Gå til innhold

Fastelaven-katastrofe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, krise?

Var hos svigers på fastelaven-besøk (pga barnebarna).

Hun hadde bakt boller, og hun er ikke av den renslige typen. Ene barnebarnet drar plutselig et langt sort hår ut av bollen. Æsj... Men uhell kan skje tenkte jeg...

Så skal jeg hjelpe henne å rydde på kjøkkenet, og der står en boks med vaniljekrem som hun har brukt i bollene, som var best før september 2013 !!!

Både jeg og samboer har mageknip ut av helvete nå, skjønner hvorfor. Heldigvis var vi der sammen med mini slik at de ikke fikk foret henne med "digg" slik de pleier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet hva best før betyr, ikke sant?

Anonymous poster hash: 5bf4a...4e9

Skrevet

Det vil jeg tro HI vet.

Men produkter med egg og melk bør man generelt være forsiktig med. Jeg kunne nok brukt en "best før september" i oktober etter nøye inspeksjon. Kaaanskje også i november hvis jeg visste at den hadde vært lagret kaldt hele tiden (ikke romtemperatur). Men vaniljesaus som gikk ut for et halvt år siden - nei!

Og HIs og samboers mageknip er vel et godt tegn på at datoen i dette tilfelle trolig var helt riktig...

HI - god bedring!

Anonymous poster hash: a35d8...45d

Skrevet

Æææææsj :o Haaater å spise mat hos folk som ikke er renslige...unngår det som regel!!

Anonymous poster hash: b7930...b0e
Skrevet

Det med vaniljekremen hadde jeg ikke tatt så tungt. Får alltid helvetes mageknip av hvete, jeg;)

Skrevet (endret)

Æsj! Jeg synes vaniljekrem er noe av det som ikke tåler å stå lenge over best før datoen.. Den får en litt uggen smak.

Håper dere blir fort gode i magen igjen :)

Tror jeg hadde slitt med å spise hos dem igjen.. :/

Endret av moota m storesøster&lillebror
Skrevet

Ja, setnigen sier seg selv. Men et halvt år! Og melkeprodukt! I romtemperatur! Æsj...

Skrevet

Det med vaniljekremen hadde jeg ikke tatt så tungt. Får alltid helvetes mageknip av hvete, jeg;)

Men det får aldri jeg :S og i hvert fall ikke samboer som lever på boller, junkfood osv :P

Æsj...

Mulig jeg overreager, men er liksom hundre ganger eklere å spise hos folk som ikke vasker hender "ofte nok". Blæh, dagens utblåsning :P

Skrevet

Ja, setnigen sier seg selv. Men et halvt år! Og melkeprodukt! I romtemperatur! Æsj...

Til info er det svært strenge regler på datomerking. Det er ikke lov å skrive bb-dato på produkter som ikke tåler å stå utover bb-datoen. De aller fleste produkter tåler å stå mye lenger en datomerkingen tilsier, de har gode marginer på når mat blir farlig å innta. Melkeprodukter som blir behandlet slik at de tåler å stå i romtemperatur holder seg godt så lenge pakken ikke er åpnet.

Om hun derimot åpnet den for en stund siden, sparte på den å brukte resten nå, er det en annen sak.

P.s. å få hår i maten kan skje den beste uavhengig av hygiene. De færreste bruker vel ikke hårnett hjemme på eget kjøkken?

God bedring!

Anonym nr 1

Skrevet

Hår i maten er det ekleste jeg vet... Og jeg mister apetitten selv om det er mitt eget også.

En gang var jeg hos noen og spiste ett eller annet. Og jeg plukket ut så mye hår at jeg følte for å unnskylde for å ha fått mat i håret dems...

Skrevet

Jahajaha, da får jeg være den som synes du høres ut som en vrien svigerdatter. Ikke at jeg ikke skjønner at du reagerer på gammel mat og uhygieniske tilstander, men synes innlegget lyser av skadefryd når dere liksom blir dårlige av svigermors mat..

Har du et godt forhold til henne ellers? Tar jeg helt feil?

Anonymous poster hash: 0ef5e...231

Skrevet

Hvis den ble åpnet idag så trenger det ikke være noe som helst i veien med den. Best før er ikke en utløpsdato. Og forresten så kjenner man det på smaken om den hadde vært dårlig.

Og hår i maten kan skje den beste. Ikke særlig hyggig, men bedre med langt hår enn et lite krøllete et sier nå bare jeg :P

Anonymous poster hash: 846a4...ff5

Skrevet

Til info er det svært strenge regler på datomerking. Det er ikke lov å skrive bb-dato på produkter som ikke tåler å stå utover bb-datoen. De aller fleste produkter tåler å stå mye lenger en datomerkingen tilsier, de har gode marginer på når mat blir farlig å innta. Melkeprodukter som blir behandlet slik at de tåler å stå i romtemperatur holder seg godt så lenge pakken ikke er åpnet.

Om hun derimot åpnet den for en stund siden, sparte på den å brukte resten nå, er det en annen sak.

P.s. å få hår i maten kan skje den beste uavhengig av hygiene. De færreste bruker vel ikke hårnett hjemme på eget kjøkken?

God bedring!

Anonym nr 1

Takk. Mulig hun har åpnet den før da, siden vi plutselig har mageknip. Snakket med svigerinna mi, de har vondt i magen de også.

Håret i maten var greit nok det, det skrev jeg jo ;) men hun er ganske så uhygienisk til vanlig, like mye i forbindelse med matlaging :/

Skrevet

Jahajaha, da får jeg være den som synes du høres ut som en vrien svigerdatter. Ikke at jeg ikke skjønner at du reagerer på gammel mat og uhygieniske tilstander, men synes innlegget lyser av skadefryd når dere liksom blir dårlige av svigermors mat..

Skjønner tanken din, men her tar du veldig feil :) Er veldig glad i svigermor, nesten mer fornøyd med henne enn med samboeren min/sønnen hennes :P men akkurat på matfronten er hun litt "ekkel"...

Vi har er veldig godt forhold, faktisk nærmere enn hun og datteren er.

Skrevet

Og ja, jeg blir irritert når de skal gi henne sjokolade hver gang de ser henne. Men det gjelder min egen mor også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...