Gå til innhold

Hjelp. Trommehinnen sprekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror hele øret er i ferd med å eksplodere.

Det gjør så inn i h... vondt :(

Har noen et lindrende tips å komme med?

Hilsen snart desperat

Anonymous poster hash: 5af24...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege og antibiotika.

Anonymous poster hash: ccc07...380

Skrevet

Antibiotika, helst FØR den faktisk sprekker.

Sprekker den lindrer det med en gang fordi trykket forsvinner, men såret i trommehinnen er skikkelig slitsomt i mange måneder etterpå (skurrelyd, overfølsom for høye lyder osv) og blir det arrvev når det gror mister du faktisk deler av hørselen.

Lege!

Anonymous poster hash: 2e29f...4a4
Skrevet

Antibiotika, helst FØR den faktisk sprekker. Sprekker den lindrer det med en gang fordi trykket forsvinner, men såret i trommehinnen er skikkelig slitsomt i mange måneder etterpå (skurrelyd, overfølsom for høye lyder osv) og blir det arrvev når det gror mister du faktisk deler av hørselen. Lege! Anonymous poster hash: 2e29f...4a4

Trodde man hadde sluttet med antibiotika mot ørebetennelse. Hjelper det?

Får ikke kommet til noen lege i kveld. I morgen er det vel for sent.

Noe annet som lindrer eller hjelper?

Skrevet

Antibiotika, helst FØR den faktisk sprekker. Sprekker den lindrer det med en gang fordi trykket forsvinner, men såret i trommehinnen er skikkelig slitsomt i mange måneder etterpå (skurrelyd, overfølsom for høye lyder osv) og blir det arrvev når det gror mister du faktisk deler av hørselen. Lege! Anonymous poster hash: 2e29f...4a4

Trodde man hadde sluttet med antibiotika mot ørebetennelse. Hjelper det?

Får ikke kommet til noen lege i kveld. I morgen er det vel for sent.

Noe annet som lindrer eller hjelper?

Om det er virus får du ikke antibiotika lenger nei, men da blir det ikke så vondt heller. En ørebetennelse som kommer av virus varer gjerne 2-4 dager og holdes greit i sjakk med paracet.

Blir det uhyggelig vondt, paracet ikke virker og det varer lenger enn 3-4 dager er det gjerne bakterier, og da må man ha antibiotika.

Skrevet

Varm klut oppå øret. Nesespray, paracet og allergitablett. Lege i morgen om ingen bedring i sikte eller trommehinnen sprekker.

Skrevet

Om det er virus får du ikke antibiotika lenger nei, men da blir det ikke så vondt heller. En ørebetennelse som kommer av virus varer gjerne 2-4 dager og holdes greit i sjakk med paracet. Blir det uhyggelig vondt, paracet ikke virker og det varer lenger enn 3-4 dager er det gjerne bakterier, og da må man ha antibiotika. Anonymous poster hash: 2e29f...4a4

Hvor mange paracet kan jeg ta?

Akkurat nå er det en stor dott i øret som presser på. Av og til klarer jeg å dra i øret slik at trykket letter litt, men så blir det like ille igjen.

Argh. Skjønner hvorfor småbarn blir klengete og sutrete av ørebetennelse...

Skrevet

Varm klut oppå øret. Nesespray, paracet og allergitablett. Lege i morgen om ingen bedring i sikte eller trommehinnen sprekker.

Varm klut skal jeg prøve.

Har ikke noen allergitabletter. Nesespray har jeg til baby, men det har vel ingen effekt for meg?

Skrevet

Har ikke noen allergitabletter. Nesespray har jeg til baby, men det har vel ingen effekt for meg?

Ta litt baby spray, men kjøp ny til babyen så ikke den blir smittet.

Skrevet

Ta litt baby spray, men kjøp ny til babyen så ikke den blir smittet.

Spray 3-4 ganger så får du nok litt effekt, er jo samme virkemiddel bare mye svakere...

Skrevet

Paracet hjelper sjelden på skikkelig mellomørebetennelse. Hadde det en gang go trodde seriøst jeg skulle dø.... Endte opp på legevakta og kom ut med paralgin forte og antibiotika-gud hjelpe meg det var deilig når lindringen kom! Minstemor hadde ørebetennelse forrige uke, symptomfri annet enn at det rant gøgge ut av øret hennes og barnelegen sa da at antibiotika var anbefalt ved sekresjon i mer enn 2 dager (noe hun hadde). Ingen smerter og ingen feber, ble fort frisk etter kur.

Anonymous poster hash: 41328...3d2
Skrevet

hvitløksfedd, pakk det inn i f.eks tørkepapir og legg det i øregangen og sov med det i natt.

Anonymous poster hash: 6ad30...4a0
Skrevet

En gang jeg var ute å reiste fikk jeg så vanvittig trykk i øret, det begynte å veske og var utrolig vondt! Jeg hadde ikke ørebetennelse og ingenting av de vanlige triksene hjalp så jeg spurte flyvertinnen hva jeg kunne gjøre. Hun kom med to plast glass med servietter dyppet i varmt vann i bunn. Dette skulle jeg holde mot ørene så dampen kom inn mot øret.(altså øret inni plast glasset) Det hjalp! Såg utrolig lur ut der jeg satt med kopper på ørene, men jeg måtte bare ;) Vet ikke om det hjelper men du kan jo prøve.

Skrevet

Paracet og ibux sammen skal være bra mot øreverk.

Jeg vet det er smerter fra en annen verden og unner ingen det! Jeg fikk penicillin når jeg hadde det, men sov det lille jeg sov mens jeg satt i 1 uke.

God bedring! Håper du slipper at trommehinna sprekker.

Skrevet

Dette var rådet som lindret uutholdelig smerte når vi var barn,bestemor varmet en t-skje med matolje og dryppet det inn i øre,oljen skal være varm-men seff ikke brennende varm,putt en bomullsdott så "varmen" blir inne i øre og legg deg med hode slik at det verkene øre er øverst.Garantert mindre smerter og lindring øyeblikkelig,dessuten så går tilhelingen raskere.God bedring

Skrevet

Takk for gode råd. Var hos legen i dag. En hissig ørebetennelse, på vei til bihulebetennelse. Nå har jeg "hull" i alle tennene.

Fikk antibiotika, så regner med rask lindring.

Varm klut på øret og to paracet fikk meg til å sove i natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...