Gå til innhold

Hvordan si det til "far" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har nylig fått bekreftet en graviditet. Og det var ikke helt planlagt. Jeg vet at samboeren min ikke vill bli glad for nyhetene. Og jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det til han. 

-Hvordan skal jeg si det og når ?

-og hva kan jeg forvente av reaksjoner? 

Jeg regner med at det sikkert er flere som har vært bort i tilsvarende situvasjon før. Så jeg setter pris på om dere kan dele litt erfaringer. 

Anonymous poster hash: f6ad3...363
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det "far" eller far til barnet?

Skrevet

er det "far" eller far til barnet?

Min, samboer altså far til barnet.. Var kanskje ikke helt tydlig der :P 

Anonymous poster hash: 1849e...740

Skrevet

Sei det rett ut, det finst ikkje nokon måte å sukre pillen på. Reaksjonen blir nok den same uansett framgangsmåte.

Skrevet

Hold deg fast - du skal bli far. Lykke til.

Gi ham tid til å banne, og ikke hold det mot ham senere. Han kommer rundt etterhvert :-)

Skrevet

Utfallet er jo ikke alltid den samme.. Her fortalte jeg at jeg hadde tatt en test, den var positiv, samboeren ble rasende først.. Smalt ut døra og gikk tur i 3-4 timer.. Når han kom hjem beklaget han oppførselen sin, og etter mye tenking, så hadde han oppdaget følelsen av at han startet å glede seg.. Passet virkelig dårlig inn, men vi hadde 7-8 mnd på å tilrettelegge så det passet bedre inn, noe vi gjorde også :)

Mens, venninna mi endte opp som alenemor.. Så det finnes jo ingen fasit på det her.. Du må nesten bare fortelle han det, og ta reaksjonen som den kommer.

Skrevet

Si det som det er, men gi han tid til å fordøye det, ikke forvent at han sier så mye med en gang.

Du har tross alt hatt litt lenger tid enn han til å la beskjeden synke inn.

Anonymous poster hash: c0500...291
Skrevet

Dette er vi flere som tenker på.. Ikke tatt test enda, men skal "manne" meg opp og få kjøpt en i dag..

Føler med deg! Og snappet opp evt tips som måtte passe for meg. ;)

Lykke til HI

Hilsen ei i samme undringsfase

Anonymous poster hash: 6fa4a...6de

Skrevet

Har dessverre ingen god erfaring å dele:( Fortalte det til ham, han dro ut og kom aldri mer tilbake. Foreldrene hans kom og hentet tingene etter 14 dager. Barnet er 4 år og 'far' har fortsatt ikke tatt kontakt.

Anonymous poster hash: 125e2...e94

Skrevet

Takk for svar :) Jeg vet at jeg ikke kommer til å ende opp som alene mor. 

Meeen, jeg vet at dette ikke blir mottatt som god nyhet. Og jeg gruer meg sånn.. Jeg lurer bare på hvor lenge han kommer til å være sur/lei seg og sikkert redd.. Og i tillegg, så passer det ikke noe særlig bra for han å få en slik nyhet nå, når han holder på å forbreder en siste del av et langt prosjekt på jobb.. Som krever at han er fokusert. 

Men igjen så har han 1mnd igjen av det prosjekte. Og det er ikke så vanskelig å "avsløre" meg da jeg egentlig snuser, og sier omtrent aldri nei takk til et glass vin til maten/kvelds kos. 

Skrevet

Har dessverre ingen god erfaring å dele:( Fortalte det til ham, han dro ut og kom aldri mer tilbake. Foreldrene hans kom og hentet tingene etter 14 dager. Barnet er 4 år og 'far' har fortsatt ikke tatt kontakt.

Anonymous poster hash: 125e2...e94

Shit for en dritt sekk. Og for noen reatarded foreldre! 

Skrevet

Anonymous poster hash: 125e...e94

:o
Skrevet

Anonymous poster hash: 125e...e94

:o
Skrevet

Hvis han raser altfor mye, så minn ham på at du ikke ble gravid alene, at barnet i magen består av halvparten ham også :)

Lykke til, håper han får summet seg fort :)

Anonymous poster hash: 4f79b...4fc
Skrevet

Beklager... Ingen sympati herifra...

Når to voksne personer har sex, så må man alltid ha i bakhodet at man kan bli gravide, prevensjon l ikke...

At man blir redd for samboers reaksjon?????

Hva slags mannfolk er dere sammen med????

Anonymous poster hash: 59d5c...005

Skrevet

Beklager... Ingen sympati herifra...

Når to voksne personer har sex, så må man alltid ha i bakhodet at man kan bli gravide, prevensjon l ikke...

At man blir redd for samboers reaksjon?????

Hva slags mannfolk er dere sammen med????

Anonymous poster hash: 59d5c...005

Nå spurte jeg da ikke om sympati eller.. 

Og jo det er jo helt sant at det er begges annsvar og ikke bare mitt. Men, siden det er min syklus, hehe så føler jeg at jeg har et litt større ansvar. Selvom det kanskje ikke er rett, jeg vet ikke jeg.. 

Direkte redd er jeg jo ikke. Men, jeg vet at dette ikke er en glad nyhet for han! 

Så, da blir det jo heller ikke til at jeg gleder meg til å fortelle han noe som jeg vet at han ikke ønsker akkurat nå. 

Og det er jo ikke en liten nyhet akkurat! det er jo livsendrende! 

Mannen min er veldig snill, og god. Men, han har sine ikke fullt så perfekte sider han også, som alle andre. 

Og jeg tror (vet ikke enda) at jeg kommer til å se den ikke fult så perfekte siden av han, når jeg forteller han at vi er blitt gravide!

Jeg har hatt misstanker i en liten stund nå. Det har ikke han.. 

Skrevet

Jeg må si at jeg blir sjokka når man er redd for å fortelle sin samboer,elsker,venn og livspartner om at man er gravid, uplanlagt eller ei! Som nevnt over her, så er man 2 personer som vet hvilke konsekvenser sex kan føre til, men at man skal grue seg for og si det til bf er for meg noe helt uforståelig. Har man et bra forhold der man kommuniserer og respekter hverandre, så hadde det ikke vært et dilemma! uavhengig hvor du er i syklusen din, så er no søren meg bf like "skyldig" når du nå har blitt gravid! Nei fy, hadde min mann vært sånn så hadde jeg fint klart meg uten, makan til umoden oppførsel! Du tenker kanskje at jeg er kald og urettferdig nå, anser ikke det selv, men som nevnt så må man være 2 for å lage barn, og da må begge ta like mye ansvar for sine handlinger! Uansett hvilke reaksjoner bf kommer med, så ønsker jeg deg masse lykke til :-)

Anonymous poster hash: f356c...f5a

Skrevet

Oppdatering: 

Det gikk veldig bra! :) 

Skrevet

Oppdatering:

Det gikk veldig bra! :)

Så kjekt hi, gratulerer :) Hva var reaksjonen? :)

Anonymous poster hash: cd540...8e4

Skrevet

Oppdatering:  Det gikk veldig bra! :)  Anonymous poster hash: 1849e...740

utdyp litt mer da ;) er jo nysgjerrige damer :P

Anonymous poster hash: 8878b...6ca

Skrevet

Han holdte rundt meg, og lurte på om jeg hadde bestilt time til legen, sa noen spøker (for å lette stemningen litt osv).  

Trenger litt mere tid for å juble, men alt i alt så gikk det veldig bra :D 

Skrevet

Så bra hi :D gratulerer med spire <3

Anonymous poster hash: 8878b...6ca

Skrevet

Takk,takk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...