Gå til innhold

Bolledeigen klatrer opp eltekroken og bare roterer. Normalt? Bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Er en kenwood major.

Anonymous poster hash: 280be...cdb

post-42-904063_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for fast, eller for mye deig i av gangen....min blir og sånn noen ganger, men da er den for fast....eller ferdig elta...

Anonymous poster hash: 23bd1...973
Skrevet

for fast, eller for mye deig i av gangen....min blir og sånn noen ganger, men da er den for fast....eller ferdig elta...

Hmm. Den er jo så klissete og seig selv når den begynner å klatre sånn. Deigen fester seg til fingre og bord og overalt. Så tar jo i mere mel. Og den har ikke elta så lenge heller. Kjører den bare på 1-2. Kanskje bare satse på klissete deig neste gang?

Skrevet

Det der ser ganske normalt ut. Blir slik hos meg også.

Anonymous poster hash: 09bce...33c

Skrevet

Hmm. Den er jo så klissete og seig selv når den begynner å klatre sånn. Deigen fester seg til fingre og bord og overalt. Så tar jo i mere mel. Og den har ikke elta så lenge heller. Kjører den bare på 1-2. Kanskje bare satse på klissete deig neste gang?

En deig kan være fast nok selv om den er klissete. Strø et tynt lag med mel på deigen og trykk med fingrene der melet ligger. Da kjenner du hvilken konsistens deigen vil ha når den er ferdig hevet.

Anonymous poster hash: 49a8f...d72

Skrevet

Blir slik her også. Normalt. Ha i litt og litt mer mel til konsistensen er passe

Anonymous poster hash: 11b67...0f4
Skrevet

kjøre på litt høyere hastighet kanskje ?? det blir ofte sånn, om den ikke henger seg fast i bollen, om du skjønner....er bare litt mere arbeid med noen emner eller andre....

Skrevet

Den gjør det på min Kenwood også, irriterende.

Anonymous poster hash: 933ec...7f5

Skrevet

Kjører jeg på høyere rister det så fælt i maskinen. Hehe. Men da satser jeg på at det er normalt:) Tror kanskje den ble litt for fast idag, men den klatra lenge før det!Men når den klatrer sånn treffer den liksom ikke sidene og bare roterer, mmens noe fortsatt ektes i bunnen om dere forstår?

Satser på at det blir boller fordet:) Takk for svar dere:)

Skrevet

Trodde det var normalt jeg. Sånn blir det når jeg baker brød (ferdigblanding). Det blir gode brød i akkurat passe str.

Til boller har jeg litt mer klissete deig og da kryper den ikke opp sånn.

Men tror ikke det er noe feil med den der, med mindre den skal være veldig klissete.

Anonymous poster hash: 8418c...6b3

Skrevet

Ikke no mer muffins enn at du har for mye i bollen :D

Skrevet

Min bolledeig blir også sånn. Trodde det var maskinen sin skyld så den har jeg kjeftet på i dag. Skal si unnskyld etterpå ;-)

Anonymous poster hash: db87e...57a
Skrevet

Min skal tåle to kg deig, men deigen klatrer likevel når jeg bruker 600 gram mel altså.

Skrevet

Det er jo en stor deig med 7dl melk og 200g smeltet margarin. En vanlig bolledeig? Men naskinen skal vel tåle og klare det vel? Det høres jo uansett ganske normalt ut med svarene deres:)

Skrevet

Men ett spm til! Hehe.

Fortsetter dere å elte når den klatrer, eller anser dere den som ferdig da?

Bollene ble forresten perfekte:p

Bortsett fra litt mørke da jeg prøvde meg på 25grader mer enn vanlig:)

post-42-36147_thumb.jpg

Skrevet

Jeg fortsetter å la den elte til det har gått noen minutter. Kjenner på konsistensen om den for hard eller klissete. Den er som oftest perfekt.

Ikke noe i veien med verken boller eller brød. Bolledeigen pleier å være litt mer klissete enn brøddeigen. Det meste blir rimelig perfekt. Har også kenwood major

Anonymous poster hash: 8418c...6b3

Skrevet

Min skal tåle to kg deig, men deigen klatrer likevel når jeg bruker 600 gram mel altså.

Ja to kg deig ja.

Men 600 g mel er jo kun vekt på melet ;)

Skrevet

Perfekte skoleboller forresten :)

Resultatet ble bra uansett!

Ang heving så merker ikke jeg så stor forskjell på forhevinga. Etterhevingen avgjør mest her hva resultatet blir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...