Gå til innhold

Dagpenger mellom permisjon og ny jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal starte i ny jobb en stund etter permisjon. Vil jeg da få dagpenger fram til jeg starter i ny jobb selv om jeg har fått den nye jobben? Trenger jo penger de ukene også...

Anonymous poster hash: 9f2e5...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva du bedrev før permisjonen startet?

Anonymous poster hash: ae9be...feb
Skrevet

Nei du får ikke dagpenger når du ikke er reell arbeidssøker.

Anonymous poster hash: 1f5e5...947

Skrevet

Jeg jobbet i et vikariat som tok slutt mens jeg var gravid.

Skrevet

Nei du får ikke dagpenger når du ikke er reell arbeidssøker.Anonymous poster hash: 1f5e5...947

Så igjen straffes man for at man gjør noe rett dvs skaffer seg jobb i dette tilfellet. Seriøst?

Skrevet

Joda, man kan få dagpenger imellom... Men det kan hende du må på jobbsøkerkurs og sånt!

Skrevet

For å få dagpenger må du ha fått mindre stilling/ mistet jobben. Så i dette tilfelle vil du aller mest sannsynlig ikke få dagpenger. Trenger du penger, må du søke om sosialhjelp de dagene. 

Anonymous poster hash: 5a75d...95c
Skrevet

Da kan du f.eks være tilkallingsvikar i vikarbyrå frem til du starter i ny jobb. Da får du jo penger.

Skrevet

Mange motstridende svar her. Jeg vil jo tro at du kan få dagpenger, du er jo ufrivillig uten jobb den tiden (regner med at du ikke får lov å begynne tidligere?)

Men du må ha barnepass tilgjengelig da.

Ta kontakt med NAV og hør.

Anonymous poster hash: 192f6...311

Skrevet

Jeg mistet jobben imens jeg hadde mammapermisjon. Jobben ble nedlagt. Jeg hadde ny jobb i vente, men det var noen mnd mellom permisjon og ny jobb. Jeg fikk dagpenger, og slapp de 8 ukene med "straff" som man får hvis man sier opp en jobb. Eneste som var kjett var at jeg hadde 80% lønn i permisjonen for å forlenge permisjonen. Så jeg fikk 63% lønn av de 80% som dagpenger.. Å ha betalt mammapermisjon gjelder også som grunnlag for dagpenger. Så søk du, så får du nok dagpenger. Men du får nok de 8 ukene uten penger før dagpenger starter.

Anonymous poster hash: b24e4...0fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...