Gå til innhold

Pco eller endomentriose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del vanncyster, men bruker p piller. Allikevel er jeg i perioder øm i magen/underlivet. Denne uken har jeg hatt magetrøbbel pga dette. Etter sex i går klikket magen helt og nå går alt rett gjennom. Har vært undersøkt tidligere med ultralyd, kan en vanncyste som sprekker lage trøbbel så lenge, eller bør jeg sjekke om det er noe mer? Ser de om du har f eks endomentriose på innvendig ul?

Anonymous poster hash: f2ad6...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endometriose ser de vel bare under kikkehulloperasjon.

Hva som plager deg er vanskelig å si. Jeg ville ha snakket med gynekolog om dette.

Skrevet

Er det diaré du snakker om?

Anonymous poster hash: dc82b...f65

Skrevet

Er det diaré du snakker om?

Anonymous poster hash: dc82b...f65

Ja, det resultere ofte i det.

Skrevet

En sprukket cyste vil ikke gi diaré. Det er jo to helt atskilte systemer...

Anonymous poster hash: 6f90f...126

Skrevet

Jeg har Endometriose og hatt endel problemer med cyster.. Bruker også p-piller for å roe smertene.

Når mine cyster sprekkes kjennes en enorm smerte i underlivet, det er så vondt at jeg begynner å svette og blir kvalm av smertene. Har aldri hatt løs mage (om det var det du tenkte på med at "alt går igjennom"?)

Anonymous poster hash: 7e908...e91

Skrevet

Jeg har Endometriose og hatt endel problemer med cyster.. Bruker også p-piller for å roe smertene.

Når mine cyster sprekkes kjennes en enorm smerte i underlivet, det er så vondt at jeg begynner å svette og blir kvalm av smertene. Har aldri hatt løs mage (om det var det du tenkte på med at "alt går igjennom"?)

Ja, det er akkurat slik det starter. Ligger i forsterstilling og har skikkelige kramper. Som oftest så tømmer magen seg etterpå.

Skrevet

Jeg har pcos og opplever det innimellom, men kun når jeg har smerter fra før pga eggløsning. Vet ikke om det er noe sammenheng.

Skrevet

Ja, det er akkurat slik det starter. Ligger i forsterstilling og har skikkelige kramper. Som oftest så tømmer magen seg etterpå.

Hmmmm... Da vil jeg nesten anbefale deg å få det sjekket.. Kanskje du burde hatt en kikkhullsoperasjon eller noe?...

Det er helt grusomt vondt når det står på :(

Skrevet

Jeg har pcos og opplever det innimellom, men kun når jeg har smerter fra før pga eggløsning. Vet ikke om det er noe sammenheng.

Ja, det kan nok hende. Dette skjer som oftest rundt tiden jeg skulle hatt El.

Skrevet

Hmmmm... Da vil jeg nesten anbefale deg å få det sjekket.. Kanskje du burde hatt en kikkhullsoperasjon eller noe?...

Det er helt grusomt vondt når det står på :(

Må sikkert be om ny henvisning. Sist gang ville de ikke sjekke noe mer, de fant 6-8 cyster på hver eggstokk. Fikk p piller. Dessuten så jeg visst ikke ut som en typisk person med Pco.

Skrevet

Da ber du om å bli henvist en annen plass om mulig. Min pcos vises mest med at jeg har en del mage. Ellers ingenting på utsiden. Ren hud og lite hår på kroppen.

Har veldig fulle eggstokker, 8-12 folikkler er vanlig, de sluttet å telle etter 25 på den ene til meg.....

Har utviklet diabetes 2 pga av dette nå.

Mildt sagt lei av å være stor å plages. Skal få hjelp snart heldigvis :)

Er og ferdig med barn, så da er det ikke så nøye med hormoner lengre heldigvis :)

Skrevet

Da ber du om å bli henvist en annen plass om mulig. Min pcos vises mest med at jeg har en del mage. Ellers ingenting på utsiden. Ren hud og lite hår på kroppen.

Har veldig fulle eggstokker, 8-12 folikkler er vanlig, de sluttet å telle etter 25 på den ene til meg.....

Er og ferdig med barn, så da er det ikke så nøye med hormoner lengre heldigvis :)

Tusen takk for svar. Lykke til med videre behandling.

Skrevet

Tusen takk for svar. Lykke til med videre behandling.

Bar hyggelig :) Takk :) Gleder meg til å endelig få hjelp med mat og trening :)

Krysser det jeg har for at jeg får bli med.

Lykke til å finne ut av hva det er som plager deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...