Gå til innhold

privatskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at enkelte sender barna til privatskoler..hva er grunnen til det?

Anonymous poster hash: e4663...d9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner som har barn i privatskole har gjort det for å få bedre lærere til barna.

Selv valgte jeg privat vgs av akkurat samme grunn.

Skrevet

Bedre skole med bedre lærere og bedre oppfølging. På videregående har jeg også opplevd bedre miljø blant elever for å gjøre det bra på skolen.

Skrevet

Stemoren min har sendt dattera på privat barneskole. Argumentene hennes er at det er mindre klasser og bedre oppfølging. Det er også liten overgang prismessig i forhold til barnehage. De betaler under 2000,- i måneden.

Anonymous poster hash: f1cee...cef

Skrevet

Tror jeg også kunne ha vurdert det, da det er så mye grums i skolen der barna går.

Så er det mye mobbing, og for svake lærere.

Anonymous poster hash: d3412...a20

Skrevet

Det sier seg vel selv? Hva tror du er grunnen da?

Anonymous poster hash: 8f5f0...7e7

Skrevet

Barna mine går på privatskole. Mindre klasser, bedre struktur og oversikt for barna. Bedre oppfølging av barn både med og uten vanskeligheter. Et godt miljø blant barna, veldig inkluderende skole. Jeg angrer virkelig ikke ett sekund på at jeg byttet fra kommunal til privat skole for barna mine.

Skrevet

Det sier seg vel selv? Hva tror du er grunnen da?Anonymous poster hash: 8f5f0...7e7

Nope..det vil jeg ikke si det gjør,mange grunner vet du..annen pedagogikk feks

Anonymous poster hash: e4663...d9f

Skrevet

Hva slags privatskoler er det snakk om? Steinerskole o.l?

Anonymous poster hash: c6202...eec
Skrevet

I fattige kommuner har vel de fleste privatskoler betydelig mer å rutte med enn de offentlige skolene. Det kan være barn som har problemer med å tilpasse seg i den offentlige skolen heller går på privatskole for det går av en eller annen grunn bedre der. Det kan ha med at veninner/venner går der. det kan ha med pedagokikken å gjøre. Det kan ha med beliggenhet å gjøre. Og sikkert 1000 grunner til!

Hadde vi hatt privatskole i nærheten, hadde jeg glatt sendt mine der. I min datters klasse er det et helt forferdelig miljø, og en lærer som ikke har kontrollen på dem, så det går alvorlig ut over læring og trivsel. Hadde det vært et alternativ, så hadde jeg selvsagt gått for det.

Anonymous poster hash: 993e8...99b
Skrevet

Har vurdert å søke sønnen min inn på Montessori skole. De trenger ikke sitte ved pultene sine å gjøre oppgavene, men gjerne ligge på gulvet eller hvor de ønsker så lenge det blir gjort. De største hjelper de minste, så da lære de samarbeid og får teamfølelse, mindre grupper, annen pedagogikk og alle blir sett...fra 8-15 og ingen lekser for alt blir gjort på skolen mm:-)

Skrevet

Her blir det internasjonal eller fransk skole. Delvis fordi fransk er morsmålet mitt, men også fordi vi flytter en del og ønsker at han skal komme inn i et system som kan flytte med han. Vanskelig å hoppe frem og tilbake mellom norsk skole og andre systemer. Han har også visse personlige særtrekk som gjør at han ikke helt passer i norsk enhetsskolen. Norsk barnehage var i hvert fall ingen suksess.

Vi bor i utlandet og han går på pre-school i det franske systemet der det fungere utmerket foreløpig.

Anonymous poster hash: dcf35...efd

Skrevet

Montessori skole for den ligger nært hjemmet, barna slipper å busse langt til andre skoler, små klasser, god lærertetthet og jeg liker pedagogikken.

Anonymous poster hash: be2ed...9e7
Skrevet

Mine unger skal gå på privatskole. En av grunnene er at skolen i nærmiljøet er lagt ned, og da sogner vi til en kjempestor skole som ligger langt unna. Ganske upraktisk med tanke på venner og kjøring som da blir østover og vi bor nordover i fylket. Denne skolen har i tillegg et ganske dårlig rykte.

De fleste i nærmiljøet går på denne privatskolen, eller skal sende ungene dit.

Anonymous poster hash: 45cc1...c35
Skrevet

Barna mine skal gå på Steinerskole det er det mange grunner til. Hadde det ikke vært et alternativ ville det blitt en annen privatskole gjerne internasjonal. Betaler gladelig for å få bedre undervisning, oppfølging, at de ser hvert individ mer og litt mer skreddersydd undervisning i forhold til hvert barn og deres forskjeller.

Anonymous poster hash: 929f9...7d0

Skrevet

Enig med siste taler. Steinerskolen har utrolig gode kvaliteter når den fungerer, dvs det er gode lærere. Det er mange gode og yngre lærer kommet til på "vår" Steinerskole, og barna stortrives der.

Anonymous poster hash: 61329...f24
Skrevet

De jeg kjenner som har barna sine på privatskole (steiner eller katolsk) har det fordi det er dårlig miljø på skolen de sogner til. Det koster ikke noe særlig mer heller, de betaler vel drøye 2000 kr i måneden og da er sfo inkludert, sfo på kommunal skole koster jo det samme...

Anonymous poster hash: 16435...c43
Skrevet

Helt ærlig så har jeg gått på offentlig og privat om hverandre mens jeg vokste opp, og jeg skal si at privat er mye bedre enn offentlig skole, jeg lå langt foran da jeg gikk over til offentlig skole, såpass mye at jeg tag om å få gå tilbake til privat skole for jeg kjedet meg mye og drev og hjalp klassen sammen med læreren når jeg var 11-12. Ikke kult eller moro og gå på skolen og ikke lære en dritt i et par år. Gikk tilbake til privat skole og barnet mitt skal gå privat så sant det lar seg gjøre. 

Anonymous poster hash: c3b0c...291
Skrevet

Hvor mye koster f.eks montesorri skole?

Her er det en stor skole i kommunen, som er ca 1 mil unna, men vi har en mlntesorri skole et par km unna (har tidligere vært en offentlig skole som ble nedlagt). Er noen år til vi skal velge da..

Anonymous poster hash: 8d746...a0b

Skrevet

Man har feks NTG-U, Norges Toppidrettsgymnas-Ungdomsskole. Meget bra oppfølging i forhold til både idrett og fag. Svært engasjerte lærere/trenere som elsker å jobbe med ungdom.

Anonymous poster hash: f659f...ceb

Skrevet

Etter å ha gått på videregående sammen med en gruppe fra Steinerskolen har jeg blitt veldig betenkt på å sende mine barn inn i en skole med fokus på andre typer pedagogikk. De jeg gikk sammen med hadde enorme huller i kunskapene, spessielt når det gjaldt matte og naturfag. Jeg har også selv gått på en kristen privatskole i to år. Den var drevet av indremisjonen. Det skal ikke mine barn utsettes for før de eventuelt blir ganske store og veldig trygge på seg selv.

Anonymous poster hash: 6e561...4dd
Skrevet

Mine går på offentlig barneskole, og trives der, men jeg har allerede søkt plass til dem på en privat ungdomsskole med veldig godt rykte. Men de skal få bestemme selv når den tid kommer, da.

Anonymous poster hash: 1d4e5...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...