Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hvordan kommer du deg gjennom flyturen, altså du med flyskrekk. Jeg fkøy en tur på 45 min i dag, og jeg hadde skikkelig angstanfall:-( skal snart på ferie (5 timer med fly) og aner ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg blir med pga familien min:-( hjelp. Tips? Anonymous poster hash: cd670...105
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Nei, hvorfor skulle jeg være det? Enten så overlever jeg, eller så gjør jeg det ikke. Akkurat som når jeg kjører bil, sykler i trafikken osv Anonymous poster hash: e8a41...e0e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Ja jeg har sett for mye på flykapring filmer så jeg er hysterisk redd for å fly. Blir ikke bedre av at jeg sitter ved siden av en araber som plutselig sitter å ber. Visst dere har sett United filmen så er det,det flykaprerene gjør rett før de tar over flyet å styrter det :S Anonymous poster hash: 42c85...60d
Bustetroll Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har blitt livredd.. Jeg får nå omtrent panikk bare jeg ser et fly på tv.Jeg har vært mye ute og reist, men flyskrekken kom på vei hjem fra Mallorca i 2011.Der nede fikk jeg lungebetennelse + bronkitt, men siden formen var grei de siste dagene, ble det noen turer ut.. Var helt slått ut på hjemturen, så tror det rett og slett var pga fyllenerver og litt turbulens. Men jeg er slik på alt med motor da.. Hvis toget lager en rar lyd/tar en brå sving, får jeg seriøst hjertet i halsen. Samme med t-banen, bussen, osv.. :S Dro til England med broren min etter Mallorca.. Med mellomlandinger hver vei... GRUSOMT!Jeg satt å grein i fosterstilling ved take-off. (take-off er verst!!)Og ja... Det er MYE farligere å sette seg i en bil, eller egentlig bare å gå ut døra, så hvorfor, det vet jeg ikke..Men.. Jeg hadde nok hatt godt av et flyskrekk-kurs, der man lærer om hvordan ting fungerer osv. For jeg er litt sånn.. "Hvordan går det an? Hvorfor detter ikke flyet ned?" Jeg vet jo hvorfor det ikke detter ned da.. Men jeg kunne trengt en skikkelig gjennomgang av hvor trygt det EGENTLIG er
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er ikke redd for å fly, Jeg er redd for de lange minuttene man er klar over at man skal dø. At jeg må trøste mine barn mens flyet styrter i bakken, blir kapret og alle andre slags sinnsyke scenarier... Anonymous poster hash: 7f50a...142
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Jeg tar valium og drikker rødvin.. Ikke så mye at jeg sjangler rundt, men litt. Barna må andre pase på Anonymous poster hash: 1d3ef...ae6
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Ja, jeg er alltid redd.. Men ikke for kaprere.. For at det skal dette ned, rett og slett. Angsten greier jeg ikke kontrollere uansett hvor logisk ting er.. Hver gang jeg gåt opp ei flytrapp så kommer tårene.. Men det er værst ved take off, eller om de opplyser at det kommer til å bli dårlig vær. Sist jeg fløy, var det til gran canaria.. 6 timer. Gikk helt fint så fort vi var kommet opp i luften. Landing er jeg ikke redd merkelig nok.. Sikkert fordi at da er det snart over uansett.. På tilbaketuren informerte de om at det periodevis kom til å bli veldig turbulent.. Da hadde jeg skikkelig angst hele veien og slappet ikke av. Satt faktisk å hioldt meg fast i armlenene hele veien.. Det ble ikke turbulens da heldigvis.. Mens satt å ventet på det hele veien.. Så jeg skjønner deg.. Det eneste jeg har bestemt meg for , er at det aldri skal hindrre meg i å reise dit jeg vil.. Og det har det enda ikke gjort..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Ja jeg har sett for mye på flykapring filmer så jeg er hysterisk redd for å fly. Blir ikke bedre av at jeg sitter ved siden av en araber som plutselig sitter å ber. Visst dere har sett United filmen så er det,det flykaprerene gjør rett før de tar over flyet å styrter det :S Anonymous poster hash: 42c85...60d Så du kan bare fly charter til gran canaria da eller? Du vet at arabere også har lov å reise og oppfører seg generelt mye bedre enn fulle skandinavere? Anonymous poster hash: b1d1d...1c3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Hvordan kommer du deg gjennom flyturen, altså du med flyskrekk. Jeg fkøy en tur på 45 min i dag, og jeg hadde skikkelig angstanfall:-( skal snart på ferie (5 timer med fly) og aner ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg blir med pga familien min:-( hjelp. Tips? Anonymous poster hash: cd670...105 Tar ikke fly. Hjelper ikke med beroligende engang. Reiser mye ift. jobb, men tar tog eller kjører. Anonymous poster hash: 77330...378
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Ja jeg har sett for mye på flykapring filmer så jeg er hysterisk redd for å fly. Blir ikke bedre av at jeg sitter ved siden av en araber som plutselig sitter å ber. Visst dere har sett United filmen så er det,det flykaprerene gjør rett før de tar over flyet å styrter det :S Anonymous poster hash: 42c85...60d Så du kan bare fly charter til gran canaria da eller? Du vet at arabere også har lov å reise og oppfører seg generelt mye bedre enn fulle skandinavere? Anonymous poster hash: b1d1d...1c3 Har da ikke sagt at han jeg satt ved siden av gjorde noe galt. Men er bare ikke vant til at folk plutselig begynner å be med masse folk rundt seg. Sa jo selv at jeg vet at det kommer av at jeg har sett for mye på tv. Anonymous poster hash: 42c85...60d
Liv & Røre Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er redd for å fly. Får klaustrofobi fordi jeg ikke kan gå av og redd for at flyet skal ramle ned. Hater take off, men ikke landing. Også jeg tenker på hvor lange minuttene må føles hvis flyet styrter og man bare sitter å venter på å dø. Mange år siden jeg har flydd nå. Trist, for jeg elsket en gang å reise.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Ikke redd for å fly, men får litt hetta av den klaustrofobiske følelsen jeg får i et fly, at jeg ikke kommer meg ut om jeg ønsker det. Er ikke redd for at flyet skal dette ned, bli kapret eller slike ting, men har litt angst likevel, tenk om jeg plutselig må ut, også kommer jeg ikke ut... Tenk om jeg blir syk e.l. og ikke kan være på flyet mer også må jeg være der helt til vi lander, jeg har ingen kontroll. Kommer meg gjennom det da, kvalm, uvel og uggen, biter tenna sammen og kommer gjennom det. Går mange år mellom hver gang jeg flyr da, jeg velger det vekk så sant jeg kan (vi bruker aldri fly når vi skal på ferie). Anonymous poster hash: 255eb...0a9
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er redd for å fly! Jeg hater det. Det blir også verre med årene. Flydde når jeg var yngre, men var ikke redd. De to siste gangene jeg fløy var tur-retur Sola - Bergen. På turen opp gikk det greit, det var nesten tomt fly og jeg kunne puste og pese og hikste og gråte og hva jeg ville. På hjemturen den ene gangen så var flyet stappfullt. Jeg satt i midten langt bak og var redd som bare juling. Plutselig kommer det litt turbulens, ikke masse. De som flyr masse reagerte ikke en gang. Men jeg, jeg trodde min siste time var kommet og at vi gikk ned istedenfor opp. Jeg hyler så over halve flyet støkker "ÅH HERREGUD!". Et barn som satt litt lenger fremme begynte å gråte for jeg skremte dritten av det Har ikke flydd siden og håper jeg slipper i nær fremtid. Det er grusomt! VI kjører til syden vi, funker det og
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Valium, min venn Anonymous poster hash: 8f393...727
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Nei, jeg er ikke redd for å fly. Statistisk sett er det mye farligere å kjøre bil, og det gjør jeg jo uten å tenke på det, hver dag. Gleder meg til å reise til Italia på lørdag. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 OMG.. Ja er livredd! Lagde en lang svartråd her, men av hensyn til mine medflyangstsøstre slettet jeg den.. Men elsker å oppleve nye steder.. Så fly blir ofte en del av reisa. Biter tennene sammen, lager syke overlevelsesplaner og kommer meg gjennom det. Anonymous poster hash: d01da...68a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 OMG.. Ja er livredd! Lagde en lang svartråd her, men av hensyn til mine medflyangstsøstre slettet jeg den.. Men elsker å oppleve nye steder.. Så fly blir ofte en del av reisa. Biter tennene sammen, lager syke overlevelsesplaner og kommer meg gjennom det. Anonymous poster hash: d01da...68a Forresten så er jeg også redd for å skulle dø i en bilulykke Anonymous poster hash: d01da...68a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er ikke redd for å fly, og jeg flyr nok i løpet av et år 30 innenriks flyturer og 10 turer til USA i forbindelse med jobb. Men jeg kan skjønne hvordan de som har flyskrekk har det for jeg hadde det når jeg var yngre. Men etter at jeg begynte i den jobben jeg har, og ikke hadde noen annen mulighet enn å fly så har jeg jobbet med meg selv og blitt kvitt skrekken. Har også lest diverse selvhjelps bøker som har gitt meg teknikker til å forandre tankesettet mitt når frykten kommer. Anonymous poster hash: b1266...a4f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har flydd mange ganger, men etter en gang med fryktelig mye turbulens og et fly som datt gang på gang nedover i luften var jeg helt sikker på min siste time hadde kommet, etter det har jeg dessverre hvert redd. Jeg tar meg en øl eller to på flyplassen for å hente meg inn før en flytur nå... Anonymous poster hash: 7eb5b...56d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Hvordan kommer du deg gjennom flyturen, altså du med flyskrekk. Jeg fkøy en tur på 45 min i dag, og jeg hadde skikkelig angstanfall:-( skal snart på ferie (5 timer med fly) og aner ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg blir med pga familien min:-( hjelp. Tips? Anonymous poster hash: cd670...105 Tenk at hver eneste dag går pilotene og flykabinansatte hjemmefra sine kjære, sier ha det på samme måte som alle andre før de går på jobb. Vinker til barna sine. Hver dag de går hjemmefra forventer de å komme lite trygt tilbake igjen. For dem er flyet et jobb som mange andre. De ville ikke hatt den jobben hvis det var en høy risiko for at de hver dag kanskje ikke skulle komme tilbake igjen. Så forestill deg pilotene som kjærlige fedre/mødre/besteforeldre/tanter/onkler, og minn deg selv på at de gjør det de er best til, og at de har minst like stort ønske om å komme hjem som det du har. Ergo gjør de jobben sin slik den skal gjøres for at alle skal være sikre. Kos deg på ferien Anonymous poster hash: 6a3c3...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå