Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Vi ønsker å kjøpe en blandingshund. Da kom jeg over denne anonsen http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46991565 Og tenkte at dette var en merkelig grunn til å kvitte seg med bikkja si etter to år I hus med den firbente vennen. Hvilken som helst rolle kan det spille at hunden bare har en testikkel I forhold til jakt egenskapene, eller egenskapene til å være et firbent familie medlem? Er ikke det I kaldeste laget. å bare kvitte seg med hunden fordi den ikke er perfekt? Anonymous poster hash: 76f19...e51
PrinsesseHengepupp Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Fordi den ikke kan avles på eller stilles. Ganske vanlig innad i hundemiljø, hvor rett det er ikke opp til meg å bedømme. (har selv en kryptokid)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Det er nok fordi den ikke kan stilles ut/avles på, ja. Det er veldig mange som har, etter min oppfatning, dårlige grunner til å gi bort hunder. Veldig trist at dyr blir behandlet på den måten, men samtidig vil de kanskje få det bedre om de får bo hos noen som ikke bryr seg om slike "feil". Anonymous poster hash: 23876...d09
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Har lest en del om rasehunder etc. og funnet ut at det er mange feil på de, og at deres liv ofte er kortere og mer fullt av sykdom, enn blandingshunder. Er nok litt mer betatt av den retningen innen hundehold som går mot blandingshunder og ikke hunder som avles til abnormaliteter som gir pinsler for dyrene, noe som jeg forstå er svært vanlig innen rase oppdrett og avl av hunder. Liker ikke den filososien, om at dyra skal perfeksjoneres til noe som er langt fra perfekt, men sykt. Vil ikke være med I en slik industry. Jo mer jeg leser om hundehold, ønsker jeg å ta avstand fra bransjen, og heller gå for en sunn og frisk hund som vi kan ha en god og lang tid sammen med. Når jeg begynte å se etter dyr, og sammenligne raser, så hadde jeg som utgangspunkt at det beste er å holde seg til ren rase og seriøse oppdrettere. Men har nok kommet til at det ikke er det som er det beste for oss, og skjeldent for dyrene. Så når jeg I tillegg så denne annonsa så vart jeg enda mer overbevist. om at dette er en industry jeg ønsker å holde meg langt unna, og ikke er verdier jeg ønsker å videre formidle til mine barn. Anonymous poster hash: 76f19...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå