Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Hvem skal betale årsavgift? Ingen avtale om dette ved kjøp av bilen. Mye tyder på at det er tidligere eier? http://www.dagbladet.no/2014/03/03/tema/aller/dinside/motor/bil/32113666/ Kan legge til at jeg fikk giro tilsendt på mail fordi jeg spurte etter den, trodde jo det var jeg kanskje som skulle betale, men fikk beskjed om at det var den som eide bilen i januar 2014 som skulle betale? Har ikke betalt den. Sende giroren tilbake til gamle eier? Anonymous poster hash: 5d99e...05c
Enblå<3og<3torød Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Juridisk så er den gamle bileier pålagt til og betale, om ikke dere har blitt enige om dette skriftlig eller muntlig i avtalen. Moralsk sett så er du du som bør betale den, siden det er du som skal benytte bilen dette året.
Enblå<3og<3torød Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Jeg ser nå at du ba om å få tilsendt årsavgiften. Det tyder jo på at du påtok deg utgiften, og det er derfor blitt en del av avtalen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Dere skulle blitt enige om dette før du kjøpte den og siden du ba om å få den tilsendt regner vel selger med at du ar tatt det på deg. Om ikke kan det hende du må betale mer for bilen. Man bruker jo å legge tilsvarende på prisen der for å få dekt inn årsavgiften. Anonymous poster hash: a1625...da9
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Er du som blir avskiltet om den ikke betales. Men du leverte kansje inn en bil når du kjøpte og? Anonymous poster hash: 2667b...7a4
samlex Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Uten noen avtale på det , er det tidligere eier som er ansvarlig for at den blir betalt. Men om han ikke betaler, er det du som til syvende og sist sitter med dn avskiltet bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå