Gå til innhold

Hvor mye rot "godtar" dere fra mannen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei sure sokker, kjøkkenklut som ligger skitten nedi vasken, kopper som står overalt, tomme snusesker, skuffer som står åpne bare man skal hente seg er par sokker eller votter, generelt rot! Forefallende jobb i huset blir aldri gjort, har han en dag fri ligger han alltid på sofaen isteden for å gjøre noe i huset som sårt trenger oppussing! Jeg er så lei, og da blir det til at jeg hakker på han hele tiden, og det blir jo ikke god stemning det heller.. Hvor mye rydder dere etter mannen uten å si noe? Jeg kunne såklart bare ryddet, men jeg gidder ikke å være moren hans heller, og da blir det jo aldri til at han gjør det heller!!

 

Anonymous poster hash: 8214c...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rydder aldri hans ting. Kommer ikke tøyet opp i skittentøyskurven så blir det heller ikke vasket. Synd for ham ;)

 

Anonymous poster hash: 4dfad...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han legger det oppi, det skal han ha! Han vrenger av bokser og bukse og legger det vrengt oppi, så jeg må vrenge tilbake sure trusa :-p

 

Anonymous poster hash: b497a...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er mer ryddig enn meg. Er heller han som går å plukker opp etter meg, selv om jeg ikke er noe rotehue. Hadde ikke godtatt mye rot, liker å ha det ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye, dessverre. Men han ser det ikke selv. Og ja, jeg visste vel litt før jeg giftet meg med han. Det at han ikke kan rydde. Rydde for han er bare å flytte rotet fra ett sted til ett annet, ikke kaste og sortere.

 

Anonymous poster hash: 17e70...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han rydder selv. Jeg hadde aldri akseptert søppel som ligger slengt (tomme snusesker er søppel, mener jeg). Hadde han slengt klærne sine vrengt og tvunnet oppi skttentøykurven hadde jeg asket og tørket dem slik og gitt dem tilbake til ham i den tilstanden.

 

Det du beskriver,HI, er ekstrem latskap i mine øyne. Jeg hadde ikke orket å forholde meg til at han hadde så liten respekt for meg (forvente at jeg skal gå og plukke og rydde etter ham) og vårt hjem (forsøple og kutte ut vedlikehold). Ingen av oppgavene du beskriver er spesielt vanskelig eller krevende. Mine barn greier fint å lukke skuffer og skap når de har hentet noe. De hiver søppel i søøpeldunkene. De legger klær til vask på en grei måte.

 

Din mann kan også greie dette. Men han vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg godtar at han glemmer å rydde etter seg, for jeg vet han prøver.

 

Han rydder med et smil de gangene jeg minner han på noe, og det er det jeg krever.

 

Hvis han hadde sagt "jada masa....." eller "skal gjøre det etterpå" og så blir det aldri gjort, så hadde jeg gitt beskjed om at det ikke er greit å snakke slik til kjæresten :)

 

Etter å ha måttet reise seg fra sofaen ørten ganger mens man er midt i noe annet, så begynner han jo å huske å rydde etter seg. 

 

Jeg er litt rotete selv og vi rydder gjerne etter hverandre hvis det ikke er noe mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis gift med en som er voksen og en som har like liten toleranse for rot som det jeg selv har. Her er det han som står for klesvasken og han slenger ikke ting rundt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder en del etter mannen, sokker, kaffekopper, åpne skapdører osv. Det som virkelig irriterer meg er at når han rydder av bordet etter middag f.eks gjør han det bare nesten ferdig, den siste finishen mangler alltid. Det står alltid igjen et par ting på benken, oppvaskmaskinen er ikke skrudd på og det er ikke tørket over bord og benk, jeg må liksom inn å bruke et par minutter jeg også før det blir helt bra ;)

 

Men jeg lager ikke noe oppstuss rundt det og synes det fungerer greit likevel. Grunnen til det er at mannen min overhodet ikke er noen latsabb, er mer sånn at han har lopper i blodet og alltid har et prosjekt på gang. Derfor blir alt forefallende arbeid tatt fortløpende, gresset er alltid klipt, gårsdplassen alltid måket, bilene rene, bodene ryddige, garasjen ryddig, gårdsplass og hage ryddet og i orden, huset males, knirkende dører fikses, søpla bæres ut, skoene er impregnerte, skiene renset og klar til smøring ved neste tur osv osv osv.

 

Jeg sitter mer på rumpa enn mannen min, og han gjør veldig mye i hus og hjem. Det er helt klart ting ved meg som irriterer han også, så jeg tar disse tingene etter mannen min uten å klage.



Anonymous poster hash: 7f422...1f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen og har han alltid vært slik?

 

 

Anonymous poster hash: 93038...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han jeg er gift med er flink :-) nå sitter jeg her og har 5 minutter, og kan kikke på mannen som holder på å tørke støv...taket er han ferdig med, og tar til og med ned av veggene, for å vaske veggene....sant skal sies at han har støva litt ned her pga avretningsmasse som er lagt på det nye badet, og det støva ned hele huset....men ikke bare hans jobb likevel da....

ellers er han den som er flinkest her i huset, dessverre....men jeg ser jo det ligger sokker etter han, og litt sånn....men det er ikke rot i mine øyne....



Anonymous poster hash: 36523...237
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han legger det oppi, det skal han ha! Han vrenger av bokser og bukse og legger det vrengt oppi, så jeg må vrenge tilbake sure trusa :-p

 

Anonymous poster hash: b497a...5d3

HVorfor må du vrenge sure trusa? Må man vrenge truser før de vaskes liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mye, småting som han ikke ser. 

 

Han setter høyre sko til venstre og venstre til høyre i skohylla, lukker ikke skapdører, gjør nesten ferdig på kjøkkenet når han tar av middagsbordet, legger igjen skittentøy litt her og litt der, skjønner ikke hvordan eller hvorfor (!) man skal sortere klesvasken før vask, legger fra seg småting (særlig skismurning!) i vinduskarmer, på spisestuebordet, lar bladet han leste i ligge åpent på stuebordet, you name it! Det er så mange slike små, men irriterende ting! Og gang på gang prøver han å brette klær, og gang på gang må jeg brette alt mitt på nytt fordi hans bretting ikke passer i mine skap. Gang på gang henger han også opp klesvask, og gang på gang må jeg sjekke og som regel gjøre noe med. Skjorter som bare er slengt opp på en kleshenger, bukser med vridde buksebein på snora, vridde t-skjorter... 

 

Av og til sprekker det, og han får seg en overhaling, som regel klarer jeg å bite det i meg og bare gjøre ting om igjen, uten at han ser det. Han mener ikke noe vondt med det, han ser det rett og slett ikke. 



Anonymous poster hash: ee841...cb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er også rotete. Er han i klesskapet så står dørene igjen åpne, skittentøy blir liggende på gulvet eller kronisk i feil skittentøyskurv. Tannkrem-gris i vasken, såperester på utover vasken, sko midt på gang-gulvet, bestikk og tallerkener på benken. Jeg er 100% langtidssykmeldt og han jobber 100%, så jeg føler det er min oppgave å ta meg av husarbeidet. Men likevel vanvittig irriterende med slikt ekstra-rot.

 

Anonymous poster hash: 14d03...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en rotekopp til mann, jeg bruker å rydde "mine" og felles områdene mens hans "områder" må han ta selv. MEN nå går jeg hjemme for tiden så jeg synes det er rettferdig at jeg rydder å tar vare på huset ettersom jeg faktisk er stort sett hjemme hele dagen :) Blir jeg for irritert bruker jeg å se for meg små soler som jenta på 3 bruker å tegne, hjelper på :P

Men spør du om hjelp, eller venter du på at han skal ta ingativ selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...