Gå til innhold

Hjelpes, barn i dag kan jo ikke sloss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ønn som har begynt på kampidrett og ser til min forskrekkelse at barna ikke kan sloss i det heletatt når de begynner. Det er ikke nok med at de ikke behersker enkle ting som å stupe kråke, slå hjul eller hoppe bukk. De vet jo ikke hvordan de får en motstander i bakken eller det mest elementære om hvordan man sloss heller.Hva har skjedd. Da jeg var barn var da brytering ol helt vanlige aktiviteter. Hva har vi gjort mot ungene våre?

Anonymous poster hash: 75146...4cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for det er jo en livsviktig kunnskap å kunne legge folk i bakken.

Skrevet

Kroppskontroll og selvforsvar er ganske nyttig å kunne, ja.

Skrevet

Ikke så viktig for å legge noen i bakken. Men faktisk ganske viktig å teste grensene for sin egen kropp, samspill/nærkontakt med andre osv. mens man er liten.

Anonymous poster hash: c64f4...1ae

Skrevet

Det er jo ikke det hun sier da.

Hun påpeker at barn i dag ikke vet hvordan man bruker egen kropp.

Noe jeg er helt enig i.

Anonymous poster hash: da421...d9e

Skrevet

Det er jo fordi at er man så "syndig" å lære ungene selvforsvar, så får man barnevernet på nakken..dagens barn skal jo ikke måtte bruke kroppen til annet enn å klare å holde seg sittende foran en dataskjerm.

Anonymous poster hash: 624d5...7c3
Skrevet

Hvor er det dere bor?? Her jeg bor kan ungene både stupe kråke, bryte, klatre, spikke med kniv, hoppe bukk osv. i barnehagealder. Både tryner, faller og så er det opp igjen

Anonymous poster hash: 22b8e...fbd
Skrevet

Bare å få to gutter med 2 års mellomrom det, så er ikke den lærdommen noe problem ihvertfall ;)

Men seriøst, guttene mine som nå er 10 og 12 år har da lekesloss og hatt wreslingkonkurranser med kompiser på madrasser i kjellerstuen i mange år. De både driver også både med turn og ballidretter, så jeg vil tørre påstå de har temmelig god kontroll på kroppen. 

Skjønner likevel hva du mener da, eldste her som nå går i 7.klasse har flere i klassen som overhodet ikke bruker kroppen sin. Er ikke med på noen form for idrett eller trening, og har heller ikke foreldre som tar de med på ski, sykkel, skogsturer e.l. De sliter med å mestre gymmen på skolen allerede på barneskolen, og det er faktisk temmelig skremmende...

Anonymous poster hash: 7e5f6...65e
Skrevet

Alder da?

Anonymous poster hash: d8446...795

Skrevet

Det er fordi dagens gutter er pysete, de er mammas gullgutter som bare vil kose og spille på iPad

Anonymous poster hash: 33bc4...3fd

Skrevet

men, hvorfor må man slåss da? Man kan vel lære barna å bruke kroppen uten at de absolutt må lære seg å slåss? Jeg er ikke helt for at små barn skal lære seg å være voldelige, men er heller ikke helt i mot, selvforsvar er lurt å kunne.

Skrevet

For dem som lurte er ungene 6-10 år. Det er virklig mange av dem som ikke kan å ta i og som ikke har forstått at de må følge opp et angrep ol.

Skrevet

Lekeslåssing, snøball kriger, klatring i trær, løpe gatelangs å leke med fantasien, sykle rundt, uteleker som har'n, boksen går osv...

Har ikke sett unger leke sånn i gatene her på over 10 år. Da data generasjonen begynte og ipad generasjonen etterpå!

Anonymous poster hash: 9afef...f96
Skrevet

Lekeslåssing, snøball kriger, klatring i trær, løpe gatelangs å leke med fantasien, sykle rundt, uteleker som har'n, boksen går osv...

Har ikke sett unger leke sånn i gatene her på over 10 år. Da data generasjonen begynte og ipad generasjonen etterpå!

Anonymous poster hash: 9afef...f96

Enten det eller så er det det organiserte opplegget på SFO som har tatt fra dem både evnen til å finne på ting selv og til å ordne opp i konflikter uten voksen innblanding.

Skrevet

Jeg opplevde faktisk det samme på allidrett, fem år. De færreste kunne stupe kråke (uten å falle på siden), ta i mot en ball osv. Stusset veldig på det..

Skrevet

Vel, her i huset slåss 9 åringen og 11 åringen så busta fyker rett som det er, så det er hvertfall ikke mine gutter du refererer til her;-)

Skrevet

Bare få tette barn det. :) Da lærer de tidlig å sloss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...