Gå til innhold

Kan jeg forvente? (Ang kollega)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skaffet en venninne av min kusine jobb, en spennende jobb hun ikke hadde fått uten meg. Denne jenta er veldig søt og blid og ble veldig populær på jobben. Før hun fikk jobben drev hun å skrev at vi måtte møtes på cafe, lunsj osv, men etter hun startet så har jeg ikke hørt mer om de. Etter jeg fikk baby og gikk ut i perm har hun ikke visst interesse for å hilse på babyen. Hun henger mye med mange andre på jobben, og det er jo veldig bra hun trives så godt med de. Men jeg kjenner nesten jeg blir litt fornærmet jeg, såå mye snakk før hun startet, og ingenting når hun hadde fått jobben, ikke engang besøk når babyen kom. Jeg overreagerer kanskje?

Anonymous poster hash: 101b2...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, ser dette ble rotete. Men jeg lurer altså på om dere ville forventet et besøk når babyen kom i det minste? Vise litt interesse siden jeg skaffet hun jobben?

Skrevet (endret)

Ja du overreagerer. Og nei du kan ikke forvente besøk. Hun er venn med kusinen sin. Du er en bekjent.

Men veldig flott av deg at du skaffet henne jobb. :jepp:

Endret av HvittHus
Skrevet

At hun skulle vise interesse for privatlivet mitt pga en jobb hadde jeg ikke ventet nei, håper og tror at vennskapene mine er basert på litt andre ting enn det...

Du vil vel at hun skal besøke deg fordi hun liker deg og ønsker være sammen med deg, ikke fordi hun står i takknemlighetsgjeld pga en jobb? Når hun ikke viser noen interesse er hun tydeligvis ikke så veldig opptatt av å bli "bestevenn" med deg, så jeg hadde bare latt det fare uten å hverken bli skuffet eller forvente noe som helst. Ta vare på de andre vennene du har du, som er sammen med deg fordi de er glad i deg :)

Anonymous poster hash: 06deb...f06
Skrevet

Har du vist henne noe interesse?

Hva med å spørr om dere skal ta en kaffe?

Anonymous poster hash: bc3aa...bf9

Skrevet

Jeg skaffet min svigerinne jobb på min arbeidsplass.

På jobben min hadde jeg en kollega som også etter hvert ble venninne. Det var også en annen kvinnelig kollega som la meg for hat pga misunnelse.

Det hele endte med at min svigerinne, min venninne/kollega og hun som hatet meg ble et trekløver og fant på ting åpenlyst uten å høre om jeg ville være med. Har aldri følt meg så utenfor før.

Dette lærte meg å aldri mer blande jobb og privatliv. Kommer aldri til å skaffe venner eller familie jobb på min arbeidsplass igjen.

Dette gjorde nemlig slik at forholdet mellom meg og min svigerinne forsuret seg skikkelig.

Anonymous poster hash: 89e09...83b

Skrevet

Oi, ser dette ble rotete. Men jeg lurer altså på om dere ville forventet et besøk når babyen kom i det minste? Vise litt interesse siden jeg skaffet hun jobben?Anonymous poster hash: 101b2...d37

Hun er ikke en venninne av deg, men av kusinen din. Hadde ikke forventet besøk nei. Jeg fikset en kompis drømmejobben, eller, han fikk den jo selv men hadde nok ikke blitt tatt inn til intervju uten meg. Forventer ikke noe igjen for det.

Anonymous poster hash: 3556c...238

Skrevet

dersom dere ikke har hatt kontakt utenom dette så synes jeg ikke at det er rart at du har blitt litt glemt etter at hun startet i ny spennende jobb. Når hun i tillegg har fått god kontakt med de andre kollegene så går tiden fort. 

Jeg skjønner likevel at du føler deg litt snytt, selv om jeg tror du legger litt mer enn hva det er i grunnen til at du ikke har fått oppmerksomhet. Kan ikke du kontakte henne? Be henne på kaffe eller spør om dere skal møtes ute en gang?

Skrevet

Er såå bra med ærlige og gode svar, dere er reflekterte og fornuftige :) da overreagerer jeg nok :) men har sagt mange ganger at jeg gjerne vil ta en kaffe, møtes for lunsj osv, og da er hun veldig gira. Og jeg sa det til hun når vi jobbet sammen før permisjonen startet at hun må komme å se babyen, og hun var veldig gira da og! Men skjønner jo nå at hun ikke var det ;-) hun finner jo på mye med andre på jobb, så jeg syns nesten at det er litt "frekt" å ikke ta seg en tur å hilse på babyen når jeg har sagt at hun gjerne må komme.. Men er nok jeg som overreagerer da ja :-)

Skrevet

hvis hun er som meg så kan jeg også være ivrig og mene fullt og helt det jeg sier, men så går tiden så altfor fort likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...