Gå til innhold

Jeg liker ikke fake.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er mange som sverger til laminat på gulv, falske stenplater på kjøkkenbenk og plastpanel på veggene.

Det er noe av det simpleste jeg ser. Om man ikke har råd/vil ha ekte naturmaterialer er det vel mye finere å bryte helt og kjøre på med gulvbelegg og benkeplater som ikke 'ser ut som'?

Var nettopp i et helt nytt hus hvor det var eikelaminat på alle gulv, bortsett fra på våtrommene hvor de hadde gulvbelegg som skulle se ut som fliser. Det samme på veggene på badene. På veggene elles i huset var det hvite panelplater og plastplater i takene.

Hele det flotte huset fremsto som fake og simpelt. Og det er jo ganske trist når det ekte ikke er så mye dyrere.

Er det dårlig smak eller latskap som får folk til å gå for de dårligste løsningene?

Anonymous poster hash: c708e...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje andre liker andre ting enn det du liker :)

Skrevet

Jeg liker ikke blåskjell

Skrevet

Jo, det er prisforskjell. Når det koster 20 000 kr å legge parkett i et rom, og så koster det 3000 kr å legge laminat ;)

Men dersom noen kjøpte fliser med fotoprint, så det skal se ut som treverk og brukte mengder av penger på det, så hadde vel det vært simpelt i dine øyne. Fordi det ikke var treverk, en bilde av treverk på flisene.

Når det er sagt: er det virkelig alt du har å bekymre deg over? Heldig!

Anonymous poster hash: 479ab...c38

Skrevet

Vi la laminat fordi det tåler mer enn parkett og fordi vi hadde lyst på laminat.

Skrevet

Jo, det er prisforskjell. Når det koster 20 000 kr å legge parkett i et rom, og så koster det 3000 kr å legge laminat ;)

Men dersom noen kjøpte fliser med fotoprint, så det skal se ut som treverk og brukte mengder av penger på det, så hadde vel det vært simpelt i dine øyne. Fordi det ikke var treverk, en bilde av treverk på flisene.

Når det er sagt: er det virkelig alt du har å bekymre deg over? Heldig!Anonymous poster hash: 479ab...c38

Hvem sier at jeg bekymrer meg? Jeg kom med en betraktning, det var alt. Trist at det provoserte deg.

Når det gjelder bekymringer så kan jeg fortelle deg at jeg mistet babyen min for kort tid siden og at mamma'n min er forsvunnet inn i Alzheimertåken - er det bekymringer store nok for deg?

Skrevet

Når det er sagt: er det virkelig alt du har å bekymre deg over? Heldig!Anonymous poster hash: 479ab...c38

Hvem sier at jeg bekymrer meg? Jeg kom med en betraktning, det var alt. Trist at det provoserte deg.

Når det gjelder bekymringer så kan jeg fortelle deg at jeg mistet babyen min for kort tid siden og at mamma'n min er forsvunnet inn i Alzheimertåken - er det bekymringer store nok for deg?

Ååå, jam da har du all rett til å sitte som en tøff anonym person og rakke ned på andre sitt hus og kalle det simpelt! Jeg har mistet noen jeg og, forslag til en dritttråd jeg kan starte her? Noe som innebærer å rakke ned på noen jeg har vært på besøk hos.

Anonymous poster hash: 479ab...c38

Skrevet

Når det gjelder bekymringer så kan jeg fortelle deg at jeg mistet babyen min for kort tid siden og at mamma'n min er forsvunnet inn i Alzheimertåken - er det bekymringer store nok for deg?Anonymous poster hash: c708e...430

Ååå, jam da har du all rett til å sitte som en tøff anonym person og rakke ned på andre sitt hus og kalle det simpelt! Jeg har mistet noen jeg og, forslag til en dritttråd jeg kan starte her? Noe som innebærer å rakke ned på noen jeg har vært på besøk hos.Anonymous poster hash: 479ab...c38

Nånæmmen, hehe, ble du så sinna da? Selvsagt kan du kose deg med plasthuset ditt, det er helt sikkert kjempefint. Bare ikke min stil, og det skrev jeg et innlegg om.

Du står også helt fritt til å skrive om det du vil. Visste du ikke det?

Og jeg svarte bare på spørsmålet ditt om jeg ikke hadde større bekymringer. Det har jeg altså, men likevel har jeg tenker og meninger om ganske banale ting. Tenke seg til :o

Skrevet

Jeg liker ikke fake bryster, fake negler, fake lepper, mye sminke og fake hårfarge. Skjønner ikke hvorfor i utgangspunktet vakre jenter ønsker å se simple ut.

Hvordan de har det hjemme bryr jeg meg mindre om. Her har vi heldigvis originale tregulv i alle rom unntatt badet som ble flislagt på 60/70-tallet en gang, så jeg føler meg ikke truffet, men det er virkelig ikke så rart at folk velger praktisk og rimelig fremfor dyrt, særlig ikke med småbarn i hus.

Hver har tydeligvis sin smak.

Anonymous poster hash: 68bf2...058

Skrevet

Å slå all laminat og plast plater ol over en kamm er nok lite opplyst av deg, det finnes laminat som slår mye av parketten ned i støvlene. STOR forskjell på billig og dyr både innen parkett, laminat, benkeplater.

Men ser hva du mener, nytt hus og fult i billige løsninger, det er ikke akkurat DET man ser for seg når man tenker på drømmeboligen sin... Men har det falt deg inn at det kanskje ikke var helt dette de så for seg heller? Men har måtte velge billig nå pga budsjett? Kanskje de om 10år kommer til å bytte det ut med GOD samvittighet og da ha økonomi til å bytte til noe fra drømmen.

Penger tyter somregel ikke ut ørene hos folk, de aller fleste må på et eller annet punkt inngå kompromiss i en byggeprosess for å i det hele tatt komme i mål. Bedre med litt rimelige løsninger enn ikke noe hus i det heletatt kanskje? ;)

Anonymous poster hash: 6e2b0...65f

Skrevet

Er det dårlig smak eller latskap som får folk til å gå for de dårligste løsningene?Anonymous poster hash: c708e...430

Tror heller det er brukervennlighet og pris

Anonymous poster hash: 16a20...30c

Skrevet

Nå er det ikke alle som bader i penger eller er snobbete husfruer da. Og ikke alle er opptatt av å vise seg frem og av materielle ting. Noen av oss vektlegger å bruke pengene på barna våre og på opplevelser fremfor døde ting.

Du vet at du ikke får med deg eikeparketten eller marmorplata di dit du havner når du er dau?

Anonymous poster hash: ec358...b9b
Skrevet

Ser at det er mange som sverger til laminat på gulv, falske stenplater på kjøkkenbenk og plastpanel på veggene.

Det er noe av det simpleste jeg ser. Om man ikke har råd/vil ha ekte naturmaterialer er det vel mye finere å bryte helt og kjøre på med gulvbelegg og benkeplater som ikke 'ser ut som'?

Var nettopp i et helt nytt hus hvor det var eikelaminat på alle gulv, bortsett fra på våtrommene hvor de hadde gulvbelegg som skulle se ut som fliser. Det samme på veggene på badene. På veggene elles i huset var det hvite panelplater og plastplater i takene.

Hele det flotte huset fremsto som fake og simpelt. Og det er jo ganske trist når det ekte ikke er så mye dyrere.

Er det dårlig smak eller latskap som får folk til å gå for de dårligste løsningene?

Enig med deg, noe samme smak.

Samtidig er dette noe som er forskjellig fra person til person, man liker forskjellige ting.

Har ei venninne som liker sort og hvitt på bad, og pusset nettopp opp dette i denne stilen. Vårt var også i samme stil før vi pusset opp, og jeg synes det var forferdelig. Samtidig liker jeg badet hennes med tanke på at det er bra utført i akkurat deres stil, selv om jeg ville valgt totalt andre farger. Altså mener jeg vi har like fine bad, men i forskjellig stil - der jeg selv ønsker å ha beige og brunt - som kanskje andre igjen synes er kjedelige farger :-)

Skrevet

Jeg liker ikke blåskjell

Hahaha, og jeg elsker blåskjell!

Skrevet

Nå er det ikke alle som bader i penger eller er snobbete husfruer da. Og ikke alle er opptatt av å vise seg frem og av materielle ting. Noen av oss vektlegger å bruke pengene på barna våre og på opplevelser fremfor døde ting.

Du vet at du ikke får med deg eikeparketten eller marmorplata di dit du havner når du er dau?

Da gjelder det å ordne seg sånn at man både kan ha et smakfullt hjem OG ha penger til å gi barna opplevelser, vet du 😜

Skrevet

Da gjelder det å ordne seg sånn at man både kan ha et smakfullt hjem OG ha penger til å gi barna opplevelser, vet du 😜

Vi har parkett, ekte steinplate og møbler fra en dyr interiørbutikk. Og tar med ungene på oppkevelsesferie/rideleir/eksotiske ferier osv. Det hår an å gjøre begge deler. Tenker da ikke noe galt om dem som har laminat allikevel. Tenker innimellom at det kunne vært mye mer praktisk med unger/katter/hunder. Det tåler jo mye mer.

Anonymous poster hash: 8852b...387

Skrevet

Skjønner godt at du vil ha dette i ditt hjem, men skjønner ikke hvorfor det bryr deg at andre vil ha andre ting:)

Her har vi penger til de tingenen du nevner og har pusset opp hele huset det siste året. Ble gips på veggene og steinplate på kjøkkenet, men laminat på gulvet. Ser at du tydligvis ikke er enig, men jeg synes det er mye finere en parkett...at at er billigere er bare en bonus. Mye kulere farger og det tåler også mye mer.

Heldigvis er jeg glad i mitt hjem, og det er sånn som jeg vil ha det..men, kan også glede meg over venners hjem som har en helt annen stil enn det jeg har så lenge jeg ser at de er fornøyde. Det er en kvalitet ved meg selv som jeg setter pris på, virker slitsomt å skulle kritisere alle rundt meg hele tiden.

Anonymous poster hash: 025d7...f4f
Skrevet

Da burde du ha litt perspektiv på hva som er viktig. Til tross for dette er du materialistisk og smålig.

Lurer på hvordan du er egentlig jeg. ;-)

Anonymous poster hash: 554fb...4c5

Skrevet

Når det gjelder bekymringer så kan jeg fortelle deg at jeg mistet babyen min for kort tid siden og at mamma'n min er forsvunnet inn i Alzheimertåken - er det bekymringer store nok for deg?Anonymous poster hash: c708e...430

Da burde du ha litt perspektiv på hva som er viktig. Til tross for dette er du materialistisk og smålig.

Lurer på hvordan du er egentlig jeg. ;-)Anonymous poster hash: 554fb...4c5

Egentlig er jeg kjempekjekk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...