Gå til innhold

Barnefordeling lesbiske ved brudd.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemstilling:

 

Lesbisk par. 1 barn. Begge ønsker hovedomsorg. Hun som gikk gravid ønsker 100 %. Hun andre ønsker 50/50 fordeling.

 

Hvordan gjøres dette? Har hun andre rett på omsorg i det hele tatt?

 

Anonymous poster hash: 66ca2...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er medmor, har hun like rettigheter som en pappa ville hatt. Så begge har like stor sjanse for å få omsorgen. Omsorgen blir fordelt på samme måte som ved ett hetrofilt brudd. 



Anonymous poster hash: 02004...a30
Skrevet

Er de gift? Står begge oppført som barnets foreldre? Er barnet adoptert av den ene? Jeg kan ingenting om lover og regler rundt dette, men antar at de spørsmålene jeg stiller har noe å si.



Anonymous poster hash: 1e4a9...eca
Skrevet

Ja, blir ikke hun andre "medmor" i papirene? Er ikke det likestilt som far?

 

Jeg vet ikke jeg, bare synser..

 

Anonymous poster hash: 5c5ec...a58

Skrevet

Har hun som ikke har født noen rettigheter til barnet? Er hun medmor?

 

Det er uansett ikke ok med 59/50 deling om det er to mødre eller en far og en mor. 

Det er egoistisk og ikke bra for barn.



Anonymous poster hash: 73a8d...522
Skrevet

Dette kommer helt an på det juridiske. Den som har født barnet stiller ikke i noen særstilling dersom den andre er blitt juridisk medmor, enten ved automatisk medmorskap eller stebarnsadopsjon. I så fall må de megle og eventuelt gå gjennom rettssak i likhet med alle andre par.

 

Dersom den som har født barnet også har det juridiske foreldreansvaret alene, har den andre ingen rettigheter. Dette kan være tilfelle om de ikke har verken automatisk medmorskap eller gjennomført stebarnsadopsjon.



Anonymous poster hash: a241e...e37
Skrevet

Jeg skal ikke si noe helt sikkert men mener hun står oppført som medmor.

 

Hun som har født mener det ikke bør være like rettigheter i og med at hun bar frem barnet og barnet ikke har noen biologisk tilknytning til hun andre på samme måte som en biologisk far.

 

Veldig stygt brudd. Hun som ikke fødte barnet klarte ikke tenne på en kvinnekropp som hadde løs hud og var annerledes nedentil etter svangerskapet og var derfor utro.

 

Hun som fødte vil derfor helst ikke forholde seg til hun andre og vil ikke at barnet skal få være med henne heller.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 66ca2...65c

Skrevet

Jeg skal ikke si noe helt sikkert men mener hun står oppført som medmor.

 

Hun som har født mener det ikke bør være like rettigheter i og med at hun bar frem barnet og barnet ikke har noen biologisk tilknytning til hun andre på samme måte som en biologisk far.

 

Veldig stygt brudd. Hun som ikke fødte barnet klarte ikke tenne på en kvinnekropp som hadde løs hud og var annerledes nedentil etter svangerskapet og var derfor utro.

 

Hun som fødte vil derfor helst ikke forholde seg til hun andre og vil ikke at barnet skal få være med henne heller.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 66ca2...65c

Da bør vel heller denne damen få seg en egen unge og ødelegge sin egen kropp.

Går det virkelig an å være så stygg som hun har vært? Fy

 

Anonymous poster hash: 73a8d...522

Skrevet

Har hun som ikke har født noen rettigheter til barnet? Er hun medmor? Det er uansett ikke ok med 59/50 deling om det er to mødre eller en far og en mor. Det er egoistisk og ikke bra for barn. Anonymous poster hash: 73a8d...522

Det er jo egoistisk å la barna vokse opp som skilsmissebarn også.

 

Anonymous poster hash: 38287...73d

Skrevet

 

Har hun som ikke har født noen rettigheter til barnet? Er hun medmor? Det er uansett ikke ok med 59/50 deling om det er to mødre eller en far og en mor. Det er egoistisk og ikke bra for barn. Anonymous poster hash: 73a8d...522

Det er jo egoistisk å la barna vokse opp som skilsmissebarn også.

 

Anonymous poster hash: 38287...73d

 

Ja det er det, men barna bør få ha ett hovedhjem uansett hva de voksne føler.

Skrevet

Hvis hun er oppført som medmor, har hun like rettigheter som biologisk forelder. 

Selv om handlingen til medmor er drøy, er det allikevel barnet som er viktigst her. Hun har sett på denne personen som en forelder i sitt korte liv, og bør få ha videre kontakt.

 

Er personen oppført som medmor skal det megles om samvær hos familievernkontoret.

Skrevet

Om denne damen er medmor har hun rett på samvær uansett grunn for bruddet. Vennen din vet vel om hun er det eller ikke?

Skrevet

Dersom hun er juridisk medmor, har hun akkurat samme rettigheter som biologisk mor. De kan jo begynne med å gå til den obligatoriske meklingen på familievernkontoret.

 

Hva som er årsaken til bruddet er ikke relevant.

 

 



Anonymous poster hash: a241e...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...