Gå til innhold

hvor stort hus har dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har en enebolig på 320 kvm. Vi har dobbel garasje, en stor yttergang, treningsrom, to store boder, 2 stuer, 3 bad og 1 badstu, 6 soverom, kontor og vaskerom. Vi har egentlig ikke behov for all plassen, men den er veldig kjekk å ha. Barna har mulighet til å ha hversitt soverom, de har et lekerom, de har god plass til å oppholde seg inne og vi har plass til å oppbevare tingene uten noe rot. Også har vi god plass til å ha gjester, og har vært oppi 30 overnattende her da vi hadde dåp.
Har også 2 hybler som vi leier ut. Har en utrolig god planløsning over 2 etasjer, og vi stortrives. 

Endret av stratosku
Videoannonse
Annonse
Skrevet

350 kvm med garagen på 40 som er " inni " huset.

Vi bruker rundt 250 av disse hele tiden, resten er bod, vedrom, verksted

 

Anonymous poster hash: b5d9c...cb4

Skrevet

Boarealet er på ca 240 kvm, bruttoarealet noe større pga litt skråtak på loftet o.l.

 

Mener selv vi trenger det ja, har fire barn og det er veldig praktisk med flere bad, egen stue til barna som de kan ha venner på besøk o.l. Når tenåringer har venner på besøk er de ikke veldig ivrige på å sitte sammen med oss voksne akkurat ;)



Anonymous poster hash: 7f65b...d17
Skrevet

Vi har 120 m2, men føler ikke vi har så mye større plass enn da vi hadde 75 m2. For her er det ikke så smarte løsninger. Men er stor nok plass til oss. Eneste jeg savner er en tv stue.

 

Kunne aldri tenke meg å bo i et enormt hus, huff for en jobb.



Anonymous poster hash: 1e94f...e68
Skrevet

 

Vi har 120 m2, men føler ikke vi har så mye større plass enn da vi hadde 75 m2. For her er det ikke så smarte løsninger. Men er stor nok plass til oss. Eneste jeg savner er en tv stue.

 

Kunne aldri tenke meg å bo i et enormt hus, huff for en jobb.

 

Anonymous poster hash: 1e94f...e68

 

Når man har mange barn og de vokser til er det ikke lenger mors jobb vet du ;)

Min 13 åring får ikke ha besøk i TV-stua om den ikke er ryddig, så han rydder og støvsuger den selv han. Samme med badet som ligger vegg i vegg med den stua, jeg bruker aldri det badet så hvorfor er det jeg som skal vaske det? De som bruker det må vaske det...

 

Anonymous poster hash: 7f65b...d17

Skrevet

310 kvm som inkluderer en utleie leilighet på 90 kvm.

Skrevet

Vi har 156 kvm over 3 .etg.

Vi er 4 stk og syns det er litt lite.



Anonymous poster hash: c9003...3ef
Skrevet (endret)

Ja, vi trenger hver kvadrat.

 

Vi bor sentralt i stor by, men siden dette er et dyrt område så går det gjerne på bekostning av plassen.

 

Bygger ut ei leilighet fra 100 kvm til 125 kvm, med optimal planløsning, fem soverom og to bad, nesten ingen lagringsplass.

Er forsåvidt ikke bare antall kvadrat som teller, men hvordan de er brukt, om det er litt dum planløsning, om det er "lett å bo der", typisk løsninger der vaskerom er nært bad og soverom, om det er nytt og isolert, eller gammelt og kaldt, om man har lett tilgang til uteplass rett utenfor eller om man må ut hoveddøra etc.

Selv om det kun er nå 125 kvm, får vi stue/kjøkken på 47 kvm, fem soverom, to bad, et minivaskerom og en gigantisk terrasse, samtidig kan samme areal brukt annerledes virke mindre.

 

To voksne og snart fire barn.

 

Men helt supert for ungene å vokse opp her, og lite tid som går bort i logistikk.

Endret av MrsMilla
Skrevet

350 kvm, og vi bruker all plassen og kunne gjerne hatt minst ett rom til, samt litt større størrelse på noen av rommene. Har fire store barn, så det er greit å ha flere rom de kan være på når alle har med seg venner hjem.



Anonymous poster hash: ce62f...5f8
Skrevet

Vi har 63kvm, det er litt i minste laget. Skulle gjerne hatt et soverom til og et kontor.

 

Anonymous poster hash: 9c957...024

Skrevet

125 kvm.. 3 soverom. 2 voksne, 1 barn, 1 hund og embryo i magen.

Skrevet

Bor på 130 kvm, alt for lite, selv om vi bare er to voksne, ett barn og bikkja. Langt fra optimale planløsninger, men sånn er det når man kjøper brukt. Drømmen er å bygge, men det har vi ikke råd til. Blir nok boende her enda noen år. 

Skulle veldig gjerne hatt 180-200 kvm, med god planløsning. 



Anonymous poster hash: b533b...1a2
Gjest lillehi
Skrevet

Ca 60 kvadrat. Leilighet med to soverom, god nok plass for meg og den unge håpefulle😃

Skrevet

654 kvm. Trenger ikke all plassen sånn egentlig, men det er jo huset vårt uansett.. Har ett barn.

 

 

 

Anonymous poster hash: ff2f1...cd7

Skrevet

98 kvadrat, det er i grunnen stort nok, men savner en utebod og mer skapplass inne.

 

Anonymous poster hash: af852...881

Skrevet

230. + 50 i utleie.

Deilig med store rom, nok soverom, walk-in, ekstra stue og 2 bad :)



Anonymous poster hash: bf760...1ed
Skrevet

Vi har 270 kvm, leier ut 70 av de. Altfor stort hus spør du meg. Hadde trengt bare halvparten. Men to bad er kjekt med tenåring i hus.

 

Anonymous poster hash: cafa8...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...