Gå til innhold

Hvor hard er egentlig spl.utd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 3 og 7, mye alene med dem, tror dere det er en for tøff utdanning å ta når man er i slutten av 30årene?

Anonymous poster hash: 7db5a...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er dårlig i matte, er det hardt. Hvis ikke er det superlett. 80% stryker i legemiddelregning.

Anonymous poster hash: 3dab5...1c9

Skrevet

Legemiddelregning er kjempe lett i forhold til vgs matte.. Du får forresten maaaange sjanser, og det er en forholdsvis liten eksamen.. Den minste. Mange stryker fordi alle svarene må være 100 % rett.

Går sikkert kjempe bra :) Jeg syns det er hardere å jobbe som alenemor, enn det var å ta utdanning.

Anonymous poster hash: 73ab5...c0b
Skrevet

Hvis du er dårlig i matte, er det hardt. Hvis ikke er det superlett. 80% stryker i legemiddelregning.

Anonymous poster hash: 3dab5...1c9

Ehh, jeg suger i matte, men klarte medikamenten på første forsøk..

Til HI: Det er myyyye å lese, da det er mye man skal lære :) Har du erfaring fra helsevesenet fra før? Jeg hadde jobbet i ca 9 år som assistent og hjelpepleier da jeg begynte på min udannelse, og det har hjulpet meg mye :) Det er overkommelig så lenge man er littegranne strukturert, og det er kjempegøy :)

Skrevet

Har ei venninne uten barn som tar det nå, og jobber ved siden av. Hun får bare A og B på eksamer. Hun syns det er tungt, og gleder seg til sommeren for da er hun ferdig.

Tror ikke det er letteste og ta med barn som du er mye alene med. Men om du begynner så lykke til, du får det til om du virkelig går inn for det :)

Anonymous poster hash: e4326...b1a

Skrevet

Hvis du er alene må du huske at grunnutdanningen oftest fører til arbeid med både ettermiddag og nattskift. Ville tatt utdanning som barnehagelærer eller lærer hvis jeg var alene med barn.

Anonymous poster hash: c77c5...720

Skrevet

Det er ikke det letteste, men det går ;) Og det er gøy og lærerikt, ikke minst! :) Man klarer det man vil ;) Jeg er mye alene med barna, jobber og tar sykepleien på deltid. Travle dager, mye å stokke rundt på og kabalen er ikke alltid lett å få til å gå opp, men jeg er og har vært fokusert på målet, og det har gått bra til nå i allefall :) Gleder meg til å bli ferdig da! Ikke lenge igjen nå! :) 

Anonymous poster hash: 00a38...be7
Skrevet

Det verste jeg syntes var anatomi.... Der er det masse å pugge. Det krever en del tid, da. Uansett hvilken utdanning du velger kan det være vanskelig med tanke på alt som må samkjøres med barn, lesing, evt jobb, praksis og oppgaver. Det er masse oppgaveskriving forresten. Praksisen er både på dagtid og kveldstid, og det er i alt 5 praksiser på 8 uker hver, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er en oppgave eller arbeidskrav knyttet til hver praksis. Det fine er at det ikke er så mange fag samtidig, og man er ferdig med faget når man har bestått eksamen. :) Det er en ganske tøff utdanning, men jeg tror den er lettere å kombinere med med det å være alene med barn enn mange andre utdanninger, siden det er mye praksis arbeid og hjemmeoppgaver.

Skrevet

Sykepleierutdanningen er nesten latterlig enkel synes jeg. Faktisk mener jeg at utdanningen bør bli tøffere.

Jeg gikk sammen med flere som hadde barn, og de taklet det kjempefint :) 

Sjekk om de har utdanningen på deltid også, så kan du jobbe litt ved siden av studiene. 

Anonymous poster hash: a32fd...f6a
Skrevet

Hvis du er dårlig i matte, er det hardt. Hvis ikke er det superlett. 80% stryker i legemiddelregning.Anonymous poster hash: 3dab5...1c9

Tullprat! Trenger da virkelig ikke være dårlig i matte! Selv er jeg elendig i matte, men klarte no og forstå og bestå legemiddelregningen!

Anonymous poster hash: 040a7...dea

Skrevet

Arbeidskrevjande, men forholdsvis lett utdanning.

Skrevet

Min subjektive vurdering er at sykepleierutdanning er enklere enn vgs. Men det er praksisperioder som kan være vanskelig å kombinere med aleneomsorg for barn.

Skrevet

Kommer veldig ann på grunnlaget ditt. Jeg var en ræva vgs studnet, havna midt på treet sånn karaktermessig. Trodde i grunnen jeg var ganske dum:) Begynte på spl og det gikk som en lek...fordi det intereserte meg og jeg hadde jobbet som asistent i noen år. 

Som de over sier praksisperiodene kan være ganske slitsomme.

Anonymous poster hash: 6ce78...335
Skrevet

Det er på ingen måter en krevende utdanning, men det kommer selvsagt an på ressursene en har i seg. Halve studiet er praksis, og resten teori. Bare sørg for å få med deg de grunnleggende sykepleieferdighetene for de skorter det på når man ser på mange av dagens uteksaminerte sykepleiere.

Anonymous poster hash: 3380f...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...