Gå til innhold

Noen her som er hørselshemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en mann som hører dårlig, og ellers er perfekt :) og vi har datet en stund. Han hører ok når vi er ansikt til ansikt, så han kan lese lepper samtidig, og jeg jobber med å være bevisst på det. Nå skal vi ut sammen med noen andre par, mine venner, og jeg vil jo at alt skal gå bra - men så vet jeg ikke om jeg skal fortelle mine venner om det på forhånd eller ikke? Jeg tenker jo at han kanskje får det enklere da, samtidig som han kanskje heller vil møte dem og deale med det selv? Jeg føler at å ta det opp med ham også er litt tidlig, jeg vil ikke forsere ting heller og det er kanskje sårere enn det virker utad. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 68ce1...d78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: 68ce1...d78
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med det, men jeg ville spurt ham hva han foretrekker selv.

Så lenge hørselstapet er så stort at du er fullt informert om det så tenker jeg det er noe han ikke kan skjule.

Jeg ville på en rett frem måte bare spurt ham om han vil du skal si noe eller la være.

Det er jo tosidig. Hvis folk han møter for første gang ikke vet og kanskje ikke forstår det, så kan de jo tro han er litt "rar" hvis han ikke sier noe om det selv. Hvis de vet kan de ta mer hensyn fra første stund.

På den andre siden så kan det være at han har erfaring med at folk oppfører seg anderledes mot ham hvis de har hørt om det på forhånd, fordi de er usikre fordi det for dem er ukjent område.

Ikke gjør noe stort ut av det, bare spør helt normalt. Hva gjør han når han møter nye folk f.eks. - sier han fra der og da? Om han merker noe forskjell hvis folk ikke vet eller vet på forhånd - hva foretrekker han selv?

Lykke til med forholdet :) Må være deilig å ha møtt en mann som passer deg på alle måter :)

Hørselshemmingen er ikke noe større problem enn man gjør det til, man må bare venne seg til nye vaner for å ta hensyn. Kos deg med forelskelsen :)

Anonymous poster hash: ba553...f91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...