Gjest lillehi Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Skolen til datteren min skal ha skidag. Slalomkjøring, evt tur. I hennes klasse skal alle på slalom, kostnaden til dette blir 170 til leie av ski (kjenner ingen jeg kan låne av) og 200 til heiskort. Mye penger for meg. Langrennsski kan de låne, men da blir hun den eneste som går på tur av vennene. Hun vil være med vennene sine. Hva synes dere om at skolen "pålegger" foreldre en sånn utgift? Er det sånn på alle andre ungdomsskoler og? Hva ville dere gjort? Sagt at hun må gå tur eller skarpt sammen penger til slalom, noe som vil gå på bekostning av andre ting.
Anyne Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Kjip situasjon, men det er enda kjipere for skolene å ikke kunne gjøre noenting. Folk har forskjellig økonomi og jenta di har et alternativ, du må rett å slett forklare henne at pga økonomi er ikke slalom et alternativ for henne. Kjipt, men det er jo sannheten. Hun får det nok fint på tur også :-)
Gjest lillehi Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Takk for svar😃 jeg får nok sette meg ned å ta en prat med henne😃
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Vi har heller ikke noe særlig penger, men vi prioriterer aktivitet så alle barna våre har slalåmutstyr. Vi kjøper brukt, for barn klarer ikke slite ut slalåmutstyret sitt så det er ikke noe problem å kjøpe slikt brukt. Har betalt veldig lite for det, de to yngste barna her har nå slalåmutstyr som vi har arvet gratis etter en nabo, for det er så lite penger å hente på å legge det ut på Finn at hun gidder det ikke... Så mitt svar er at jeg ville skrapt sammen penger til tur, selv om det hadde gått på bekostning av andre ting. Jeg synes det at barna får brukt kroppen sin på mange forskjellige måter, prøvd ut flere ting og vært sosiale på en aktiv måte er viktigere enn det meste annet faktisk. Ja, ungdomsskolen her har skidag med tur til nærmeste alpinanlegg og det synes jeg det ville være veldig synd om de sluttet med. Anonymous poster hash: 563b3...08f
HvittHus Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Ungdomskolen vår har alltid hatt skidag. Da kan man velge slalom(150kr heiskort), skitur lang eller kort, eller gåtur. Veldig mange velger gåturen faktisk. Når dere ikke har økonomisk mulighet, må du bare formidle dette til ungdommen din. Hun er såpass gammel nå, at det uansett kan være greit å få en innføring i familiens økonomi.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Har skidag, men ikke slalåm eller noe som koster penger. Det er langrennski og tilbud om å få kjøre med hunder for de som vil det. Anonymous poster hash: 34b17...782
MammantilNurket Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Jeg var selv notorisk skulker av skidager i min tid Begynte med å klage over f.eks. sår hals og stiv nakke noen dager før. På selve dagen var jeg altfor skral til å gå på tur. Brukte dagen til hvile, lesning og lekser. Når det er sagt: MÅ hun tvinges ut i skogen med planker på bena? Når hun da ikke kan være med vennene på slalom ... kan hun ikke få bruke dagen hjemme?
Gjest lillehi Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Hehe det var kanskje en tanke😃 hun er nemlig IKKE noe flink å gå på ski☺ kanskje vi rett og slett skal ta en hjemmedag😀 får tenke litt på det!
MammantilNurket Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Hehe det var kanskje en tanke😃 hun er nemlig IKKE noe flink å gå på ski☺ kanskje vi rett og slett skal ta en hjemmedag😀 får tenke litt på det!Jeg vet at det er lite politisk korrekt av meg (som lærer ... huttetu!!) å foreslå skulk, altså ,men hun har sikkert en prøve eller noe annet hun kan forberede seg til ... og de har ikke vondt av en rolig dag til å innhente seg hjemme heller
sug lut Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Vet frivillighetssentralen her låner ut slalomutstyr, ellers er det ingen som dør av en tur på bortoverski.
sug lut Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Hehe det var kanskje en tanke hun er nemlig IKKE noe flink å gå på ski☺ kanskje vi rett og slett skal ta en hjemmedag får tenke litt på det!Jeg vet at det er lite politisk korrekt av meg (som lærer ... huttetu!!) å foreslå skulk, altså ,men hun har sikkert en prøve eller noe annet hun kan forberede seg til ... og de har ikke vondt av en rolig dag til å innhente seg hjemme heller Du stiller om talskvinne for pyse- og unnasluntrer-kulturen? Er det noe du ikke liker så skulk?
MammantilNurket Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Hehe det var kanskje en tanke hun er nemlig IKKE noe flink å gå på ski☺ kanskje vi rett og slett skal ta en hjemmedag får tenke litt på det!Jeg vet at det er lite politisk korrekt av meg (som lærer ... huttetu!!) å foreslå skulk, altså ,men hun har sikkert en prøve eller noe annet hun kan forberede seg til ... og de har ikke vondt av en rolig dag til å innhente seg hjemme heller Du stiller om talskvinne for pyse- og unnasluntrer-kulturen? Er det noe du ikke liker så skulk?Når det gjelder skigåing er jeg tidenes pyse og unnasluntrer
Gjest lillehi Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Vet frivillighetssentralen her låner ut slalomutstyr, ellers er det ingen som dør av en tur på bortoverski. Takk for tips, skal sjekke om det finnes noe sånt her😃
MammantilNurket Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Vet frivillighetssentralen her låner ut slalomutstyr, ellers er det ingen som dør av en tur på bortoverski.Jeg, for min del, tar ingen sjanser når det kommer til bortoverski
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Nå er dette bare barneskolen. Men mitt barn kan ikke gå på ski, liker det ikke. Og her var eneste mulighet på aktivitetsdagen å gå på langrenn. Det var og regn og slaps. Da lot jeg barnet være hjemme. Barnet er bare 6 år, og det å måtte lide seg gjennom noe det ikke mestrer i det hele tatt, synes ikke jeg noe om. De er heller ikke nok voksne til å kunne hjelpe barna. Anonymous poster hash: ff882...4aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå