Gå til innhold

Støtte fra nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut i dag (Ja jeg vet, jeg burde visst dette da jeg søkte) at den ene av 2 barnehager jeg har søkt plass i, er privat, og foreldreeid. Altså, jeg må ut med 7500 kr når hun skal begynne.. Dette er penger jeg ikke har liggende å slenge, og barnehagen nevnte at man muligens kunne høre med nav om støtte. 
Disse pengene blir betalt tilbake når barnet slutter igjen, så nav vil uansett få pengene tilbake. Noen som har fått dette?

Anonymous poster hash: b68fb...3f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste NAV kan hjelpe til med her er sosialstønad. Er du aleneforsørger? Så dekker jo NAV en del av bhg utgiftene.Du kan eventuelt høre med kommunen.

Anonymous poster hash: e7d8d...0cc

Skrevet

Det eneste NAV kan hjelpe til med her er sosialstønad. Er du aleneforsørger? Så dekker jo NAV en del av bhg utgiftene.Du kan eventuelt høre med kommunen.

Anonymous poster hash: e7d8d...0cc

Er alene ja. De i barnehagen sa jo at nav hadde hjulpet andre før.. Så umulig kan det jo ikke være=)

Skrevet

Som enslig forsørger kan man få dekket 64%av utgifter til barnetilsyn inntil en viss sum!hårreisende pris!!

Anonymous poster hash: db1f9...1ae

Skrevet

Aha,det er et engangsbeløp😜kan også søke sosiallån,men d ee vanskelig å få

Skrevet

Som enslig forsørger kan man få dekket 64%av utgifter til barnetilsyn inntil en viss sum!hårreisende pris!!

Hårreisende som i at det er for lite eller for mye? 

Og jeg snakker ikke om å få dekket hver mnd. Det får jeg fra før. Får 1440 kr til barnetilsyn i mnd.

Men i denne privatbarnehagen må alle betale 7500 kr ved oppstart. Er disse pengene jeg lurer på om nav kan "legge ut" for. 

Skrevet

Hør med nav. Kan tenkes du kan få dette som lån. 

Anonymous poster hash: aa7b7...9ed
Skrevet

Som et slags depositum da eller ? Siden du får de tilbake ? Hør med nav, sosiallån er rentefritt og skal vurderes på lik linje som annen sosialhjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...