Gå til innhold

Håper på litt hjelp av kloke damer ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en eiendom.

Den eiendommen ligger det et hus som ble solgt. Huset skal fraktes bort. Vedkommende fikk frist ut 2012. Som var helt greit. Vedkommende er ikke en bekjent. Huset står der enda.

Vi har ingenting skriftlig om at det skal bort, bortsett fra på mail. Vi ser oss lei og vil gjerne få det fjernet asap, da vi skal selge eiendommen. Vi har ringt å sagt ifra, men ingen ting skjer.

Hva skal vi gjøre?

Anonymous poster hash: 5b366...eaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen formening, men ville hørt med advokat før dere evt fjerner det. Bare sånn at det ikke får noe etterspill.

Anonymous poster hash: 76525...d10

Skrevet

Ingen formening, men ville hørt med advokat før dere evt fjerner det. Bare sånn at det ikke får noe etterspill.

Anonymous poster hash: 76525...d10

vi tenkte ikke å fjerne det selv. Det har vi ikke råd til :(

Skrevet

Hvis dere har det på mail så mener jeg det gjelder som skriflig.

Skriv et brev til vedkommende, send det gjerne rekommandert, da må personen kvittere på å ha mottatt brevet. Vis til mailen dere har, legg gjerne med en kopi av den. Gi personen en ny frist for å fjerne huset, samt en frist for å svare på brevet. Skriv også at hvis huset ikke blir fjernet innen ny frist må dere gå videre med saken.

Om personen ikke svarer så har dere på en måte enda mer bevis iom at personen ikke kommuniserer, ikke viser vilje til å løse den evt konflikten.

Jeg ville undersøkt med advokat før jeg sendte et slikt brev. Det er jo stor sannsynlighet for at personen som skulle flytte huset ikke vil gjøre det frivillig siden det har gått over et år siden fristen gikk ut.

Kjedelig for dere som ønsker å selge, men dere bør få ordnet dette før dere setter i gang salgsprosessen.

Hvis mailen dere har holder som bevis så kan det jo være at dere har mulighet til å fjerne huset på vedkommendes bekostning - men det må dere få avklart med advokat og vedkommende må varsles osv. vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 038c7...e12
Skrevet

Hvis dere har det på mail så mener jeg det gjelder som skriflig.Skriv et brev til vedkommende, send det gjerne rekommandert, da må personen kvittere på å ha mottatt brevet. Vis til mailen dere har, legg gjerne med en kopi av den. Gi personen en ny frist for å fjerne huset, samt en frist for å svare på brevet. Skriv også at hvis huset ikke blir fjernet innen ny frist må dere gå videre med saken.Om personen ikke svarer så har dere på en måte enda mer bevis iom at personen ikke kommuniserer, ikke viser vilje til å løse den evt konflikten.  Jeg ville undersøkt med advokat før jeg sendte et slikt brev. Det er jo stor sannsynlighet for at personen som skulle flytte huset ikke vil gjøre det frivillig siden det har gått over et år siden fristen gikk ut.Kjedelig for dere som ønsker å selge, men dere bør få ordnet dette før dere setter i gang salgsprosessen.Hvis mailen dere har holder som bevis så kan det jo være at dere har mulighet til å fjerne huset på vedkommendes bekostning - men det må dere få avklart med advokat og vedkommende må varsles osv. vil jeg tro.   Anonymous poster hash: 038c7...e12

tusen takk for svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...