egenmelding.

Skrevet

Når jeg er syk selv bruker jeg egenmelding.
Skrevet

Jeg fikk beskjed fra arbeidsgiver om at det ville nok bli mye fravær første tiden i bhg, så om mine 10 dager og pappa'n sine 10 dager blir brukt opp så kunne man søke om flere dager. Hvordan aner jeg ikke, men fastlegen sa at de kan gi sykemelding dersom dagene er oppbrukt.

om barnefar ikke kan ta sine dager på grunn av skole da? Kan jeg ta de da? Beklager kupping av tråden...

Skrevet

om barnefar ikke kan ta sine dager på grunn av skole da? Kan jeg ta de da? Beklager kupping av tråden...

Det vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet? Vet noen får overført sykt-barn dager, men aner inne reglene rundt dette.

Skrevet

Nei. Ho har blitt henta i bhg grunna sjukdom ein gong og grunna ei litt laus bleie ein gong (einaste avf den dagen, så slettes ikkje sjuk). I tillegg har ho vel blitt holdt heime pga sjukdom 2-3 gongar. Har gått i bhg sida august. Kvar insident har ført til 2-3 heimedagar, men vi har hatt lav terskel for å halde heime då eg knappast har jobba sida barnehagestart.

Skrevet

Nesten ikke syk i det hele tatt! Hadde forventet mye mer, etter hva jeg hadde blitt fortalt av andre. Hadde han hjemme èn dag det første halvåret, og det var pga reaksjoner på 1,5 årsvaksinen.

Litt snørrete nese innimellom, og litt hosting av og til, men aldri syk.

Skrevet

Yngste har nesten ikke vært borte i det hele tatt siden hun begynte som 1-åring. Nå er hun 3 1/2. Hun har vel totalt vært borte et par dager med løs mage, en dag med feber og en dag med øyekatarr.  Kanskje litt mer som jeg ikke husker, men i hvert fall veldig lite.

Eldste var også lite borte fra barnehagen, inkludert i begynnelsen. Noe småtteri, men ikke store greiene.

Har vært veldig heldig.

Anonymous poster hash: b9865...53c
Skrevet

Ja. Det første vinterhalvåret hadde vi kun seks sammenhengende dager uten sykt barn (tvillinger).

Anonymous poster hash: c82b0...a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...