Gå til innhold

er man ressurssvak om man ikke har fagbrev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fagbrev. Jeg er 30 år og jobber som pedagogiskmedarbeider på en spesialskole. Jeg har to barn på 9 og 5 år.

Min mann har høy utdanning.

Tenker dere da automatisk at jeg er en ressurssvak forelder?

Anonymous poster hash: 21f68...da4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Å være ressurssvak eller ressursterk avhenger av en samling faktorer. En enkelt faktor avgjør det ikke, selv om noen faktorer henger sammen.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke automatisk det nei.

Å være ressurssvak er som tidligere sagt her avhengig av flere ting...

Anonymous poster hash: e1ec0...c67
Skrevet

Det er så latterlig å kalle det pedagogiskmedarbeider. Det er ressurssvake å ha fagbrev og. Det eneste som er bra nok er å ha bachelor eller bedre

Anonymous poster hash: b8fce...bce

Skrevet

Det er så latterlig å kalle det pedagogiskmedarbeider. Det er ressurssvake å ha fagbrev og. Det eneste som er bra nok er å ha bachelor eller bedre

hva er latterlig med å kalle det pedagogisk medarbeider?

Skrevet

Fordi h*n har ikke pedagogisk utdannelse

Skrevet

En ressurs er en kilde som kan anvendes for å skape en gode eller nytte. Det er ingenting som tilsier at du er ressurssvak.

Skrevet

Fordi h*n har ikke pedagogisk utdannelse

Det er vel bedre å kalle det pedagosisk medarbeider enn assistent.

Man får opplæring, og man jobber på et padagosisk plan. Man utfører pedagogiske arbeideoppgaver, løser konflikter og utfordinger på en pedagogisk måte. Derfor "tittelen" pedagogosk medarbeider...

Skrevet

Man er ikke ressurssvak fordi man ikke har utdanning, det skal litt mer til.

Men å kalle seg pedagogisk medarbeider når man er assistent syns jeg er et hån mot pedagoger med tre år på høyskole/universitet. Men at det høres finere ut enn assistent er jo en sannhet. 

Anonymous poster hash: 40739...990
Skrevet

Men å kalle seg pedagogisk medarbeider når man er assistent syns jeg er et hån mot pedagoger med tre år på høyskole/universitet. Men at det høres finere ut enn assistent er jo en sannhet. 

det er jo derfor man kaller det medarbeider. Da skjønner man at en ikke er utdannet pedagog.

Men jeg forstår det høres rart ut, jeg syntes også det var rart å kalle meg pedagogisk medarbeider, da jeg og alle vi andre uten fagbrev hadde blitt kalt assistent i flere år ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Trodde det het barne- og ungdomsarbelder om man hadde fagbrevet, og assistent sånn generelt til dem som ikke hadde det?

Skrevet

det er jo derfor man kaller det medarbeider. Da skjønner man at en ikke er utdannet pedagog.

Men jeg forstår det høres rart ut, jeg syntes også det var rart å kalle meg pedagogisk medarbeider, da jeg og alle vi andre uten fagbrev hadde blitt kalt assistent i flere år ;)

Nei, det skjønner man virkelig ikke! Jeg tar det som en selvfølge at en pedagogisk medarbeider er pedagog. At man kaller det medarbeider i steden for leder gjør bare at man tror du har lite erfaring. Hårreisende!

Anonymous poster hash: ed98e...e4a

Skrevet

Nei.

Ift utdanning har du lite å gå på, men så lenge jobben er trygg og/eller du har dokumentert erfaring såpass at du er trygg på å kunne få ny jobb om nødvendig betyr det ingen ting.

Dessutan er utdanning berre ein av mange ressursar ein kan inneha, og det er summen som avgjer om ein er ressurssvak eller ikkje.

Btw: Kva er det med dette opphenget i ressurssvakhet på DIB for tida?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...