Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var egentlig ferdig med barn da jeg var ung mor, fikk mitt første da jeg var 20 år og andre da jeg var 22, pluss bonusbarn oppå dette.

Nå er alle barna store og veldig selvgående.

Jeg føler jeg fortsatt stiller mye opp med endelig kjenner jeg at jeg har litt mer tid til meg selv etter å ha viet 16 år til egne barn og bonusbarn.

 

Meeen for 2 uker soden fant jeg ut at jeg er gravid, med spiral😖

Og jeg har rett og slett helt panikkkkk for å sette igang med småbarn igjen og helt panikk for Abort...

Hva skal jeg gjøre, sover ikke, spiser ikke, bare sur og i min egen lille verden...

 

Tips og råd taes imot med stor takkkkk❤️

 

Anonymous poster hash: 5f0d8...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du panikk for abort og ikke synes det er et alternativ så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å omstille seg og forberede seg til å få en til...?

Skrevet

Du kommer aldri til å bli rådet til å ta abort her inne, og det er bra. Dette klarer du helt fint. Nå har dere flere store barn som kan hjelpe til med babyen

 

Anonymous poster hash: 8152b...029

Skrevet

Du kommer aldri til å bli rådet til å ta abort her inne, og det er bra. Dette klarer du helt fint. Nå har dere flere store barn som kan hjelpe til med babyen

 

Anonymous poster hash: 8152b...029

Skrevet (endret)

Vi var i samme situasjon for noen år siden og må si at sjokket var ganske stort da vi innså at vi ikke var ferdige med småbarnsperioden. For oss var aldri abort et tema og sånn litt etter litt la sjokket seg og vi begynte å glede oss til vår lille attpåkladd. Det var jo ingen grunn til å ikke ta imot, vi hadde et godt forhold, god økonomi og god plass. Det var bare tankene og planene som måtte endres litt.

 

Nå gikk det galt den gangen, men etter det planla og fikk vi en frisk og nydelig liten tulle som er vår store glede i hverdagen. Jeg elsker å være voksen mamma. Skuldrene er senket og jeg nyter hver dag.

 

Ønsker dere alle lykke til :)

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

Jeg fikk også barn tidlig, som nå begynner å bli store hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt abort.

Du har blitt gravid m spiral, du har gjort ditt for ikke å bli gravid.

Her må du virkelig sette deg ned å tenke over hva du vil. Skal ikke råde deg til noe som helst. Selvsagt blir du glad i den lille :) men da begynner aøt forfra igjen, og dt du ville gjøre når barna ble store må vente enda 18 år.

Lykke til med valget.

 

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Beklager at det ble postet flere ganger! Vet ikke hva som skjedde :(

 

Anonymous poster hash: 36155...ef7

Skrevet

I din situasjon ville jeg tatt abort. Du skal leve også, og du har gjort småbarn og nå antakelig tenåringer i hopetall. Nå kommer en annen fase, ingen grunn til å rykke tilbake til start.

Skrevet

Mamma ble gravid selv om hun var sterilisert hun, da var jeg 15 år gammel.

 

De klarte ikke å ta abort, og det er vi alle sammen så glad for. Mamma og pappa var veldig klare på at det skulle være kos for oss å få en babysøster, ikke til bry, så de spurte oss egentlig sjelden om å være barnevakt, men vi ble jo ekstraforeldre til henne likevel. Jeg var som sagt 15 år da mamma ble gravid, søsteren min var 13 og broren min 11 år. Jeg tok jo lappen og hadde egen bil mens lillesøsteren min fremdeles gikk i barnehagen, jeg plukket henne ofte opp på vei hjem fra skolen og passet henne til mamma kom fra jobb, det var bare kos så lenge det var på mine premisser. Ble det problemer i logistikken var alltid jeg og søsteren min kjappe med å tilby oss å hjelpe. Broren min og yngste søsteren min har et utrolig nært og godt forhold til hverandre de også...

 

Jeg flyttet jo hjemmefra før hun begynte på skolen og det var stas både for henne og for meg å være på overnattingsbesøk hos meg, vi koste oss kjempemasse sammen. Da jeg stiftet familie og fikk barn ble hun en kjemperessurs for mine barn og en perfekt barnevakt.

 

Det trenger ikke bli så galt, og om abort føles helt feil for deg vil du etterhvert venne deg til tanken på denne lille atpåkladden som har valgt å komme til dere helt uten å spørre om lov først.



Anonymous poster hash: c9593...e35
Skrevet

Jeg hadde nok også vært i tvil hvis jeg hadde blitt gravid nå, men tror jeg ville tenkt som sug lut. Barna er store og det hadde virkelig vært å rykke mange skritt tilbake å begynne med småbarn nå. Dessuten ville det gjort noe med vårt engasjement i fritidsarenaene til dem vi har fra før. 

Skrevet

Jeg fikk også panikk og angst denne gang jeg ble gravid med nr 3.

Jeg ville ikke ha baby og jeg ville heller ikke ta abort. Kunne ikke se lyst på noe. Lå for det meste i fosterstilling pga det angstlignende ubehaget.

Tilslutt bestemte jeg meg for abort. Før abort må det tas ultralyd for å stadfeste hvor langt man er på vei. Da fikk jeg panikk igjen og ville utsette aborten. Tilslutt måtte valget tas for alvor og jeg bestemte meg for å beholde så fikk det heller briste eller bære.

Nå er jeg godt ut i 2. trimester og har sett babyen på ultralydbilder. Kan ikkefatte at jeg var så nær ved å ta abort. Angsten og frykten er borte og jeggleder meg.

Jeg tror at det samme vil gjelde for deg. Panikken vil gå over til glede bare du gir det tid. Det er noe å plutselig skulle begynne på nytt igjen. En ny omstilling. ..men det kommer til å gå bra :-)

 

Anonymous poster hash: b33ac...466

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...