Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Vår datter på 3,5 år slår andre barn i bhg. Hun kan slå både når hun "har en grunn", feks hun vil ha en leke noen andre har, eller helt uten grunn (men det er ikke så ofte da). Hjemme kan hun slå oss og kalle oss dumme, og hun har klønete babyen noen ganger. Å få henne til å høre etter er nesten umulig. Hun ignorerer tilsnakk og stenger oss på en måte helt ute når vi forklarer hvorfor hun ikke må gjøre sånn og sånn etc. Hun får et helt fjernt uttrykk i ansiktet, gjerne kombinert med et smil om munnen, og jeg ser at hun virkelig ikke hører ett ord av det jeg sier. Det har blitt sånn at vi nesten gruer iss til helga. Hver helg er det så mye tilbake og forklaringer og kjefting at det er rett og slett ikke noe hyggelig hjemme. Vi prøver å finne på mye hyggelig sammen, svømmehall, lekeland, kino etc. Men så snart underholdningen er ferdig utagerer hun igjen. Vi har prøvd å true med å inndra goder (lørdagsgodt, youghurt, leker, aktiviteter), men det virker ikke som hun bryr seg, eller forstår eller klarer å kontrollere seg. Har noen opplevd lignende? Er dette vanlig trassalder, eller kan det være noe mer? Er det noen her som har barn med diagnoser hvor de i 3-4 årsalderen oppførte seg slik? Tar gjerne imot råd! Anonymous poster hash: 81b9d...b80
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Hvordan snakker hun? Får hun til å uttrykke seg verbalt? Noen gang kan det ha en sammenheng med at de ikke vet hvordan de skal uttrykke seg verbalt for å få det slik de vil. Jeg tenker at de ikke burde slå så ofte når de har passert 3 år. Rundt 2 års alder er det vel mer vanlig fordi mange ikke har et godt nok språk og de er mer testende på dette mellom to og tre år. Mine er på din alder og de slår ikke sånn til vanlig. Kan jo hende det blir noe dytting eller puffing hvis det oppstår veldig store uenigheter. Me det er ikke dagligdags. Anonymous poster hash: 6b3f3...87b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Og hva sier forresten de i barnehagen. Har dere hatt ordentlige samtaler med dem angående dette?? Anonymous poster hash: 6b3f3...87b
skjotta Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Jenta mi har ikke noen diagnose, men hun sliter med impuls kontroll kombinert med at hun er utrolig sta og viljesterk.hun er snart 7 år nå og det BLIR lettere etterhvert som hun lærer seg å kontrollere det hun har inni seg. Når det stormer som verst pleier jeg å si til meg selv at akkurat må er det min jobb å hjelpe henne å kontrollere seg selv, og dersom jeg gjør en god jobb kommer hun til å bli ustoppelig i alt hun setter seg føre...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Har dere alltid hatt det slik? Eller er det noe nytt? Jeg syns det er veldig uvanlig at de slår når de er så gamle. Da er det noe som skurrer, og jeg syns dere trenger hjelp, siden hun tydligvis ikke har evne til å forstå at en ikke skal gjøre vondt på andre og itillegg smiler til dette. Det er en i bhg vår som holder på slik, slår både med og uten grunn, og koser seg egentlig med det. Tenker med en gang at det ligger en diagnose bak, eller er veldig umoden mentalt. Men jeg lurer på hvordan du reager på dette? Hva gjør dere med bhg, er det et problem der? Anonymous poster hash: 4781d...e92
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Takk for svar. Språket hennes er veldig bra, snakker flytende i ingen problemer med å forstå eller uttrykke seg. Bhg er fortvilet, og vi har bedt om at ppt skal observere henne fordi vi mener de ansatte i bhg mangler nødvendvendig kompetanse. (Dette pga ting pedleder har truet med når barnet ikke har hørt etter). Vi vet jo at det er vår jobb å hjelpe henne med å kontrollere seg, men det er fryktelig vanskelig av og til... Hi Anonymous poster hash: 81b9d...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå