Gå til innhold

Blåser jeg meg opp unødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte å slutte å røyke for 8 år siden, noe jeg er veldig stolt av. Nå har det seg sånn at jeg har fått meg kjærest som røyker, så han går da ut og røyker når han er hos meg. Han flyttet nylig hit fra en annen by for å være sammen med meg, noe jeg setter stor pris på, men jeg liker ikke lukten av røyk da dette noen ganger får meg til å få lyst å røyke igjen. Derav ber jeg han å gå ned og ut å røyke.

Han foretrekker å gå ut oppe på verandaen ved kjøkkenet der også soverommet mitt ligger, så røyken kommer inn soveromsvinduet når det er åpent, og inn på kjøkkenet der jeg ofte står. Håndtaket på verandadøren oppe er også veldig dårlig da man må slite mye for å få den igjen, og ihvertfall nå på vinterstid. Derfor liker jeg ikke å ha denne åpen nå.

Jeg har forklart han dette, men idag da jeg ringte fra jobb får jeg vite at han nå likevel har åpnet døra oppe å gått å tatt seg en røyk, ettersom det er jo ingen hjemme likevel som kan lukte røyken. Hvorpå jeg svarer at det er greit nok, men jeg liker dårlig at han åpner døra når han vet hvordan den er, da jeg ikke vil ha den ekstrautgiften om håndtaket skulle gå. Jeg liker nemlig dårlig å sove med huset åpent skulle den bli ødelagt. Så jeg sier jeg synes det var dårlig at han ikke respekterte mitt ønske, hvorpå jeg får som svar at han var jo flytta hit, så han respekterte fint mine ønsker og kalte meg sur og grinete.

Er det da ille av meg å faktisk bli litt forbanna?

Anonymous poster hash: aab2d...94e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er teit at du har blitt så anti røyk fordi du har slutta selv. Du tenker kanskje ikke over alle di gangene du har stinka røyk og plaget andre med det som kanske aldri har røyket.

Men du skal virkelig ha for at du har holdt deg i 8 år ;)

Anonymous poster hash: 9c85b...443

Skrevet

Om det håndtaket er så dårlig at du er redd for å bruke det så er det vel strengt tatt på sin plass å bytte det uansett?

Anonymous poster hash: 296ed...ef8

Skrevet

Syns det er teit at du har blitt så anti røyk fordi du har slutta selv. Du tenker kanskje ikke over alle di gangene du har stinka røyk og plaget andre med det som kanske aldri har røyket.

Men du skal virkelig ha for at du har holdt deg i 8 år ;)

Anonymous poster hash: 9c85b...443

Såååå anti røyk er jeg ikke, det handler mye om at jeg ikke liker at han ikke kan respektere mitt ønske når han også vet hvor lett jeg kan falle tilbake. Jeg begynte nesten å røyke igjen i fjord, vil ikke dit igjen. Det koster han ingenting å gå ut nede og ta seg den røyken, og det sier jeg ingenting på. Stinka nok enda verre da jeg røkte, da kunne man jo røyke inne på kafeer også ;)

HI

Skrevet

Om det håndtaket er så dårlig at du er redd for å bruke det så er det vel strengt tatt på sin plass å bytte det uansett?

Anonymous poster hash: 296ed...ef8

Ja, men dette er borettslaget sin jobb. Som de skulle gjøre forrige sommer før sneen kom. Nytter ikke purre på dem heller

Skrevet

Jeg synes du er unødvendig streng på det. Få han til å fytte igjen vinduet når han går ut å røyker, så tar han det opp når han er ferdig. Du visste at han røykte, så dette med at du kan falle tilbake er bare ditt problem. Du har holdt deg i 8 år ,og da tror jeg nok du greier å holde deg i åtte år til.

Skrevet

Hehe, mannen bor i huset og skal ikke selv få velge hvilken dører han benytter for det bestemmer du?

Ryker håndtaket får han ta jobben med å bytte det da, han bor jo der og kan vel ordne det. 

Hadde fått helt hetta om mannen min skulle detaljstyre meg slik som du gjør med samboeren din altså, og det gjør tydeligvis han også.

Anonymous poster hash: 8b0b3...37c
Skrevet

Bor han der eller er han bare en gjest?

Ditt soverom, du vil bestemme hvilken dør han bruker.

Anonymous poster hash: 1280a...5f8
Skrevet

Kan ikke han sette på nytt håndtak da ? Og lukke vinduet dersom han står på verandaen og røyker. Dersom han bor hos deg da. Hvis dere ikke bor sammen er det dine regler som gjelder i ditt hjem. Men han synes kanskje at han har ofret/gjort mer enn deg ettersom han har flyttet for din del. Kanskje litt testing av hvor man har hverandre i et nytt forhold? Men dette ordner dere nok greit uten at noen blir sur

Skrevet

Altså hadde det ikke vært for at døra er gåen, vrang og vanskelig på vinterstid, og han faktisk hadde lukket vinduet til soverommet og døra etter seg, så hadde ikke dette vært et problem. Nå er det motsatt, og da syns jeg ikke det er mye å be om at han bruker en annen dør nei. At han velger å røyke, det skal ikke gå ut over min helse. Forøvrig er han delvis tilflyttet, men jeg anser han som min samboer. Han har ofret en del for å komme å være sammen med meg, men det må jo gå an å få be om at enkelte ting blir gjort slik jeg foretrekker det uten at det kortet skal trekkes fram hver gang. 

HI

Skrevet

Kan ikke han sette på nytt håndtak da ? Og lukke vinduet dersom han står på verandaen og røyker. Dersom han bor hos deg da. Hvis dere ikke bor sammen er det dine regler som gjelder i ditt hjem. Men han synes kanskje at han har ofret/gjort mer enn deg ettersom han har flyttet for din del. Kanskje litt testing av hvor man har hverandre i et nytt forhold? Men dette ordner dere nok greit uten at noen blir sur

Ja, men dette er igjen borettslagets ansvar, så inntil videre venter jeg på at de skal komme og bytte døra, slik de har lovet :/

Skrevet

Altså hadde det ikke vært for at døra er gåen, vrang og vanskelig på vinterstid, og han faktisk hadde lukket vinduet til soverommet og døra etter seg, så hadde ikke dette vært et problem. Nå er det motsatt, og da syns jeg ikke det er mye å be om at han bruker en annen dør nei. At han velger å røyke, det skal ikke gå ut over min helse. Forøvrig er han delvis tilflyttet, men jeg anser han som min samboer. Han har ofret en del for å komme å være sammen med meg, men det må jo gå an å få be om at enkelte ting blir gjort slik jeg foretrekker det uten at det kortet skal trekkes fram hver gang. 

HI

Røykingen går ikke ut over din helse. Det skal veldig mye til at din samboers røyking gjør utslag på hvordan det går med deg, med mindre han får deg til å begynne igjen da.

Anonymous poster hash: 1280a...5f8

Skrevet

Du visst vell at han røyka når du begynte og være sammen med han!

Skrevet

Ja, men dette er igjen borettslagets ansvar, så inntil videre venter jeg på at de skal komme og bytte døra, slik de har lovet :/

Ja, jeg fikk med meg at det er borettslagets ansvar. Men når de er så trege så tenkte jeg at kjæresten din kunne fikse døra, siden det er han som har behov for å bruke den. (Da må dere kanskje sjekke hvordan borettslaget vil ha det gjort.)Og be borettslaget om godtgjørelse. Det gjorde vi et sted vi bodde, og det tok "vinter og vår" før borettslaget ordnet opp. Er jo synd at dette skal føre til krangel og sure miner mellom dere to som skulle nyte første tid sammen.

Skrevet

Det kan godt tenkes at vi kan be borettslaget om godtgjørelse. Ja, jeg orker ikke å la dette bli en stor greie hvor jeg går å nebber til han hele tiden, det er det ikke verdt. Takk for tipset :)

Skrevet

Jeg sluttet å røyke for snart 10 år siden og ville ikke valgt en røyker som kjæreste.

Når jeg har gjort en så god jobb med å kvitte meg med den vil jeg ikke ha det inn i livet mitt igjen.

Anonymous poster hash: becb0...dc2
Skrevet

Jeg sluttet å røyke for snart 10 år siden og ville ikke valgt en røyker som kjæreste.

Når jeg har gjort en så god jobb med å kvitte meg med den vil jeg ikke ha det inn i livet mitt igjen.

Anonymous poster hash: becb0...dc2

Ja jeg merker selv hvor lett det er å kunne falle tilbake. Men det var den kjærligheten da:) Så har han lovt at han skal slutte å røyke innen et par år, å det tror jeg nok han har alle intensjoner om å gjøre. Han har begynt å få stygg hoste og merker på kroppen at han har røkt i 15 år. Han er også klar over min situasjon, og røyker aldri opp i ansiktet på meg. 

Skrevet

Om du er så svak at du tror dette kan få deg til å røyke igjen, så får du be om medisiner eller noe, og ikke la det gå utover den stakkars kjæresten din.

Anonymous poster hash: 42b46...9e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...