Gå til innhold

Stakkars katten min har det vondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ble sterilisert for 10 dager siden, ble sydd under magen. Hun virket ganske pigg når vi slapp henne ut etter dag 10 (som dyrlegen sa vi kunne gjøre)

Men idag tidlig hadde en del av stingene åpnet seg og en involl på 3 cm stakk ut...(husker ikke navnet)

Hun ble operert på nytt, nå har hun vært våken i ca 5 timer og det kommer "smerteskrik" fra henne :(

Huff vet ikke hva jeg skal gjøre jeg! Det er også litt flekker på bodyen hennes (enten blod eller slim)

Og på toppen av det hele skal vi ha DÅP i morgen så pus blir alene!

Kan jo ikke akkurat avlyse dåpen heller! Forige gang rev hun av seg bodyen, er livredd for at det samme skal skje. Har prøvd skjerm men tro meg, det nytter ikke. Ender med at hun klorer seg selv.

Anonymous poster hash: bd89b...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars pus. Ikke kjekt når dyrene har vondt:-(

Har du ringt til dyrlegen og spurt om det er normalt å ha så vondt? Kanskje hun kan få noe smertestillende?

Anonymous poster hash: 1277c...942
Skrevet

Stakkars pusen :(
Steriliserte min også, og det var virkelig ikke morsomt, selv om vi heldigvis ikke fikk slike komplikasjoner.

Hva slags smertestillende får hun? Får hun Metacam hadde jeg byttet. Mange, inkludert min, får voldsomme bivirkninger. Ring dyrlegen du, pus skal jo ikke ha det vondt. (Men husk at noen katter skriker slik om de ikke har kontroll) Men lurt å si ifra om at det er flekker på bodyen.

Har du noen som kan passe pusen i morgen? Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 2b3a5...12a
Skrevet

Har du ikke noen som kan komme og passe katten i morgen da?

En nabotenåring eller noe?

Kanskje noen her kan hjelpe om du sier hvor du bor.

Huff, får vondt av stakkars katten din. Katter er jo så sta og smidige også - har hørt om flere som skjerm ikke hjelper på.

Kanskje det går an å ha katten til observasjon hos dyrlegen? Eller et kattepensjonat som du betaler litt ekstra for å ha tilsyn med den? Nå slenger jeg bare ut ideer...

Håper det går bra med katten og at dere finner en løsning så den ikke er alene!

Anonymous poster hash: fbf58...b3a
Skrevet

Steriliserte min også, og det var virkelig ikke morsomt, selv om vi heldigvis ikke fikk slike komplikasjoner.

Hva slags smertestillende får hun? Får hun Metacam hadde jeg byttet. Mange, inkludert min, får voldsomme bivirkninger. Ring dyrlegen du, pus skal jo ikke ha det vondt. (Men husk at noen katter skriker slik om de ikke har kontroll) Men lurt å si ifra om at det er flekker på bodyen.

Vi har smertestillende men fikk beskjed om og ikke gi henne det før i morgen kveld. :(

Desverre kommer alle jeg kjenner i dåpen. Tror jeg skal ha henne i buret da det er mindre sjangse for at hun får av seg bodyen igjen:/

Skrevet

Har du ikke noen som rett og slett kan være kattevakt noen timer i morgen? Også ville jeg ha ringt dyrlegevakta nå i kveld og etterspurt smertestillende. Når våre har vært under kniven har vi alltid fått med noe for å ta toppene. Og det bidrar jo også til at pus holder seg litt mer i ro.

Skrevet

Vi har smertestillende men fikk beskjed om og ikke gi henne det før i morgen kveld. :(

Desverre kommer alle jeg kjenner i dåpen. Tror jeg skal ha henne i buret da det er mindre sjangse for at hun får av seg bodyen igjen:/

Syns du bør ringe og si ifra at pus tydelig har det vondt. Høres rart ut at hun ikke skal få smertestillende før i morgen kveld.

Kan du ta katten med deg i buret? Eller be om å ta henne til observasjon?

Skrevet

Ring dyrlegevakta å prat med de, kan være katten trenger smertestillende i kveld eller en ekstra sjekk. Men uansett så må du ikke la katten være alene flere timer i morgen. Hvis ikke dyrepensjonat eller andre kan passe pus får du ta pus med deg og la pus ligge i ett romslig bur inne på ett annet rom i lokalet dere skal være i slik at dere kan kikke innom med jevne mellomrom. 

Anonymous poster hash: e0081...62b
Skrevet

Hvor bor du?? Kanskje noe. Her inne kan hjelpe til med å være nattevakt i morgen! )

Skrevet

Snakket med de nå, han sa at når katten rørte seg i bodyen rev det i stingene. Det at det kom veske var visst normalt...Hun har faktisk roet seg litt nå, så jeg får se ann i morgen, hvis ikke blir det nok pus til observasjon :)

Skrevet

Snakket med de nå, han sa at når katten rørte seg i bodyen rev det i stingene. Det at det kom veske var visst normalt...Hun har faktisk roet seg litt nå, så jeg får se ann i morgen, hvis ikke blir det nok pus til observasjon :)

Pus er nyoperert og må selvfølgelig holdes øye med i morgen avhengig av smerter 

Anonymous poster hash: e0081...62b

Skrevet

Virker som hun er mye bedre idag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...