Gå til innhold

5 åring tisser seg ut på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ønsker å dele fortvilelse og kanskje få noen gode råd på veien. En bekjent av meg har en 5 åring som tisser på seg på natta. Vedkommende er bestemt på at dette er med vilje. Med vilje eller ei, det er oppfølgingen jeg stusser på. Ungen får kjeft og må vaske Uttisset tøy og sengetøy selv. Jeg har prøvd å si at det kanskje ligger noe annet bak, men denne mammen er ikke åpen for diskusjon, det er med vilje og ferdig med det. Hvordan kan man på en god måte ta opp dette, skal man evt la mor være mor og la vær og blande seg inn?

Anonymous poster hash: fc2ba...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars barn. Det er mange 5-åringer som tisser i senga, selvfølgelig gjør de det ikke med vilje!!

Ville kanskje kontaktet helsesøster slik at hun kunne ta det opp med mor, eller be mor kontakte fastlege. Det finnes mange gode hjelpemidler.

Dersom mor virkelig er så stygg mot barnet kunne en jo tenke barnevern også. De må iallefall få hjelp, og mor må forstå at barn ikke tisser i senga med vilje!!

Anonymous poster hash: cb699...e96

Skrevet

Det er fremdeles mange barn som ikke har blærekontroll som er god nok på natta i 5 års alder.

Oppførselen du beskriver er horribel (fra morens side).

Det har vært noen artikler om temaet - jeg tror her på klikk. Du kan jo eventuelt servere dem til moren på mail.

Vi praktiserer tissetur for barnet før vi legger oss og slipper uhell på den måten (5 år) Barnet våkner ikke av det

Anonymous poster hash: db17c...4fe
Skrevet

Stakkars barn!!! Hvis jeg var deg ville jeg ha informert helsestasjonen om det anonymt slik at de kan innkalle henne for veiledning. . . . 

Anonymous poster hash: a7803...20b
Skrevet

Oi, dette bryter virkelig ned barnet. Snakk med helsestasjonen, så kan de vurdere hva som bør gjøres.

Anonymous poster hash: ec5fc...9ad

Skrevet

Min 6 åring kan fortsatt ha uhell om natta . Det er bare norn barn som er slik. Hun gjor det ikke med vilje og sier at hun våkner ikke opp når hun må på do. Som de andre sier er dette noe som bør tas opp med helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...