Gå til innhold

Trenger veldig hjelp til å finne bakovervendt bilstol!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og her er det jo mange som kan noe om bakovervendt sikring :-)

Har nå et Besafe izi combi x3, og er egentlig fornøyd med det.

Men poden begynner å bli stor og lang (straks to år).

Og har nettopp fått snu-angst, etter noen runder med crash-test videoer på youtube....

Så det blir ikke framovervendt på en stund her, selv om vi har prøvd det.

Det jeg egentlig lurer på da, er om noen har forslag til andre bakovervendte stoler som passer for litt store barn?

Og hvor lenge ifht vekt kan egentlig et barn sitte bakovervendt? Sleng gjerne med alt av regler. Det er lett å lese seg gjennom på trygg trafikk, men enda bedre om noen kan forklare det på en enda enklere måte.

På forhånd takk! :-)

Anonymous poster hash: 943d1...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et som er til 25 kg

De er da uten isofix fordi isofix festene i bilen ikke holder over 18 kgs barn.

Du har bla besafe plus.

Bakovervendt...

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med izi plus :)

Skrevet

De kan sitte bakovervendt så lenge de er innenfor vektklassen til stolen, enten 18 el 25 kg.

Vi har en Akta Graco Duologic 2(heter nå Klippan Kiss 2 ) og en Besafe Izi Combi. Har langt bedre plass til beina i Akta Gracoen. Min sønn satt i denne uten problemer til han var 4 år.(nå er ikke han av de lengste da riktignok).

Jeg har hørt mye bra om Besafe Izi plus, men hvordan denne er med tanke på benplass når de begynner å bli lange vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: f3068...d81
Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet med min 3 åring. Har byttet ut mitt besafe combi med et besafe plus. Helt supert!

:)

Skrevet

BeSafe iZi Plus går opp til 25kg slik andre har nevnt. I forhold til beinplass har jeg lest at det ikke har noe å si om barnet har det litt trangt til beina, det er ikke farlig for dem.

"Bøyde ben er ikke farlig

Mange foreldre snur barna tidlig fordi de mener barna sitter ubehagelig hvis de har bena bøyd når de sitter i en bakovervendt barnestol. Barn tar ikke skade av å sitte med bøyde ben, og de synes som oftest ikke det er ubehagelig heller. Det gjelder her som ellers på lengre bilturer med barn; ta noen pauser og la alle i bilen komme ut og strekke på seg."

Kilde: http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/

Skrevet

Ta med barn og bil til butikken og prøv er mitt beste tips :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle samnen! :-)

Kommer nok til å dra for å prøve besafe izi plus!

Anonymous poster hash: 943d1...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...