Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Trenger litt hjelp/råd ang flytting. Vi bor og jobber begge i Oslo, men vil gjerne flytte litt ut av byen for å få større plass. Vi ser etter rekkehus/tomannsbolig i et barnevennlig strøk med godt naboskap og gode skoler. Samtidig skal det være lett å komme inn til Oslo. Vi har sett litt på Sofiemyr/Oppegård generelt, Hosle/Hasle, Kolsås, men aner ikke hvor det er bra å flytte? Anonymous poster hash: 037e2...349
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Kan anbefale Bøleråsen i Ski kommune. Populært og barnevennlig område. Folk trives så godt her at de flytter internt på åsen hvis boligbehovet endrer seg. Det er mest attraktivt å bo på toppen av åsen. Området blir omtalt som dollaråsen blant eiendomsmeglere, og det er ikke uten grunn. Har gått mange boliger langt over takst her. Anonymous poster hash: 6cc60...cbc
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Jeg ville aldri, aldri basert meg på at begge foreldre skal pendle til Oslo hver dag. Du skal ikke langt ut av byen før det tar laaang tid inn og ut av Oslo i rushtida. Og du må faktisk et stykke ut av byen for at prisene virkelig skal bli lavere... En del blir avhengig av to biler når de flytter ut av byen. Hvis det gjelder dere, så husk å ta det med i den økonomiske beregningen. Det koster mye å drifte en bil i måneden, penger som evt. kunne vært lagt i bolig i stedet for. Anonymous poster hash: 1621d...f4c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Drammen. Jeg er selv født og oppvokst i Oslo. Rotet meg bort i en liten by en stund. Så flyttet jeg til Drammen. Her hadde jeg som enslig mor god råd til halvparten av tomannsbolig. Her jeg bor er det veldig barnevennlig og bra skole. Bor på Konnerud. Veldig mye aktiviteter for barna her. Og mye for meg å gjøre å, har ikke det store behovet for å reise inn til Oslo. Folk er veldig hyggelige her, og Drammen har blitt en veldig fin by. Her er det og masse fine turstier i skogen, og skiløyper. Eller fine turstier langs drammenselva. Anonymous poster hash: 59ce5...9cb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Jeg ville aldri, aldri basert meg på at begge foreldre skal pendle til Oslo hver dag. Du skal ikke langt ut av byen før det tar laaang tid inn og ut av Oslo i rushtida.Og du må faktisk et stykke ut av byen for at prisene virkelig skal bli lavere...En del blir avhengig av to biler når de flytter ut av byen. Hvis det gjelder dere, så husk å ta det med i den økonomiske beregningen. Det koster mye å drifte en bil i måneden, penger som evt. kunne vært lagt i bolig i stedet for. Anonymous poster hash: 1621d...f4c Ikke helt enig i at man ofte må ha to biler. Spørs jo om man bor nært et knutepunkt av offentlig transport. For øvrig helt enig i at det kan være dumt hvis begge må pendle langt. Plutselig står toget/banen, det er trafikkaos og ingen av dere kommer hjem for å hente i barnehage osv. Jeg ville sett nøye på hvor lang tid det tok til jobben, ikke bare på papiret men reelt sett, i rushet. Anonymous poster hash: 1d02e...7c2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Anbefaler Greverud og Oppegård-området. vi pendler begge til Oslo, det er uproblematisk hvis man har fleksitid ihvertfall. bil bruker vi nesten aldri på hverdagene, kun til handling og evt. besøk. vi går til barnehage og tog. det er barneskole og ungdomsskole i gangavstand, og også matbutikk. mye barn i området. vi stortrives! Anonymous poster hash: 9485e...4cb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Skedsmokorset, Strømmen, Lillestrøm... Masse barnevennlige områder... Anonymous poster hash: 4f781...233
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Fytti.. Jeg grøsser av steder som Lillestrøm og strømmen! Anbefaler Asker/Bærum Anonymous poster hash: d1f66...0bd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Anbefaler Greverud og Oppegård-området. vi pendler begge til Oslo, det er uproblematisk hvis man har fleksitid ihvertfall. bil bruker vi nesten aldri på hverdagene, kun til handling og evt. besøk. vi går til barnehage og tog. det er barneskole og ungdomsskole i gangavstand, og også matbutikk. mye barn i området. vi stortrives! Anonymous poster hash: 9485e...4cb hvordan er det med kollektiv trafikk til Oslo? Hvor lang tid må man beregne? Er det lett å bli kjent med folk i Oppegård? Anonymous poster hash: 037e2...349
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Fytti.. Jeg grøsser av steder som Lillestrøm og strømmen! Anbefaler Asker/Bærum Anonymous poster hash: d1f66...0bd hvorfor det, hva er galt med området? Anonymous poster hash: 037e2...349
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Toget herfra til Oslo d tar ca 20-25 minutter, noen tog stopper ikke på alle stasjoner og går raskere. det går også buss, men den tar tid. har bare tatt den noen få ganger, tar rundt 40 minutter. det går også flybuss her. toget går 2-4 ganger i timen. jeg tror ikke det er vanskeligere å bli kjent med folk her en andre steder! men det krever jo litt av en selv. men med barn komer man jo ofte i kontakt gjennom barnehage feks. og så er det kort vei til Ski og Kolbotn, med kjøpesentre, kino, bibliotek osv. Anbefaler Greverud og Oppegård-området. vi pendler begge til Oslo, det er uproblematisk hvis man har fleksitid ihvertfall. bil bruker vi nesten aldri på hverdagene, kun til handling og evt. besøk. vi går til barnehage og tog. det er barneskole og ungdomsskole i gangavstand, og også matbutikk. mye barn i området. vi stortrives! Anonymous poster hash: 9485e...4cb hvordan er det med kollektiv trafikk til Oslo? Hvor lang tid må man beregne? Er det lett å bli kjent med folk i Oppegård? Anonymous poster hash: 037e2...349 Anonymous poster hash: 9485e...4cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå