Gå til innhold

For gammel for å flytte hjem til foreldrene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren og jeg fikk for noen måneder siden en datter, og jeg syns det er kjempeslitsomt! Samboern jobber mye og jeg føler ikke jeg rekker noenting, går bare i amming, bleieskift, rydding og husarbeid. Vi bor i Bergen og har ikke særlig med avlastning i nærheten, foreldrene mine og hans bor på bygda litt nordover.

Nå lurer jeg rett og slett på om jeg skal få med sambo på å flytte inn hos foreldrene mine for en stund for å komme oss ut av byen og få hjelp til barnepass, innkjøp osv. Vi trenger også å spare opp penger for å kjøpe oss et sted å bo, og sambo kan jo pendle til jobben. Mne lurer litt på hvordan omgivelsene kommer til å reagere på dette, er vi for gamle til å flytte hjem? Jeg er 29 og sambo er 35. Er førstegangsforeldre. Meningene er ikke å bo der fast altså, bare noen måneder. Hva syns dere?

Anonymous poster hash: dc22c...ff4

Anonymous poster hash: dc22c...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, ikke en ideel situasjon, men må man så må man. Har de stort hus med plass til dere alle slik at dere slipper å gå oppå hverandre?

Ikke bry deg om hva omgivelsene tenker og tror, dere gjør det jo for å få det bedre.

Anonymous poster hash: 0bc41...603
Skrevet

Hadde ikke tenkt over det om du var alene, men siden dere er to ser jeg på det som litt merkelig. Men må du, så må du :) Dømmer ikke andre uansett.

Anonymous poster hash: d853a...066
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Personlig synes jeg nok det, men dere gjør jo som dere vil :-) om mannen din og foreldrene dine syns det er Ok, så kjør på. Men om dere skal ha flere barn, hva da? Det blir ikke mindre slitsomt altså :-)

Skrevet

Er du sikker på at foreldrene dine vil bli overbegeistret for å få dere i hus?

Anonymous poster hash: 81448...f8c
Skrevet

Hva tenker foreldrene dine om dette da? Er det greit for de å få en ny baby i hus?

Anonymous poster hash: cbbc0...bd3
Skrevet

Har du diskutert med foreldrene dine om de synes dette er en god idé?

Hadde mine barn ønsket å flytte hjem med mann og barn i en alder av 29 hadde jeg blitt svært fortvilet. Da hadde jeg følt jeg hadde sviktet i opplæringen av barna.

Hadde det vært en krise, så hadde vi selvfølgelig tatt i mot barna våre, men grunnene du oppgir er ikke en krise i vårt hjem.

Skrevet

Du beskriver slik det ER å ha småbabyer. En får tid til lite og tiden går i byssing, bæsj, mat og oppvask.

Om babyen har spesielle behov kan jeg skjønne at det er ok med avlasting (så fremt foreldrene dine ikke bare sier ja pga samvittigheten), men utenom det er det (sorry å si det) slik det er ¨å ha baby, deal with it

Anonymous poster hash: cbbc0...bd3
Skrevet

Husk at alt er nytt nå og det tar tid å omstille seg til den nye tilværelsen med å være foreldre.

Det er ikke meningen at man skal rekke så mye annet enn å være mamma i begynnelsen, kanskje du trenger å fire litt på kravene samt at sambo bør jobbe litt mindre?

Jeg synes det ikke høres ut som en god ide å flytte hjem, dere burde klare dette ansvaret selv er min mening.

Anonymous poster hash: 0655b...4df
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å leve på foreldrene når man er i deres alder. Vi har aldri hatt avlastning med våre babyer og ikke tenkt noe spesielt over det. Første året til minstemor var jeg også nærmest alenemor da mannen jobbet mye. Slitsomt til tider, ja, men det må man jo regne med.

Så jeg hadde nok reagert veldig og tenkt mitt, ja...

Skrevet

Har dere ikke rukket å få et eget sted innen nå?

Vet vi er forskjellige, men jeg har eid eget sted siden jeg var 19, ikke bodd hjemme siden jeg var 16.

Og jeg har ikke vært avhengig økonomisk av foreldrene i det hele tatt.

Jeg skjønner godt den biten med å flytte til moren din for en periode for å få litt hjelp, om hun og faren din gjerne vil det selv.

Men å flytte hjem for å spare penger er litt vel lite voksent...? Hvertfall når han er 35 år.

Du som 29 åring kan jo kun hat et par i år u arbeidslivet for alt jeg vet.

Men han...

Men mye jeg kan stille spm ved, jeg har jo ikke erfart sånt selv. Det som var viktigst for meg var å klare meg selv.

Skrevet

Jeg syns det høres helt merkelig ut. Du er jo snart 30 år. De fleste andre mødre har gjort dette før deg, og det er slitsomt med små barn. Heldigvis blir det bedre.

Anonymous poster hash: e7e9f...c11
Skrevet

Jeg hadde vært flau over å ikke kunne sørge for meg selv økonomisk og selv ta vare på mitt eget barn, i en alder av 29 og 35!!! Sjokkerende!

Anonymous poster hash: b2500...c6a
Skrevet

Jeg er i den posisjon at to av våre barn står på terskelen til å flytte hjemmefra (18 og 20 år)

Jeg hadde blitt GAL om de skulle kommet hjem igjen med samboer og baby... selv om jeg ikke hadde sagt det rett ut. GLAD hadde jeg neppe blitt, men hadde det vært krise, så ok...

Anonymous poster hash: 0ee1e...181
Skrevet

Hvis det er pengene det står på kan dere vel heller leie noe eget i nærheten av foreldrene dine? Det er vel uansett en del billigere enn å bli i byen og dere kan få hjelp... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...