Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Siden så mange har så klare meninger om hvilke navn som har lav status, hvilke navn mener du har høy status? Anonymous poster hash: 11b9c...78f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Ordentlige, norske navn som Olav, Ingeborg, Sigrid. Anonymous poster hash: 978b9...1c2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Det er jo bare å finne statistikker. Navn som Marie, Fredrik, Sigrid, Astrid, Louise, Hans, Magnus, Andreas, Karen og Elise er eksempler. Anonymous poster hash: c2e17...1fb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Herregud, et navn er ikke noe som tilsier det ene eller det andre... Er bare smak og behag Anonymous poster hash: 833b9...022
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Det er navn som man vet ingen reagerer på, verken positivt eller negativt. Helt greie navn, om noe kjedelig og fantasiløst. Navn som man gjerne må bruke forbokstaven i etternavnet bak. Anonymous poster hash: d33ad...bca
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Navn ingen reagerer på?? Men jeg reagerer når jeg ser en søt baby, og navnet Ingeborg dukker opp. Jeg ser for meg en fet eldre dame med det navnet. Assosierer det med ei bondekjerring som var virkelig overvektig, hadde digre pupper, håret var fedt og satt opp i en dult. Hun luktet alltid sur svette. Hun var naboen til bestemoren min. Hatet det hver gang hun kom over på besøk når jeg var der. Ellers reagerer jeg på de ovenfor nevnte navnene på søte små, pga det er navn jeg assosierer til brukerne på sykehjemmet jeg jobber på. Så vi har alle hver vår smak, og hver våre navn vi reagerer på. For meg er høystatusnavn navn kjendisene og de kongelige har på barna sine. Angelica, Leah, Savannah osv Anonymous poster hash: 5d194...9fe
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Navn ingen reagerer på?? Men jeg reagerer når jeg ser en søt baby, og navnet Ingeborg dukker opp. Jeg ser for meg en fet eldre dame med det navnet. Assosierer det med ei bondekjerring som var virkelig overvektig, hadde digre pupper, håret var fedt og satt opp i en dult. Hun luktet alltid sur svette. Hun var naboen til bestemoren min. Hatet det hver gang hun kom over på besøk når jeg var der. Ellers reagerer jeg på de ovenfor nevnte navnene på søte små, pga det er navn jeg assosierer til brukerne på sykehjemmet jeg jobber på. Så vi har alle hver vår smak, og hver våre navn vi reagerer på. For meg er høystatusnavn navn kjendisene og de kongelige har på barna sine. Angelica, Leah, Savannah osv Anonymous poster hash: 5d194...9fe Vet du, jeg er så enig med deg!!!! Anonymous poster hash: 7a094...211
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Navn ingen reagerer på?? Men jeg reagerer når jeg ser en søt baby, og navnet Ingeborg dukker opp. Jeg ser for meg en fet eldre dame med det navnet. Assosierer det med ei bondekjerring som var virkelig overvektig, hadde digre pupper, håret var fedt og satt opp i en dult. Hun luktet alltid sur svette. Hun var naboen til bestemoren min. Hatet det hver gang hun kom over på besøk når jeg var der. Ellers reagerer jeg på de ovenfor nevnte navnene på søte små, pga det er navn jeg assosierer til brukerne på sykehjemmet jeg jobber på. Så vi har alle hver vår smak, og hver våre navn vi reagerer på. For meg er høystatusnavn navn kjendisene og de kongelige har på barna sine. Angelica, Leah, Savannah osv Anonymous poster hash: 5d194...9fe For meg er det skikkelig Harry-navn;) Ihvertfall når norske mammaer bruker amerikanske kjendisnavn... Anonymous poster hash: ac20b...7f1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Navn ingen reagerer på?? Men jeg reagerer når jeg ser en søt baby, og navnet Ingeborg dukker opp. Jeg ser for meg en fet eldre dame med det navnet. Assosierer det med ei bondekjerring som var virkelig overvektig, hadde digre pupper, håret var fedt og satt opp i en dult. Hun luktet alltid sur svette. Hun var naboen til bestemoren min. Hatet det hver gang hun kom over på besøk når jeg var der. Ellers reagerer jeg på de ovenfor nevnte navnene på søte små, pga det er navn jeg assosierer til brukerne på sykehjemmet jeg jobber på. Så vi har alle hver vår smak, og hver våre navn vi reagerer på. For meg er høystatusnavn navn kjendisene og de kongelige har på barna sine. Angelica, Leah, Savannah osv Anonymous poster hash: 5d194...9fe For meg er navnene du nevner til sist rett og slett harry. Kommer til å bli en drøss med glamourmodeller med de navnene om noen år, bare vent... Anonymous poster hash: 2930c...3aa
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Henrik, Jens, Benjamin, Albert, Caroline, Marie, Ada, Henriette, Jonathan og Fredrikke er noen typiske statusnavn. Anonymous poster hash: 6b7ee...26a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Navn ingen reagerer på?? Men jeg reagerer når jeg ser en søt baby, og navnet Ingeborg dukker opp. Jeg ser for meg en fet eldre dame med det navnet. Assosierer det med ei bondekjerring som var virkelig overvektig, hadde digre pupper, håret var fedt og satt opp i en dult. Hun luktet alltid sur svette. Hun var naboen til bestemoren min. Hatet det hver gang hun kom over på besøk når jeg var der. Ellers reagerer jeg på de ovenfor nevnte navnene på søte små, pga det er navn jeg assosierer til brukerne på sykehjemmet jeg jobber på. Så vi har alle hver vår smak, og hver våre navn vi reagerer på. For meg er høystatusnavn navn kjendisene og de kongelige har på barna sine. Angelica, Leah, Savannah osv Anonymous poster hash: 5d194...9fe Du bekrefter jo bare det vi vet fra før av. Lavstatusnavn er navn etter kjendiser og navn med amerikansk sleng. På den måten forsøker man å øke sin egen status, men dessverre så skinner det igjennom. Det vil alltid være sånn at noen navn gir assosiasjoner for enkeltindivider. Uansett om navnet er Anna-Savannah eller Ingeborg. Anonymous poster hash: 848e4...4ef
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Høystatus er jo så mangt. Familier som har vært rike i mange generasjoner tenker nok annerledes enn kunstnerkjendiser - som kanskje også kan regnes som høystatus. Men tenker at gammeldagse navn som er litt uvanlige, ofte kan regnes som høystatus. Og klassiske gamle navn. Eksempler: Clara, Karna, Albert, Alfred, Anton, Gustav, August, Edvard, Ingrid, Lovise. Typisk amerikanske navn er ikke høystatus i mine ører. Tenker unge rosabloggere når jeg hører navnet Savannah. Topp-ti navnene er heller ikke høystatus. Ikke noe galt med dem, men når så mange heter det, blir det jo gjennomsnittlig og ikke bemerkelsesverdig på noe vis. Anonymous poster hash: 81650...f08
Trimsi Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Her står det litt om hva de "rike" kaller barna sine http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article803880.ece
studVest Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Høystatus er jo så mangt. Familier som har vært rike i mange generasjoner tenker nok annerledes enn kunstnerkjendiser - som kanskje også kan regnes som høystatus. Men tenker at gammeldagse navn som er litt uvanlige, ofte kan regnes som høystatus. Og klassiske gamle navn. Eksempler: Clara, Karna, Albert, Alfred, Anton, Gustav, August, Edvard, Ingrid, Lovise. Typisk amerikanske navn er ikke høystatus i mine ører. Tenker unge rosabloggere når jeg hører navnet Savannah. Topp-ti navnene er heller ikke høystatus. Ikke noe galt med dem, men når så mange heter det, blir det jo gjennomsnittlig og ikke bemerkelsesverdig på noe vis. Anonymous poster hash: 81650...f08 Heeelt enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå