Gå til innhold

City Cross som kombivogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter førstefødte i august og vurderer sterkt å kjøpe Emmaljunga city cross. Det eneste jeg er usikker på er hvordan det er å bruke den som kombivogn?

Bor i blokk, så er avhengig av å kunne ta bagen ut av vogna og bære den opp til leiligheten.

Vurderte duovogn først, men min mor mener at en bag med fullt utstyr vil bli veldig tung å bære etter hvert. Men så er det riktignok 13 år siden hun sist var i den situasjonen.

Noen med nyere erfaringer som kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 58292...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde den, men det er to typer bagger. Jeg hadde normal bag. Og bagen var en del og sportsvongsete en del. Men en veldig fin og lett vogn. Jeg var kjempe fornøyd.

Anonymous poster hash: 83781...600

Skrevet

Du kan enten bruke sportsdelen med mykbag (quadrolift) i, eller klikke egen bag på understellet. Jeg hadde Edge som er en større vogn med større bag, og jeg bar med meg bagen uten problemer.

Skrevet

Jeg har City Cross med hard bag (ikke City bag som man klikker fast). Har brukt den til to barn og synes den har vært kjempefin og ikke for tung. Har bodd i blokk mens begge barna var babyer og det gikk helt fint å bære bagen opp og ned. Fordelen med bagen som klikkes på er at den er litt større enn hardbagen (og mykbagen).

Anonymous poster hash: c383c...e52
Skrevet

Evt. Så har du en adapter som gjør at du man bruke bilstolen på vogna :-) selv om det ikke var det du spurte om.

Men vogna er veldig lett,selv i 3 trimester har ikke jeg noen problemer med å løfte den inn og ut av bilen.

Skrevet

Har den, med quadrolift. Fungerer utmerket!! :) 

Anonymous poster hash: f4066...099
Skrevet

Bodd i blokk med City cross. Bagen er veldig lett , selv med babyen i var det ikke noe problem å bære opp i 3.

Også liten og lett å få plass til i bilen.

Når vi gikk over til sportsdelen, lot vi hele vogna stå igjen nede i oppgangen. Da var barnet ca 6mnd.

Skrevet

Om jeg hadde bodd i blokk uten heis, ville jeg ikke satset på en kombivogn. Jeg ville hatt den bagvogna jeg lystet, og deretter kjøpt en Baby Jogger City Elite eller City Elite Mini GT sportsvogn, som smekkes sammen med ett håndgrep og er grei å bære med seg.

City Crossen er betydelig mer plundrete å slå sammen, men det er en god bagvogn (selv om jeg personlig foretrekker trehjulinger og vogner som er litt høyere, men det er primært fordi jeg behøver god kjørekomfort pga bekkentrøbbel og er ganske høy selv).

Anonymous poster hash: e6502...e38
Skrevet

Elsker den vogna! Har sportsdel og city bag. Strålende fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...