Gå til innhold

Ang dette med å være uføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke ute etter og bli dømt eller noe.

Hvordan blir man det, blir man det for godt eller kan man friskmeldt seg hvis man blir frisk igjen? Og varden regner de ut ang betalingen og tar det lang tid for å behandle søknaden?

Anonymous poster hash: 318e0...17c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 318e0...17c

Skrevet

Man har jo mulighet til å si det fra seg om man blir frisk nok etterhvert. Ingenting er jo bedre enn det.

Skrevet

Man blir det etter å ha gått på aap i flere år hvor man har fått påvist minst 50% uførhet, man må også igjennom diverse tiltak for å se hvilken restarbeidsevne man har . Får man ufør så er den varig, man kan jobbe litt 12 mnd etter at man har blitt ufør, kan tjene opp til 1 g. Utbetaling kommer an på om man er ung ufør og hvor mye man har jobbet før man ble ufør. 

Det tok meg 10 år å få uføretrygd.

Skrevet

Jeg var i systemet i mange år, først da det var midlertidig uføretrygd, så på AAP, så til ung ufør. 

Da hadde jeg vært i systemet så lenge, med mange legeattester og utprøvde tiltak at det bare tok noen måneder da jeg søkte varig ufør. 

Du er ikke dømt til et liv som ufør, blir du frisk igjen så kan du selvfølgelig heller begynne å jobbe. (Noe jeg skulle ønske jeg kunne)

Anonymous poster hash: a6def...c2f
Skrevet

Det finnes både varig og midlertidig uførepensjon. Sjelden man blir arbeidsfør igjen hvis man først har blitt varig ufør, men med dagens forskning og muligheter innen behandling og operasjoner så skjer det sikkert av og til!

Skrevet

Jeg ble syk ikke 2000, venter på svar på uføre søknaden nå i disse dager.

Er ikke gjort ikke en håndvending ikke bli ufør altså ;)

Mye man må gjennom før man kan søke

Anonymous poster hash: ea002...3bd

Skrevet

Herregud, prøv å bytt ut IKKE med I der dere synes det passer...

Skrevet

Herregud, prøv å bytt ut IKKE med I der dere synes det passer...

:P

Skrevet

Det finnes både varig og midlertidig uførepensjon. Sjelden man blir arbeidsfør igjen hvis man først har blitt varig ufør, men med dagens forskning og muligheter innen behandling og operasjoner så skjer det sikkert av og til!

Det er ingenting som heter midlertidig ufør lenger, den ordningen forsvant da vi fikk arbeidsavklaringspenger.

Nå går man på aap til man er ferdig utredet, behandlet og restarbeidsevnen er kartlagt, så kan man søke uførepensjon om resultatet at utprøvingen blir at man er varig ufør.

Anonymous poster hash: 83932...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...