Gå til innhold

Vet barnet ditt når det har bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt?

Kan det si hvilken dato det har bursdag?

Hvis ja, husker du sånn ca når det kunne det?

Kan barnet ditt månedene og ukedagene?

Anonymous poster hash: 1c4e7...47e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,5 år.
nei
nei

Han vet han har bursdag på sommeren, når snøen er borte...

Skrevet

Kunne vel det si bursdagen sin rundt 3-3.5 års alder.

Husker ikke ukedagene, men kan dem nå i en alder av 4 ihvertfall. Begynt å lære seg månedene. Idag våknet hun og sa: idag er det 1. mars. Så hun er opptatt av det.

Anonymous poster hash: 587ea...eea

Skrevet

Eldste blir seks i juni og har stålkontroll. Yngste blir fem i september og har nok ingen anelse....

Anonymous poster hash: 42fe7...4f1

Skrevet

Han er 2,5 og sier han har bursdag i juni. ( Noe som stemmer). Men han har ikke begrep om hvilke mnd vi er i nå, så han har bare lært seg at han har bursdag i juni.

Anonymous poster hash: 6d3c5...894

Skrevet

Min på 5år vet han har bursdag på sommeren, thats it :) har ikke snakket så mye om det da.

Anonymous poster hash: 42a78...c60

Skrevet

3 år og vet at hun har bursdag i april. Kan ukedagene, men ikke måneder.

Anonymous poster hash: 5d822...bf1
Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt?

Kan det si hvilken dato det har bursdag?

Hvis ja, husker du sånn ca når det kunne det?

Kan barnet ditt månedene og ukedagene?

Han er 4 år akkurat

Ja, det kan han.

Lærte det for ca ett halvt år siden.

Han kan ikke månedene, men kan ukedagene. 

Anonymous poster hash: b4159...407

Skrevet

Min er straks fem og vet bare at han har bursdag på våren. Han har ganske god koll på ukedager, men ikke måneder og datoer.. vi snakker årstider foreløpig.

Anonymous poster hash: 2fd1f...6fd

Skrevet

2.5 kan bursdagen og ukedager. Kan de fleste mnd, men ikke rekkefølgen på dem. Vet ofte hvilken mnd vi er i, men ikke hvilken som kommer etter.

Anonymous poster hash: bfb4e...5a1

Skrevet

Eldste på 6 vet ikke datoen, men vet at han har bursdag på høsten. Mulig han vet måneden også, litt usikker :P

Veldig opptatt av måneder og årstider da, så det er vel ikke så lenge til det sitter ;)

Anonymous poster hash: f0768...5c2
Skrevet

Min er 4.5 og vet hun har bursdag i august.

Hun vet det er 7 dager i en uke og hun kan navnet på de.

Hun lærte seg navnet på ukedagene da hun var ca 3.5 siden de lærte det i bhg

Hun har lært seg navnet på månedene nå men blander de litt.

Skrevet

Jeg tror mine har hatt kontroll på ukedagene og på bursdagsmåned når de har vært mellom fem og seks. Alle månedene i riktig rekkefølge og dato for bursdag et år eller så senere.

Barn med dysleksi har imidlertid ofte problemer med dette langt opp i alder.

Skrevet

Jeg tror mine har hatt kontroll på ukedagene og på bursdagsmåned når de har vært mellom fem og seks. Alle månedene i riktig rekkefølge og dato for bursdag et år eller så senere.

Barn med dysleksi har imidlertid ofte problemer med dette langt opp i alder.

Takker for mange svar. Jeg ble rett og slett usikker på hva som egentlig er vanlig etter å ha stusset over at små gjester ikke har kunnet svare på spørsmål rundt dette, men ser nå at barna våre kanskje er uvanlig tidlig ute med akkurat dette. De har alltid vært veldig opptatt av slikt, og har kunnet bursdagen sin (dato og måned) fra de var ca 2,5 år gamle, men selvsagt ikke skjønt helt når det var før de ble eldre. De har også kunnet alle ukedager og måneder, i rett rekkefølge, fra de var ca 3 år gamle. Ene barnet har for øvrig dysleksi, jeg visste ikke at det skulle ha noe å si på dette? Uff, nå virker sikkert dette veldig skrytete, men de har bare alltid vært opptatte av dette, vi har ikke terpet på det. Men da vet jeg i hvert fall at det er helt normalt at 5-6-åringer ikke vet når de har bursdag :)

HI

Skrevet

Min6-åring vet at hun har bursdag i oktober, men ikke datoen. Jobber med saken :-)

Anonymous poster hash: 98f17...19f

Skrevet

Han er 3 år og har ikke peiling. Han vet ikke hva bursdag er en gang, han skjønte ikke hva det var når han hadde bursdag sist. Han syns det er morsomt å dra i bursdag til de andre i bhg(vi har ikke selv feiret med bhgbarn enda), men han skjønner nok ikke hva bursdag er og langt ifra når han har bursdag selv. 

Anonymous poster hash: 87ab5...92d
Skrevet

Hehe - ved en tilfeldighet klarte hun å fange det opp da hun var 15 mnd. Gikk rundt å sa datoen og "er bursdag". Selvsagt til stor jubel fra omgivelsene - noe som gjorde at hun gjentok det til det kjedsommelige....

Dagene kunne hun vel ved ca 2 års alder, men rotet av og til med rekkefølgen frem til hun var ca 3.

Månedene sitter greit ved 5 år.

Anonymous poster hash: e98c6...ba1
Skrevet

Månedene har vært lekse i førsteklasse nå nylig hos oss, er altså ikke alle som kan det. Finnes selvfølgelig mange dyslektikere som kan månder, datoer osv, men er altså flere som ikke kan det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...