Gå til innhold

Hva betyr dette? Ifht barnehageplass???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillejente er født i fjor sommer og har dermed krav på barnehageplass høsten-14. Alle andre i barselgruppen har fått barnehageplass, men jeg har fått beskjed at hun ikke har fått plass ved 1 opptak og må vente til 2 opptak.

Hva betyr dette? Trodde alle som hadde krav på fikk plass ved 1 opptak og så ventet en til 2 opptak om en satt på venteliste til en barnehage en ønsket seg?

Anonymous poster hash: 8aacc...ed5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte vente til 2.opptak selv. Og min er født på våren. Kommer nok inn. Du har kanskje søkt de mest popuære barnehagene?

Skrevet

Det betyr bare at du har krav på plass før bhg.start.

Du har ikke krav på plass i noen av bhgene du har søkt på, kun plass innenfor kommunen.

Når du ikke fikk plass i første opptak er tydligvis alle valgene dine fulle og de trenger tid for å finne et alternativ eller se om nok takker nei der du har søkt.

Anonymous poster hash: c7d6c...30f

Skrevet

Hm..trodde ikke de barnehagene jeg søkte på var så populære...

men det er flere på barselgruppen som er plassert på en annen barnehage enn den de søkte på(gjerne langt unna), og så venter de til 2 opptak for å se om de likevel får plass på en av dem de søkte på

Hvorfor gjelder ikke dette meg og da? Andre jeg har snakket med som fikk bernahageplass forrige høst sa at de ble plassert på 1 valg og 2 valg var mer for "ventelisten" til de barnehagene en søkte på.

Betyr dette at hun sannsynligvis ikke kommer inn i barnehagene i området?

Skrevet

Tja si det. Fikk INGEN av de jeg søkte for min lille. Blei rimelig desperat, men fikk tilbud om en som var lengre bort enn det jeg hadde tenkt meg :)

Skrevet

De plikter til å gi deg plass innenfor kommunen og ikke nødvendigvis i de bhgene du søkte. Dersom de ikke kan oppdrive en plass til deg i kommunen må de kjøpe en bhgplass til dere i en annen kommune.

Anonymous poster hash: 93cea...c4a

Skrevet

Har du allerede fått svar?! Fristen for å søke gikk jo nettopp ut!

Anonymous poster hash: 95f31...1af

Skrevet

Har du allerede fått svar?! Fristen for å søke gikk jo nettopp ut!

Her er fristen 1 februar og en skal få svar 28 februar

HI

Skrevet

Hæ?! Det skjønner jeg ikke. Hvordan kan fristen være anderledes enn resten av landet? Sorry avsporingen, ble bare så nysgjerrig:)

Skrevet

Hæ?! Det skjønner jeg ikke. Hvordan kan fristen være anderledes enn resten av landet? Sorry avsporingen, ble bare så nysgjerrig:)

Hva er fristen for resten av landet?

hi

Skrevet

1. Mars!

Skrevet

1. Mars!

for hele resten av landet?

Her er den hvertfall 1 februar, svar første opptak 28 februar, svar 2 opptak slutten av mars

Skrevet

Trodde 1.feb var for de med spesielle behov? Feks handikappet, annet morsmål osv.

Anonymous poster hash: ace31...97b

Skrevet

Trodde 1.feb var for de med spesielle behov? Feks handikappet, annet morsmål osv.

Anonymous poster hash: ace31...97b

Nope.  Ikke her, hvertfall.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...