Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Jeg fant ut i dag (Ja jeg vet, jeg burde visst dette da jeg søkte) at den ene av 2 barnehager jeg har søkt plass i, er privat, og foreldreeid. Altså, jeg må ut med 7500 kr når hun skal begynne.. Dette er penger jeg ikke har liggende å slenge, og barnehagen nevnte at man muligens kunne høre med nav om støtte. Disse pengene blir betalt tilbake når barnet slutter igjen, så nav vil uansett få pengene tilbake. Noen som har fått dette? Anonymous poster hash: b68fb...3f7
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Det eneste NAV kan hjelpe til med her er sosialstønad. Er du aleneforsørger? Så dekker jo NAV en del av bhg utgiftene.Du kan eventuelt høre med kommunen. Anonymous poster hash: e7d8d...0cc
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Det eneste NAV kan hjelpe til med her er sosialstønad. Er du aleneforsørger? Så dekker jo NAV en del av bhg utgiftene.Du kan eventuelt høre med kommunen. Anonymous poster hash: e7d8d...0cc Er alene ja. De i barnehagen sa jo at nav hadde hjulpet andre før.. Så umulig kan det jo ikke være=) Anonymous poster hash: b68fb...3f7
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Som enslig forsørger kan man få dekket 64%av utgifter til barnetilsyn inntil en viss sum!hårreisende pris!! Anonymous poster hash: db1f9...1ae
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Aha,det er et engangsbeløp😜kan også søke sosiallån,men d ee vanskelig å få Anonymous poster hash: db1f9...1ae
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Som enslig forsørger kan man få dekket 64%av utgifter til barnetilsyn inntil en viss sum!hårreisende pris!! Anonymous poster hash: db1f9...1ae Hårreisende som i at det er for lite eller for mye? Og jeg snakker ikke om å få dekket hver mnd. Det får jeg fra før. Får 1440 kr til barnetilsyn i mnd. Men i denne privatbarnehagen må alle betale 7500 kr ved oppstart. Er disse pengene jeg lurer på om nav kan "legge ut" for. Anonymous poster hash: b68fb...3f7
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Hør med nav. Kan tenkes du kan få dette som lån. Anonymous poster hash: aa7b7...9ed
elskerlivet Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Som et slags depositum da eller ? Siden du får de tilbake ? Hør med nav, sosiallån er rentefritt og skal vurderes på lik linje som annen sosialhjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå