Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har ei venninne som er gravid med nr tre. To gutter fra før. Når jeg traff henne var det leeenge siden jeg hadde sett henne og hun er langt på vei. "Tenk så gøy det hadde vært om dy fikk en gutt til", sa jeg. "Din egen lille gutteflokk" Hun holdt på å falle av stolen! "Herregud, det er du den første som har sagt", utbrøt hun. "Jeg er så lei alt dette maset om at det hadde vært så gøy hvis vi fikk jente!!" Jeg tror at dette med at man skal ha en av begge kjønn er bare noe folk sier til gravide bare fordi det er innplentet i sjela til alle mennesker at det er det "beste" med barn av begge kjønn. Tror ikke egntlog det er noen slm mener det. Det samme med denne evindelige masingen om hvem babyen er lik. Jeg utstår det ikke, men finner meg selv i å prate om det hver gang jeg møter noen med baby/små barn. Noen ting er vi bare rett og slett programert til å si i enkelte situasjoner og jeg tror dette med hvor "gøy" det hadde vært mes barn av begge kjønn, er en av de tingene. Anonymous poster hash: 6cc9b...c40
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Det er mye vi sier bare for å ha noe å si. Ikke bare når det kommer til babyer. Men mange er visst nærtagende for sånt istedet for å bare la det prelle av. Jeg tror de fleste syns det er stas uansett hvilket kjønn som kommer ut, uavhengig av hva de har sagt før. Jeg er mer tilhenger av å være spørrende fremfor å komme med en påstand, akkurat som om mine påstander gjelder for alle. Det gjør de jo ikke. Jeg spør heller: vil du vite kjønn? har du noe ønske om hva det blir eller spiller det ingen rolle for deg?? Bedre å spørre seg frem og heller støtte svaret som kommer. Sier hun at hun ønsker en jente fordi hun har gutt fra før, så kan jeg si: ja, kjekt med en av hver (selv om det egentlig ikke spiller noen rolle for min del) Anonymous poster hash: b26db...ad6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Jeg syns det er ett unødvendig mas om kjønn. Både når det kommer til jenter og gutter Anonymous poster hash: 4b3b2...8de
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Venninnen min maste også da jeg ble gravid med nr to: "Ja vi får håpe det blir en jente denne gangen da!" Flere ganger. Jeg hadde aldri sagt et pip om at jeg ønsket meg det ene eller det andre og nå ble det gutt denne gangen og. Veldig velkomment og ønsket:) Anonymous poster hash: e4e0b...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå