Gå til innhold

Noen med irritabel tarm her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags hjelp/oppfølging fikk dere etter diagnose? Hva slags tester var dere nødt til å ta for å bekrefte/avkrefte?

 

Anonymous poster hash: 68c25...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ulcerøs kolitt som er en kronisk tarmbetennelse som gir irritabel tarm, magesmerter, blod, diare og forstoppelse. Gikk til legen som tok avføringsprøve som så sendte meg videre til koloskopiundersøkelse på sykehuset. Fikk diagnosen før jeg var ferdig der.

Går nå på medisiner og går til legen for blodprøver hver 4 mnd samt at jeg har èn til to koloskopiundersøkelser i året for å se hvordan tarmene er.

Selv om jeg er medisinert kommer det å går, men ikke på langt nær så ille som det var uten noen ting.



Anonymous poster hash: ebc80...1db
Skrevet

Jeg har ME og irritabel tarm følger med på lasset som et av symptomene på ME.

 

Jeg har ingen spesiell oppfølging pga det, må bare leve med det. Jeg har sprutdiare flere ganger i uken, er oppblåst, stinn, rumlete i magen og uggen nesten bestandig. Med jevne mellomrom blir jeg skikkelig forstoppet...

 

Fungerer litt bedre om jeg ikke spiser hvetemel, så er nok en intoleranse der...



Anonymous poster hash: e111e...057
Skrevet

Dytt

 

Anonymous poster hash: 68c25...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...