Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg begynte å bruke Nuva-ring for noen år siden men måtte slutte da den ga meg en kronisk soppinfeksjon inni vagina. Fryktelig vondt. Jeg fortsatte å få sopp en gang i mnd, rett etter mensen, etter jeg sluttet med Nuva-ringen. Løsningen ble å slutte å bruke tamponger. Har ikke hatt sopp siden. Var hos legen ja. I fjor var jeg gravid og hadde selvsagt ikke mensen lenge og nå som den er tilbake savner jeg tamponger, savnet de ikke før jeg ble gravid. Men jeg vil ikke ha nok en smertefull soppinfeksjon så er usikker på om jeg tør prøve. Er ca 3 år siden sist jeg brukte en tampong. Andre som har vært i samme eller nesten samme situasjon og begynte med tamponger igjen? Gikk det bra? Anonymous poster hash: 0c2ff...069
Gemini77 Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Har du prøvd Ellen tamponger som du kjøper på apoteket? Verdt et forsøk. Jeg kan få sopp i forbindelse med mensen men ikke når jeg bruker disse. Det er masse av de gode bakteriene på de som bidrar til en god bakteriell balanse i skjeden.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Jeg kan ikke bruke vanlige tamponger uten å bli irritert nedentil jeg heller, klør, får ubehag og ofte sopp. Men Ellen-tampongene kan jeg bruke Kan ikke bruke dem hele mens-perioden, da blir det for mye, men er sjeleglad for å kunne bruke dem de to dagene jeg blør mest. http://www.apotek1.no/wcs/SearchDisplay?catalogId=10051&langId=200&storeId=10151&beginIndex=0&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&showResultsPage=true&pageView=&errorViewName=SearchDisplayView&searchTerm=ellen+tampong&as_values_search-box= Anonymous poster hash: b1a20...9dd
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Prøv mensbeger (mooncup, ladycup, keeper osv) istedet. Det fungerer bedre enn tamponger og du får ikke ubalanse i underlivet av det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Takk for tips, hadde glemt at apoteket har sånne tamponger Anonymous poster hash: 0c2ff...069
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Begynn på p stav = Ingen mens Anonymous poster hash: fa2b5...b10
Jallow B Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Prøv mensbeger (mooncup, ladycup, keeper osv) istedet. Det fungerer bedre enn tamponger og du får ikke ubalanse i underlivet av det. Dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå