Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Har i flere dager hatt vondt nederst i magen, av og til blir det intenst. Mistenker at jeg ikke får prompet rett og slett. Kommer noen småfis av og til, men langt ifra nok. Er også veldig oppblåst av den grunn. Noen gode tips? Det er så vondt Anonymous poster hash: ae588...652
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Hadde litt sånne problemer for en stund siden, ifb med et virus som gikk.. Du kan prøve å massere magen i en sirkel (solens vei) også ligge i fosterstilling med en varmepose /evt en flaske med varmt vann i, på magen. Dette var det rådet jeg fikk av legen og det fungerte etter en stund Anonymous poster hash: 0bfcd...e25
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Glad jeg faktisk kjøpte varmeflaske i dag! Takk, dette skal prøves. Anonymous poster hash: ae588...652
LivetErEnLek Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 For meg, er bevegelse det eneste som funker når jeg har det sånn. Helst en skikjøring joggetur, men har du for vondt, så kan en rask gåtur også gjøre nytta. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Still deg på alle 4 med rumpa i været, og trekk overkroppen bakover og ned mot knærne (om du skjønte den). Det rådet fikk jeg på sykehuset etter å ha hatt blindtarmbetennelse og blitt operert, mye luft som måtte ut. Anonymous poster hash: 7a673...b86
38_Bergen Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Når jeg føler meg oppblåst ved for mye mat inntak, så pleier jeg å drikke Samarin...hjelper også mot sure oppstøt og halsbrann:-).Fåes på apoteket og er et puler du blander ut i vann...synes det hjelper og letter på trykket
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Takk for gode råd! Prøver alle helt til det løser seg her. Ang å være i aktivitet, så er det prøvd ut, uten hell dessverre! HI Anonymous poster hash: ae588...652
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Har du ikke hatt avføring på mange dager heller? Du burde ikke ta en tur til legen? Anonymous poster hash: 018c5...9a6
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Høres rart ut at det er i nedre del av maven du har vondt. Når du har luft som ikke vil ut pleier det å være i øvre del av maven der det er mye bøyer på tarmen. Rett under ribbena. Anonymous poster hash: 1eab0...f6e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Har du ikke hatt avføring på mange dager heller? Du burde ikke ta en tur til legen? Anonymous poster hash: 018c5...9a6 så lenge det er tarmaktivitet, altså hun får prompet, så er det ikke så mye legen får gjort. Skjer dette gjentatte ganger derimot, bør det evt utredes hva som er årsaken Hilsen sykepleier på gastroavd. Anonymous poster hash: 2aa2f...218
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Har hatt lignende problem en gang tidligere, det løste seg av seg selv, håper på det denne gangen også. Har hatt avføring ja. Kjenner til tider mye tarmaktivitet og luft som bygger seg opp, men forsvinner igjen. Hender det kommer en liten fjert, men langt ifra det jeg hadde forventet skulle komme ut. Når det bygger seg opp slik, får jeg til tider store smerter i underlivet framme, og det å skulle sette seg ned på rumpa er en smertefull affære. Tenker og at jeg bør komme meg til lege etterhvert, men ikke akutt. Har en sykdom der en følgesykdom ofte er en tarmlidelse, oh tenker at drt bør sjekkes ut, men tanken på at noen skal drive å undersøke meg i "feil" ende, stopper meg! Holder ut så lenge det går Ellers, tusen takk, setter pris på alle tilbakemld! Skikkelig delikat tråd dette her HI Anonymous poster hash: ae588...652
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Har hatt lignende problem en gang tidligere, det løste seg av seg selv, håper på det denne gangen også. Har hatt avføring ja. Kjenner til tider mye tarmaktivitet og luft som bygger seg opp, men forsvinner igjen. Hender det kommer en liten fjert, men langt ifra det jeg hadde forventet skulle komme ut. Når det bygger seg opp slik, får jeg til tider store smerter i underlivet framme, og det å skulle sette seg ned på rumpa er en smertefull affære. Tenker og at jeg bør komme meg til lege etterhvert, men ikke akutt. Har en sykdom der en følgesykdom ofte er en tarmlidelse, oh tenker at drt bør sjekkes ut, men tanken på at noen skal drive å undersøke meg i "feil" ende, stopper meg! Holder ut så lenge det går Ellers, tusen takk, setter pris på alle tilbakemld! Skikkelig delikat tråd dette her HI Anonymous poster hash: ae588...652 Jeg har hatt noe lignende for noen uker siden, oppblåst og vondt nederst i magen, vondt å sette seg siden det da trykket oppover i magen, VONDT! Viste seg at det var betent livmor og livmorhals som var hovedårsaken.... Livmorhalsen var hovnet opp så den trykket bak på endetarmen og det stoppet opp. Anonymous poster hash: 2aa2f...218
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Ånei... Det er absolutt en mulighet siden jeg nylig byttet hormonspiral. Har hatt plagene siden dagen etter dette. Det har ikke engang streifet meg at det kan være dette. Hvordan ble det avdekket, og hva var behandlingen? HI Anonymous poster hash: ae588...652
Salvador Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Ånei... Det er absolutt en mulighet siden jeg nylig byttet hormonspiral. Har hatt plagene siden dagen etter dette. Det har ikke engang streifet meg at det kan være dette. Hvordan ble det avdekket, og hva var behandlingen? HI Anonymous poster hash: ae588...652 Det var spiralen som var årsaken hos meg.... Var til gyn og der så hun at spiralen hadde sklidd ned og lå i livmrhalsen. Hun dyttet den på plass og jeg har ikke hatt problemer etter det
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Godt det var så enkelt. Da ser jeg an morgendagen, er det samme greia så tar jeg ett legebesøk for å undersøke den muligheten. HI Anonymous poster hash: ae588...652
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå