Gå til innhold

Bil sikkring i 3 punkt sele


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på snart 4 år har gått over til vanlig beltestol med kun 3 punkt bilbelte nå, men han vimser så vanvittig. Snakker til han hele tiden, men likevel bøyer han seg fremover og frem og til siden hele tiden. Noen enkle triks for å få han til å sitte fint i sete med ryggen inntil seteryggen? En annen ting, hvordan får jeg barnesikring på døra, i dag åpna han døra på gløtt i 80 km/t



Anonymous poster hash: a35a7...1de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må skremme ham!

 

Altså, det høres fælt ut, men han må forstå alvoret. Å åpne bildøren i 82 km/t er alvorlig, og fortjener en reaksjon deretter. Jeg ville forklart hva som kan skje dersom han ikke sitter fint i setet, på en alvorlig måte (ikke sint altså, bare tydelig og alvorlig). Dette er såpass viktige og alvorlige ting, at det nytter ikke å dulle rundt det.

 

Barnesikringen er som regel en liten bryter/knapp inni døren. Døren må altså være åpen for at du skal se den.



Anonymous poster hash: 41a30...a94
Skrevet

Det er en knapp inni døra som du kan dytte på, så får du barnesikring. Da kan ikke døra åpnes innenfra. Ang det andre, det vil sikkert gå seg til. Har han nettopp bytta stol er han nok bare nyfiken enda, og synes det er stort med bevegelsesfriheten... Råd har jeg dessverre ikke:(

 

Anonymous poster hash: c6b4c...eb7

Skrevet

Enig med hun over. Det var det eneste som fungerte her med vårt ene barn. Etter alle pedagogiske tiltak hvor ikke noe fungerte måtte vi rett og slett skremme guttungen til å sitte i ro. Følte meg ganske slem, men det er viktigere at han ble litt skremt og sitter fint enn alternativet...



Anonymous poster hash: be33f...97f
Skrevet

Da skal jeg sjekke bildør i dagslys i morgen. 

Når han åpna døra hadde vi heldigvis ingen biler bak og en lang slette, så da ble det bråstopp, fullfart ut å lukke døra og så kjøre igjen, og forklarte veldig alvorlig at det var ikke greit. Han måtte og fortelle bestemor hva han hadde gjort da vi kom frem dit, og nok en gang prata vi om hvor farlig det kan være



Anonymous poster hash: a35a7...1de
Skrevet

Bråstopp bilen så fort det er mulig ifht om han tuller med å sitte fastspent.

Det er en knapp i døre som du kan stille inn barnesikring i de fleste biler.

 

Du kan også vurdere å kjøpe et sete som heter "recardo yong sport" på torshov. Der er det fempunktsele du kan bruke til barnet er ihvertfall 120 cm høyt.



Anonymous poster hash: 86b8b...65b
Skrevet

I vår bil (2011-modell) styres barnesikringa på dører og vinduer på panelet foran i bilen...sjekk instruksjonsboka. :-)

 

Anonymous poster hash: 8156b...a88

Skrevet

Eldste tullet mye her. Det som hjalp var å " bråstoppe" ( lav fart men barnet fikk kjenne på ubehaget og sjokket) samt streng beskjed om at vi kjører ikke videre før du sitter fint.

 

Anonymous poster hash: 2354f...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...