Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har lyst til det, men har aldri vært så god i matte, men en jeg kjenner sier det er enkel matematikk, pluss, minus, dele og gange? He man matematikk undervisning under studie med ligninger, algebra og annen matematikk? Og vil du si noe om hvordan studiet er lagt opp, er det vanskelig å få jobb? Anonymous poster hash: df793...8e9
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Jeg går første året på en bachelor i økonomi og administrasjon, og dette året har vi samme fag som de som tar revisjon. Det er ikke bare gange og deling nei, det er bl.a MYE om funksjoner! Men det er fullt mulig å gjennomføre selv om du ikke har god kunnskaper fra før! Hos oss er det hvertfall lagt opp slik at man begynner med det grunnleggende først og deretter beveger seg mot de mer vanskelige emnene. Men du kan jo gå på nett og lese om studiet! Gå på hjemmesiden til den aktuelle skolen, der står det nok masse informasjon om selve fagene. Ellers kan jeg anbefale å titte litt i Sinus matteboka for ingeniør (forkurs), mye av matten er det samme om jeg ikke husker feil. Vi har også statistikk, men det er også bygget opp slik at man lærer det grunnleggende først og deretter avanserer. Lykke til! Det er fullt mulig å klare studiet selv om man ikke er så god i matte! Anonymous poster hash: 45415...b89
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Ja, jeg har. Det er midt på treet vanskelig. Mye av det du har i matte skal du bruke i fag som statistikk, verdivurderin, finans, metode og data. Men det er ikke matematikken som er den store utfordringen i revisjon, det er skatterett, god regnskapsskikk, nrs og ifrs standarder, konsern og det å få overblikket på et veldig stor rammeverk som hele tiden endres. Anonymous poster hash: 77f3c...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå