Bustetroll Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Siden jeg ble gravid, har jeg slitt med "motsatt dott i øret". Altså, slik at det føles ut som om hodet mitt er i tønne.. Det er kun på det ene øret. Jeg har vært hos legen, og hos spesialist, men det ble ikke funnet noe galt.. Øre-spesialisten nevnte noe om *etellerannet* med *etellerannet* som gjorde slik at *reirei*, men dette kunne man dessverre ikke gjøre noe med.. (Husker virkelig ikke et pip av hva hun sa. Men tror det var noe med at en ting var litt kort eller noe:P) Det kommer og går.. Det er alltid litt rart. Jeg kan på en måte "føle" øret mitt, og jeg "kjenner" det i øret når jeg puster.. Jeg hører min egen pust kjempehøyt i det ene øert.. . Det kommer i sånne korte perioder på 2-5 minutter om gangen, der det er ekstremt. Jeg fikk med noe dråpegreier av legen, som jeg kunne prøve, men det har ikke hjulpet.. Er det noen som har hatt noe lignende? Det har pågått i 2 år.. =(
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Leeeeer. Fantastisk beskrivelse. Jeg har slik dott i øra innimellom. Er så vant til det at jeg ikke tenker over det. Fikk tips om en behandling der de brenner ett lys i øret ditt. Aner ikke hva den behandlingen heter. Men det var for hokuspokus for meg. Anonymous poster hash: 060cf...36f
Bustetroll Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2014 Leeeeer. Fantastisk beskrivelse. Jeg har slik dott i øra innimellom. Er så vant til det at jeg ikke tenker over det. Fikk tips om en behandling der de brenner ett lys i øret ditt. Aner ikke hva den behandlingen heter. Men det var for hokuspokus for meg. Anonymous poster hash: 060cf...36f Ja for dette er jo ikke dott. Det er motsatt dott! Føles ut som om øret mitt har utvidet seg, og det er helt hult innover:P
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Hehe, *reirei* Ville for det første prøvd å finne ut hva både *etellerannet* og *reirei* faktisk er, for så å nøste litt i både medisinsk og alternativ behandling. Det høres utrolig slitsomt ut å måtte høre sin egen pust, men godt å høre at det ikke er like ille hele tiden. Lykke til med et eller annet Anonymous poster hash: e2e41...e00
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Det er vel ikke dott nei. Føles mer som jeg har et vakum i øret på en måte. Vanskelig å beskrive. Hører min egen stemme og pust INNI øret. Anonymous poster hash: 060cf...36f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har hatt det slik innimellom at jeg hører min egen stemme på innsiden av hodet når jeg prater, på en måte. Veldig irriterende - er det slik du mener? Det gav seg etter en stund, aner ikke hva det kom av. Akkurat som et vakuum inni hodet, men kun på den ene siden. Anonymous poster hash: 790b0...a79
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Jeg fikk det da jeg var gravid og hadde det hele svangerskapet. Utrolig plagsomt. Etter at babyen ble født gikk det over av seg selv. Har tenkt at det var hormoner av noe slag som gjorde det... Fikk også karpat-tunnel-syndrom(mener det er det det heter) ETTER graviditeten. Det vanlige er å ha det under graviditet pga hormoner, men jeg fikk det altså etterpå. Legen min sa det ofte gikk over av seg selv og det gjorde det, etter 8-9 måneder. Tydeligvis hang de hormonene i lengeetter fødselen. Kan det være noe lignende som skjer med deg, altså at svangerskapshormonene påvirker ennå? Anonymous poster hash: 7b211...5b1
2013 Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Jeg fikk også slike dotter i ørene under denne graviditeten. Legen sa det var fordi slimhinnene blir tjukkere:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Jeg hadde dott i ørene i flere måneder i det siste svangerskapet. Googlet masse, og fant ut at dette er vanlig når man er gravid. Det gikk over uti andre trimester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå